korkea syke jumpissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Sain joululahjaksi sykemittarin ja sain selville sykkeeni :)

Mulla on jumpissa koko ajan tosi korkealla syke. Pumpissa keskisyke 140-150, max syke 175. Stepissä keskisyke 170-180, max syke 203. Käyn jumpissa 4-5 krt/vko.

Oon kuitenkin koko ikäni urheillut, välillä ahkerammin, välillä vähemmän. Ikää on 33v.

Onko nuo kuitenkin vähän epänormaalit lukemat? Aika korkealta kuullostaa. Miten muilla?

Normaaleja sykkeitä sulla rasituksessa. Itse kiinnittäisin huomiota leposykkeen muutoksiin, kertoo kunnon kohoamisesta, ja palautumisesta. Maximisyke aika korkea sulla, miten olet sen mitannut??

Alkuperäinen kirjoittaja iha:
Normaaleja sykkeitä sulla rasituksessa. Itse kiinnittäisin huomiota leposykkeen muutoksiin, kertoo kunnon kohoamisesta, ja palautumisesta. Maximisyke aika korkea sulla, miten olet sen mitannut??

Tuo sykemittari sen max. sykkeen on kertonut. Stepissä mulle tulee yks semmonen "tiukka paikka", jossa syke on yli 200.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Tuo sykemittari sen max. sykkeen on kertonut. Stepissä mulle tulee yks semmonen "tiukka paikka", jossa syke on yli 200.

Aika korkeita sykkeitä, jos lähemmäs 200 nousee. Vaarallistahan se ei ole, vaan kertoo sydämen tilavuudesta, eli pieni sydän joutuu tekemään enemmän hommia verta kuljettaakseen. Esimerkkinä verrataan muhun, liikun about saman verran kun sinä, ikää 27v. Leposyke voi olla 43 ja perus hölkkä-/jumppasyke 140-165, ja jos ylämäkeä juoksee tai steppitunnilla "paha" paikka, niin voi nousta 172.

Alkuperäinen kirjoittaja ihaa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

Aika korkeita sykkeitä, jos lähemmäs 200 nousee. Vaarallistahan se ei ole, vaan kertoo sydämen tilavuudesta, eli pieni sydän joutuu tekemään enemmän hommia verta kuljettaakseen. Esimerkkinä verrataan muhun, liikun about saman verran kun sinä, ikää 27v. Leposyke voi olla 43 ja perus hölkkä-/jumppasyke 140-165, ja jos ylämäkeä juoksee tai steppitunnilla "paha" paikka, niin voi nousta 172.

Mulla on korkea leposykekin. Viime aikoina en ole mitannut, mutta ainakin joskus ollut 60 tienoilla. Ja olen huomannut jo ennen sykemittariakin, että mulla nousee syke tosi helposti.

Hyvä, jos ei ole vaarallista :)

Yhteistyössä