korkea kuume ja alkuraskaus

  • Viestiketjun aloittaja Ihan sairaan kipee
  • Ensimmäinen viesti
Ihan sairaan kipee
Mulla on hirvee 39 kuume ja olen raskaana viikolla 10. Lapset sairasti tämän saman ja kesti rajut 8 päivää per potilas. Tk päivystykseen soittelin ja totesivat ettei voi kuin parasetamoliinin kanssa sairastaa. Ja näinhän se on. Alivuokralaisen terveys kuitenkin huolestuttaa. Luin eri lähteistä että yli 38.5 kuume lisää sikiövaurioita ja että kuume tulis pitää mahdollisena alhaalla. Toisaalta vaikeeta kun lääkkeet ei pidä näin rajua kuumetta alempana kuin jonku 4h. Lääkkeitä ei oo hyvä mättää.
Miten te muut kuumesairaat odottajat ootta toimineet? ? Tähän tautiin kuuluu vähän karhee ääni, nuha, myöhemmin häiritsevä yskä. Ei pitäis olla influenssaa sillä lapselta testattu.
 
Tehokkaasti vaan sitä Panadolia ja jos tuntuu ettei kuume laske niin uudellleensoitto tk:hon ja mahd. päivystykseen. Eipä siinä muuta voi kun rajoitetut lääkemahdollisuudetkin..lepoa ja nesteitä paljon, vähän vaatetta, huoneen tuuletus, yrität viilentyä.
Itse myös raskaana mutta onneks (kop kop) en oo kuumetta saanu koko raskausaikana..
 

Yhteistyössä