Korkea progesteroniarvo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Munkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Munkki

Uusi jäsen
08.11.2007
10
0
1
Heippa kaikki vauvakuumeilijat!

Mieltäni painaa vastikään saatu progesteronitestin tulos, joka oli kohdallani niinkin korkea kuin 100,4!!! Yritin etsiä täältä kohtalotovereiden kokemuksia korkeasta progesteroniarvosta, mutta en löytänyt. Testi tehtiin luteaalivaiheen puolivälissä, kp 23, mutta tulokseni on viitearvoihin nähden "liian" korkea. Onko syytä huoleen, tietääkö joku? Vai onko se vain hyvä asia, jos arvo noin korkea?

Tuossa vaiheessa kiertoa arvon täytyy olla korkea (muistaakseni yli 25) jos ovulaatio on tapahtunut. Eli onneksi olkoon, tuohan on vain positiivista. En ole ainakaan koskaan törmännyt siihen, että se voisi olla liian korkea. Ehkäpä joku toinen tietää tarkemmin.

Kiitos, Ripa, vastauksestasi! Olen ihan täpinöissäni, sillä tein aamulla raskaustestin ja punainen viiva ilmestyi heti liuskaan, siis testiviivan lisäksi!!! En voi uskoa tätä, en tiedä miten päin olisin... Reilu pari viikkoa sitten tikutin ekan kerran elämässäni, löysin ovulaatiopiikin, pupuiltiin miehen kanssa ja tulos tässä. Ja ikää 35 paremmalla puolella, vai pitäisikö tässä tapauksessa sanoa huonommalla puolella. Lisäksi epäilyjä PCO:sta, epäsäännöllinen kuukautiskierto ja ties mitä... Nyt alkoi jänskättämään.... apua.

Mun kierto on ollut aina tosi epäsäännöllinen. Ennen pillereiden aloittamista joskus parikymppisenä mulla oli noin 2-5 kuukautiset vuodessa. Söin varmaan noin 11 vuotta pillerietä putkeen, jolloin menkat oli säännölliset. Tuossa 34 ikävuoden korvilla lopetin pillerit ja odottelin kuukautisia yli 7 kuukautta, mutta niitä ei vaan kuulunu eikä näkyny (en siis ollut raskaana). Lääkäri käsi vaan aloittaa pillereiden syönnin uudestaan, asiaa ei mitenkään tutkittu, ei edes mitään verikokeita otettu. No, nyt siis lopetin pillerit heinäkuun lopulla ja sen jälkeen mulla on ollut yhdet "ehkä" kuukautiset ja yhdet "oikeat" kuukautiset. Jos nuo "ehkä" kuukautiset oli oikeat kuukautiset eikä vaan epämääräistä vuotoa, niin sitten mun tämän syksyn kierrot ovat olleet 44 ja 33.. kuulostaa sekavalta.

Tein vielä viikonloppuna yhden raskaustestin, kun en voi uskoa sitä plussaa todeksi. Taas tuli kuitenkin plussaa ja väsymys ja palelu on sitä luokkaa, että uskottava kai se on, että oikeasti on tärpännyt. Voi kun kaikki menisi nyt hyvin... Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja yrittäjille!

Yhteistyössä