M
marika
Vieras
Tänään kuulin hb:n olevan 149. Naisilla viitearvo on kuulema 155. Mistään jatkosta ei puhuttu mitään tms. Miten voisin laskea hb:n, ettei se ylittäisi viitearvoja? Ja mistä ko. korkeus voisi johtua?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja .:Mene hyvä ihminen luovuttamaan verta, kun noin hyvät arvot on!![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:olikos se niin että jos korkea hemoglobiini, happea ei kulje veressä niin paljon? Jotenkin muistelen lukeneeni että tupakoijilla varsinkin saattais olla. Ainakin keuhkoahtaumaa sairastava appiukko kehuskeli korkealla rauta-arvolla, vaikka se itse asiassa ei ollut edes hyvä juttu.
Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:olikos se niin että jos korkea hemoglobiini, happea ei kulje veressä niin paljon? Jotenkin muistelen lukeneeni että tupakoijilla varsinkin saattais olla. Ainakin keuhkoahtaumaa sairastava appiukko kehuskeli korkealla rauta-arvolla, vaikka se itse asiassa ei ollut edes hyvä juttu.
Se, että tupakoitsijoilla saattaa olla korkea hb, johtuu siitä, että keho yrittää kompensoida hapenpuutetta. Siis korkea hb ei aiheuta hapenpuutetta vaan päibnvastoin.
Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:minulla on huidellu parhaimmillaan 150, nyt on jotain 130 pintaan. tupakoinnista on jotain hyötyäkin![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja soleigh:minulla on huidellu parhaimmillaan 150, nyt on jotain 130 pintaan. tupakoinnista on jotain hyötyäkin![]()
Siis eihän se ole mikään hyvä juttu mitä korkeampi hb, vaan elimistön keino pitää sut hapessa jos tupakoinnilla heikennät...sillä luvulla itsessään ei ole merkitystä jos se on tietyissä rajoissa.
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:Johan teillä ryömii suonissa paksua puuroa. Oma parhaani on 145.