marika
Tänään kuulin hb:n olevan 149. Naisilla viitearvo on kuulema 155. Mistään jatkosta ei puhuttu mitään tms. Miten voisin laskea hb:n, ettei se ylittäisi viitearvoja? Ja mistä ko. korkeus voisi johtua?
En voi, on lääkitys. Muuten menisinkin. Kokeet otettiin aamulla paastokokeina, eli en ollut syönyt enkä JUONUT mitään.Alkuperäinen kirjoittaja .:Mene hyvä ihminen luovuttamaan verta, kun noin hyvät arvot on!
Se, että tupakoitsijoilla saattaa olla korkea hb, johtuu siitä, että keho yrittää kompensoida hapenpuutetta. Siis korkea hb ei aiheuta hapenpuutetta vaan päibnvastoin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:olikos se niin että jos korkea hemoglobiini, happea ei kulje veressä niin paljon? Jotenkin muistelen lukeneeni että tupakoijilla varsinkin saattais olla. Ainakin keuhkoahtaumaa sairastava appiukko kehuskeli korkealla rauta-arvolla, vaikka se itse asiassa ei ollut edes hyvä juttu.
Eli tupakoijilla korkea hb jotta elimistö saa happea tarpeeksi?Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:Se, että tupakoitsijoilla saattaa olla korkea hb, johtuu siitä, että keho yrittää kompensoida hapenpuutetta. Siis korkea hb ei aiheuta hapenpuutetta vaan päibnvastoin.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:olikos se niin että jos korkea hemoglobiini, happea ei kulje veressä niin paljon? Jotenkin muistelen lukeneeni että tupakoijilla varsinkin saattais olla. Ainakin keuhkoahtaumaa sairastava appiukko kehuskeli korkealla rauta-arvolla, vaikka se itse asiassa ei ollut edes hyvä juttu.
Siis eihän se ole mikään hyvä juttu mitä korkeampi hb, vaan elimistön keino pitää sut hapessa jos tupakoinnilla heikennät...sillä luvulla itsessään ei ole merkitystä jos se on tietyissä rajoissa.Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:minulla on huidellu parhaimmillaan 150, nyt on jotain 130 pintaan. tupakoinnista on jotain hyötyäkin
sinäsnä sillä on merkitystä, että jos paukkuu kovin pitkälti yli viitearvojen niin rautaa kertyy elimistöön. Minulle se on hyvä juttu, alle 80 kokeneena.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Siis eihän se ole mikään hyvä juttu mitä korkeampi hb, vaan elimistön keino pitää sut hapessa jos tupakoinnilla heikennät...sillä luvulla itsessään ei ole merkitystä jos se on tietyissä rajoissa.Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:minulla on huidellu parhaimmillaan 150, nyt on jotain 130 pintaan. tupakoinnista on jotain hyötyäkin
mulla hb jotain 150luokka, eikä veri ole mitään paksua puuroa, tutkittu on sekin puoli, ihan normi verta. korkea hb ei tarkoita sitä että veri olisi liian paksua, toisilla se vain on kokreampi kuin toisilla.Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:Johan teillä ryömii suonissa paksua puuroa. Oma parhaani on 145.