Kopipastella vetäsin, kiinnostaa vaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olen tatuoitu jätkä!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Olen tatuoitu jätkä!

Vieras
Pankki vetää käyttötilit miinukselle
ja laskuttaa ylityksestä 22.10.2008 11:30 Vastauksia: 15 Lukukertoja: 1428 TEKSTIKOKO: Viestien esitystapa:
Hei

Halusin aloittaa keskustelun koskien pankkien veloittamaa tilinylitys maksua, heidän omien palvelumaksujen aiheuttamista ylityksistä.

Omistan useamman käyttötilin johtuen erinäisistä syistä. Toista tiliä en juurikaan käytä, mutta joudun pitämään sitä toiminnassa johtuen vanhasta opintolainasta. Tilillä ei ole koskaan enempää rahaa kuin palvelumaksuihin menevä määrä.

Kysymys kuulukin, kun käyttämätön tili menee miinukselle pankin veloittamien palvelumaksujen takia, voiko pankki sakottaa tilin omistajaa tilin ylityksestä. Tietysti voi koska sitä pankit ovat tehneet iät ja ajat, mutta onko se mielestänne oikein? Eihän muita suoraveloituksia nyhdetä tililtä jos katetta ei ole vaan ne siirretään odottamaan kunnes massia löytyy.

Asia on tietenkin aika selvä koska luultavasti asiasta mainitaan käyttötili sopimuksissa. En ole tarkistanut, koska en ole ehtinyt. Asia tuntuu vaan niin perkeleen ärsyttävältä koska olen köyhä opiskelija ja sitten kun rahaa ei ole niin oma varainhoitaja puukottaa selkään hädän hetkellä ja uhkailee muistutusviesteillä.

Käsittääkseni pankit kuitenkin tavallaan pelailevat talletetuilla varoilla, lainaamalla, sijoittamalla, jne. Hakevat siis itselleen suurempia korkotuloja pienikorkoisemmille maksuilleen.

Mitä mieltä olette tästä kaikesta?

Olen tatuoitu jätkä!

Yhteistyössä