Kootaanko juttuja lehtimyyjistä? Mikä on sinun hauskin, mukavin, oudoin tai kamalin kokemuksesi? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Mietin taas blogiini juttuja ja mietin lehtimyyjiä.

Pistetäänkö pinoon erilaisia kokemuksia lehtimyyjistä? :)

Mulla on kaksi muistiin jäänyttä ja ensimmäinen oli:

Olin töissä eräässä lehtimyynti paikassa jossa oli eräs mua paljon nuorempi poika. POjalla oli tapana huutaa puhelimeen ja kun mitenkään ei saanut viikkoon myytyä yhtäkään lehteä, alkoi hän kaupata kaupanpäälisenä xboxia (niin sitä konsolia) :O Pomo kuuli erään puhelun ja siihen loppui pojan ura.
Ihmeteltiinkin kuinka hän yhtäkkiä myi lähes jokaisen lehden mitä kauppasi. :O

Toinen on sellainen, kun lehtimyyjä soitti mulle.
Vastasin ja toisesta päästä kuului raspinen naisääni joka kysyi: Otatko lehden jos kauppaan sen sulle? :D Mä sitten kysyin että mitäs lehteä myyt ja kauppias siihen: No, kyllähän täällä kaikkee olis mut otettasko toi aku ankka ekaks (en muista oliko se just aku) ja alko selittämään siinä sitten hiiitaaasti ja varmasti koko pitkän teksin ja kaupanpääliset.
Mä kärsivällisenä kuuntelin ja välillä sitten vaihdettiin lehteä. Puhuin hänen kanssaan melkein puolituntia ja ensin sanoin että en mä kyllä ota mitään.

Alkoi sitten maanittelemaan että etkö millään ottas jotain jos pistetään niin pieneks erä ku voidaan. Ja siis kuulosti siltä että alko melkeen itkemään :O
No, minä hyvä sydäminen ihminen sitten tilasin kestona lehden :D
Siihen sitten lopuksi totes vielä että kiitos hyvä ihminen, tää oliki mun eka myynti koko viikkona (tais olla torstai päivä) Että meni hyvään tarkotukseen mun tilaus :)

Mimmosia kokemuksia teillä on? Ja saakos niitä lainata mun blogiini? :)

Olin tullu vauvan kans puol tuntia aikasemmin kotiin.. tuli puhelu vauva-lehdeltä.. "onneksi olkoon kuulimme että perheeseenne on syntynyt vauva, kiinnostaisiko lehti".. no tuota voisitteko edes oottaa et on keretty laitokselta kotiin..

Mulle kerran soitti kummallinen lehtimyyjä,kauppasi Sport-lehteä. Kuuntelin tarjouksen,lähinnä kohteliaisuudesta, ja sanoin sitten että ei kiitos en tilaa nyt. Sitten tämä aluksi niin asialliselta kuulostanut myyjä muuttui: äänensävy oli v*ttumainen, naureskeli ja ihmetteli, että " eihän tästä hyvänen aika jää paljo mitään maksettavaa" jne jne. Sanoin vain lyhyesti ei kiitos, monta kertaa jouduin tuon sanoa. Lopulta myyjä ei puhunut enää mitään,oli aivan hiljaa langan toisessa päässä! :o Mitään ei kuulunut, linja kyllä oli vielä auki.Joten löin sitten luurin korvaan :D

mä varmaan haskaan niiden aikaa, mutta kun myyjä selittää ja selittää eikä ehdi väliin sanoa että ei kiitos niin niitä saakin kuuneella vaikka kuinka kauan.

Kerran joku mies soitti ja yritti kaupitella Cosmoa mulle, sanoin että ei kiitos, ei ole varaa. Hän alkoikin sitten laskemaan ja kyseli kovasti etteikö OIKEASTI ole varaa laittaa sihen euro kuukaudessa. Ei millään meinanut uskoa, lopulta sanoin olevani yh opiskelja äiti blabla...

Mulle on jäänyt erittäin miellyttävänä kokemuksena yksi tapaus. Olin sinkku ja opiskelemassa.
Kerran sitten satuin lukee tenttiin ja oli hyvin tylsä aihe, ei voinut vähempää sillä hetkellä kiinnostaa. Aihe oli tilastomatematiikka!! Argh, nousee vieläkin karvat pystyyn.
Anyway, puhelin soi ja miellyttävän ääninen mieshenkilö esitteli itsensä hyvin lunkisti ja tietty kertoi olevansa lehtimyyjä. Sen tyyli oli jotenkin tosi rento ja siihen mun fiilikseen sopiva, jaksoin kuunnella sen litanioita. Se oli hyvin opiskellut että sen ikäiselle kannattaa myydä jotain Cosmopolitania.
Mutta siltä meni sanat sekaisin kun kysäisin että ei sulla Tekniikan Maailmasta mitään tarjousta ole...
Hetken se mietti että ööh, joksu lahjalehdeksi vai. Mutta ääni muuttui kun kerroin sen tulevan mulle.
Tästä se juttu sitten lähtikin. Jäätiin puhumaan niitä näitä ja puhelu oli tosi mukava. Mutta se loppui aika lyhyeen kuitenkin kun en luvannut ostaa siihen hintaa tekniikan maailmaa kun opiskelijalta on rahat loppu.
Meni parisen viikkoa kun posti toi kirjekuoressa mulle uusimman tekniikan maailman lehden. Ei viestiä eikä mitään. Mutta arvata saatoin että keneltä se on. Ja sydän pompahti. Oli se vaan niin ihana lehtimyyjä.

Pahamaineisesta Directasta soittivat, kun yrittäjä olen. Soittaja oli sellanen 19-vuotiaalta kuulostava nuori nainen, yritti saada mut ottamaan maksullista tilaa heidän luettelostaan. En ottanut.

-"Mutku täs tulis niinku kaupan päälle tämmönen tosi kiva risteilylahjakorttikin."
-Ei kiinnosta, en halua mitään maksullista. Ja mulla on nyt sellanen tilanne, etten edes voisi ottaa yhtään asiakasta lisää joten en nyt mainosta missään (on paljon pitkiä alihankintasopimuksia jne).
-"Siis sä et niinku tiedä sun yritykses parasta."

Huoh.. Ehkä minä kuitenkin sen parhaiten tiedän.

Pari viikkoa sitten jäin ihan monttu auki kuuntelemaan erästä naispuolista lehdenmyyjää, niin asiattomaksi meni hänen juttnsa. Vastasin normaalisti puhelimeen ja hän sieltä alkoi lukemaan paperista sitä myyntipuhettaan. Kun johonkin väliin sain sanottua, että "anteeksi kun keskeytän, mutta en halua tilata nyt mitään lehteä". Hän sitten oli hetken hiljaa ja sanoi "ai, siis et tilaa vai et lue, mitenkäs se nyt on?" Minä siihen "En tilaa lehtiä, koska minulla ei ole aikaa lukea niitä" . Hän siihen jatkaa" No niin, noin minäkin sanoin vielä muutama kuukausi sitten, mutta niin vain löysin itseni täältä myymästä lehtiä muille. Niin tulee käymään vielä sinullekin. No, ei sitten muuta kuin hyvää alkanutta vuotta sinulle ja minä jään odottamaan sinulta puhelinsoittoa, että mitähän lehteä sinä sitten yrität myydä minulle". Että tällainen tapaus. Äänestä päätellen ei ollut edes mikään nuori tyttönen kyseessä. Taisi olla tilaavat asikkaat häneltä vähän vähissä kun noin piti alkaa kettuilemaan.

[QUOTE="Kaisa";23048996]Olin tullu vauvan kans puol tuntia aikasemmin kotiin.. tuli puhelu vauva-lehdeltä.. "onneksi olkoon kuulimme että perheeseenne on syntynyt vauva, kiinnostaisiko lehti".. no tuota voisitteko edes oottaa et on keretty laitokselta kotiin..[/QUOTE]

oho :O Aika nopeeta toimintaa :D

Lehtimyyjä: Hei täällä on N.N sieltä ja sieltä, olisko hetki aikaa
Minä: Nyt on kuule huono hetki ja en ole tilaamassa mitään
--> katkaisen puhelun
--> puhelin soi uudestaan heti perään
Minä: <nimi>
Lehtimyyjä: Tais toi puhelu katketa äskön, niin mulla olis tässä tällänen tarjous sulle...
Minä: Nyt siis on tosiaan huono hetki ja en todellakaan ole tilaamassa mitään. Säästetään molempien aikaa ja lopetetaan tää tähän
Lehtimyyjä: jaa.. okei
--> katkaisen puhelun ja jatkan valitusta netissä siitä miten minulla ei ole sosiaalisikontakteja

Toinen sattui, kun kaksoset oli parikuukautisia. Jotain haastattelu kyselyä halusi tehdä. Sattui soittamaan vain pahaan aikaan, kaksosten ruoka-aikana. Ja kun yksin olin kotona se tarkoitti, että pystyin vain toisen ruokkimaan ensin. Laitoin puhelimen kaiuttimelle, kuten nykyään on tapana, koska kädet eivät muuten riitä. Kovin oli sitkeä haastattelija, vaikka kuinka sanoin, ettei tule onnistumaan, yritti ja yritti. Samalla jompi kumpi kaksosista huutaa nälkäänsä vieressä kurkkusuorana, joten kovin hyvin ei selvää puheesta saanut kumpikaan. Lopulta sitten luovutti, lupasi soittaa uudestaan myöhemmin, muttei kyseistä soittoa ole vielä ainakaan tullut...

Mies vastas yks aamu unenpöpperössä puhelimeen, ei varmaan ees kattonut kuka soittaa... siellä oli sujuvakielinen lehtimyyjä. Ukko istu sängynreunalla silmät ristissä ja tukka pystyssä ja sano vain "joojoojoo.." :D
Kauppasivat siis Seittemän pv lehteä, ja eka myyjä oli sanonut, että sinä olet 20 valitun joukossa, jotka saa ilmaiseksi lehden puolen vuoden ajaksi, sitten tulee kaupan päälle sitä, tätä ja tuota. Ihan siis käsittämätöntä oli lupaillut..
Noo, ukkohan vaan tuumi, että "annahan lehden tulla.." Myyjä oli kysässyt sitten puhelun loppuvaiheessa, että "monessako erässä sä maksat tän lehden?"
Ukko varmaan siinä kohtaa heräs ja hermostu, että "sinähän sanoit, että täm on 20 valitulle ILMAINEN lehti..." Myyjä tuuminut, että "eihän se mikään ole ilmaista.." Ukko sano, että "pidä lehtes, minen sitä osta, jos ilmatteeksi tulee, niin anna tulla, mutta laskuja ei tartte meillä näkyä!!!" :D Myyjä lopetti puhelun siihen: "kiitos hei!"
Siis täyttä kusetusta ja moniko tuohon koukkuun meni??? :O

Toinen tapaus, kun miehelle (silloinki) oli töihin soittanut lehtimyyjä, hän oli hetken lakratusta kuunnellut ja pannut puhelimen pöydälle, jatkanut töitä ja jonkin ajan päästä nosti puhelimen korvalle... sopivasti myyntipuhe oli loppuvaiheessa ja myyjä kysy "kiinnostaisko tilata!" Mies vastannut myyjälle, että "ei nyt tällä kertaa oikein kiinnosta, moi!" :D

[QUOTE="vieras";23049119]Pari viikkoa sitten jäin ihan monttu auki kuuntelemaan erästä naispuolista lehdenmyyjää, niin asiattomaksi meni hänen juttnsa. Vastasin normaalisti puhelimeen ja hän sieltä alkoi lukemaan paperista sitä myyntipuhettaan. Kun johonkin väliin sain sanottua, että "anteeksi kun keskeytän, mutta en halua tilata nyt mitään lehteä". Hän sitten oli hetken hiljaa ja sanoi "ai, siis et tilaa vai et lue, mitenkäs se nyt on?" Minä siihen "En tilaa lehtiä, koska minulla ei ole aikaa lukea niitä" . Hän siihen jatkaa" No niin, noin minäkin sanoin vielä muutama kuukausi sitten, mutta niin vain löysin itseni täältä myymästä lehtiä muille. Niin tulee käymään vielä sinullekin. No, ei sitten muuta kuin hyvää alkanutta vuotta sinulle ja minä jään odottamaan sinulta puhelinsoittoa, että mitähän lehteä sinä sitten yrität myydä minulle". Että tällainen tapaus. Äänestä päätellen ei ollut edes mikään nuori tyttönen kyseessä. Taisi olla tilaavat asikkaat häneltä vähän vähissä kun noin piti alkaa kettuilemaan.[/QUOTE]

:O no just joo.. Ei varmaan ollu kiva puhelu toi.. Olisin varman töksäyttäny jotain takasi :D

Kerroin lehtimyyjälle, että mulla on semmoinen vähän nolo juttu, jota mä ikäänkuin häpeen...mä kun en osaa lukea :ashamed:

Myyjä meni hiljaseksi :D

:laugh:

Tää on vähän ot, mut kaverille soitti joskus TV-kanavapakettien myyjä, jaaritteli kaikista et ku tulee lautasantenni ja digiboxi kaupan päälle jne. Kaveri sitte totes tähän, että no saiskohan teiltä sitte telkkarinki, myyjä oli hetken ollu hiljaa ja kertonut, ettei valitettavasti voi sellasta luvata, nii tää kaveri oli todennu että ei väkisin, heillä kun ei oo telkkariakaan kun ovat muslimeja. Myyjä oli pyytäny anteeks ja lyöny luurin kiinni. Sit tää juttu jatku vielä et tää kaveri painotti kihlatulleen et jos joku outo ihminen tulee oven taa nii hänen täytyy laittaa se huivi päähän ja kertoa et hein kulttuurissa ei saa päästää miestä sisälle kun perheen isäntä ei oo kotona. Saatiin mukavat naurut pitkäksi aikaa, ei vaan näkyny tv-lupatarkastajia tai muitakaan tuntemattomia sielä oven takana.. :D

Tää on vähän ot, mutta...

Ystäväni haki lehtimyyjäksi. Siellä oli ollut joku yhteishaastattelu/koulutus ja ystäväni ei ollut päässyt sitten lehtimyyjäksi (minä kun olen aina luullut että lehtimyyjäksi pääsee kaikki, mutta ei näköjään ainakaan minusta hirman yksinkertainen ystäväni).

Noh, meni jotain puoli vuotta, niin se kiroaa lehtimyyjien ammattikunnan alimpaan helvettiin facebookissa. Siis jotenkin vaan silleen, että vittu saatana on idiootteja noi lehtimyyjät, kun yrittävät tuputtaa väkisin lehtiä... Ajattelin vaan mielessäni, että jos ko. tyyppi olis päässyt lehtimyyjäksi, niin varmaan ei olis siinäkään ammatissa kauoa viihtynyt.

[QUOTE="vieras";23049147]Lehtimyyjä: Hei täällä on N.N sieltä ja sieltä, olisko hetki aikaa
Minä: Nyt on kuule huono hetki ja en ole tilaamassa mitään
--> katkaisen puhelun
--> puhelin soi uudestaan heti perään
Minä: <nimi>
Lehtimyyjä: Tais toi puhelu katketa äskön, niin mulla olis tässä tällänen tarjous sulle...
Minä: Nyt siis on tosiaan huono hetki ja en todellakaan ole tilaamassa mitään. Säästetään molempien aikaa ja lopetetaan tää tähän
Lehtimyyjä: jaa.. okei
--> katkaisen puhelun ja jatkan valitusta netissä siitä miten minulla ei ole sosiaalisikontakteja[/QUOTE]

Eiiii :laugh:

Tästä on parisen vuotta aikaa. Olin mummun luona käymässä, kun hänelle soitti lehden myyjä. Mummu on jo vähän vanhuuden vaivainen ja jostain syystä oli lehtimyyjiltä tilaillut lehtiä alkaen microPC:stä ja loppuen aku ankkaan. Lopulta hänelle oli sanottu, että yhtään lehteä ei enää saa suostua tilaamaan. Kuuntelin mummun kieltävää puhetta tovin ja ihmettelin, että kun hän ei tunnu pääsevän myyjästä eroon. Menin sitten viereen kuuntelemaan, että mikä inttäminen siellä on menossa. Nuorehko miesääni kertoo sellaista tarinaa, että jos mummu ei tilaa näitä lehtiä, niin hänen lapsensa näkevät nälkää. Ei ole rahaa ostaa lapsille ruokaa, jos mummu ei tilaa näitä lehtiä jne.. !!!!! Tämä on oikeasti tosi. Olin todella järkyttynyt, että päälle 80-vuotiasta mummoa vedätetään tuolla tavalla. Otin luurin ja sanoin, että ei tilata yhtään mitään. Muuta en kyennyt jostain syystä sanomaan, vaikka olin todella vihainen. Enää en yhtään ihmettele, miksi mummulle tuli mielettömät määrät tarpeettomia lehtiä yhteen aikaan.

Usein puhelu alkaa ylipirteällä äänellä: "Hei xxxx, oikein kiva että sain sut kiinni sillä nyt tässä ollaan liikkeellä tosi mukavalla asialla sillä sut on valittu.. blaa blaa blaa".

Mutta sitten itse asiaan.
Kerran irtisanoin yhden tietokonelehden ja eikös seuraavana päivänä puhelinmyyjä jo tyrkytä sitä uudestaan.

Yksi tyyppi soitti ja tyrkytti Aku Ankkaa ja kaiken maailman nopean tilaajan etuja sun muuta. Tokaisin vain että vaikka meitä onkin viisi tässä perheessä niin ei meille pahempaa riitaa tule tosta akuankasta joka meille jo tulee. Meille siis oikeasti tulee jo Aku Ankka.

Vastaavia on vaikka kuinka paljon mutta nyt tulee sokerina pohjalla eräs kirjasarjamyyjä.

Oltiin juuri muutettu omakotitaloon ja joku äijä soitti ja myi jotain remppakirjasarjaa. Puhelimessa meni ainakin puoli tuntia kun se sitä esitteli ja minä olin kyllä kiinnostunutkin ja kyselin kaikenlaista. Tehtiin sitten lopulta kaupat ja ensimmäinen paketti oli tarkoitus tulla postiennakolla muutaman päivän päästä. Ukkeli vielä korosti että jos en ole tyytyväinen niin sen voi palauttaa.

No, tulihan se paketti sitten mutta olin jo ehtinyt tulemaan katumapäälle koska sarja oli kuitenkin suht kallis. Päätin etten hae pakettia postista ja se palautuu lähettäjälle ja thats it. Kolmen viikon päästä soi puhelin ja heti kun vastasin, se äijä alkoi huutamaan niin että mun tukka oli varmaan suorana toiselle sivulle. Äijä mesosi niskanahka pinkeänä kuinka olin kusettanut häntä ja vaikka mitä. Kuuntelin äijän antaumuksellista paatosta hetken ja toivotin tyynesti hyvää päivänjatkoa.

Joku äijä kauppas kirjaa mis juttuja lapsen syntymävuodelt + kanteen kultakirjaimin lapsen nimi ja syntymäaika.(jälkimmäinen tarjauksena JUST MULLE :D )
Soitti varmaan viikon ajan joka helkkarin päivä,ja tuputti kirjaansa,,kehtasi viimesillä kerroil jo ihan vittuilla.
Yritti et maksaisin kirjaa jonku 10e kuukaudessa,ku sanoin et en oo laittamas yli 100e yhteen kirjaan.Kieltäydyttyäni myös tästä 10e tarjouksesta,nii äijä meinas et jo on huonosti asiat,ku ei ton vertaa ylimääräistä ole.

Mies lopetti soittelun.Pari päivää meni ja eräs nainen soitti et milläs nimellä laitetaan kirja tuleen..häh?..Joo..Matkoille lähteneen poikansa puolesta soitteli,et saa tilatut kirjat lähetettyy.