Koomisia tilanteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nananaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nananaa

Vieras
Onkos teille tullut hauskoja (tai vähemmän hauskoja) tilanteita vastaan ison mahan kanssa liikkuessa?

Itse olen vasta alkuvaiheessa, raskausviikkoja on suunnilleen 7, mutta osuipa oikein sopivasti muutama kommentti mitä sain. Viikko kotiplussauksen jälkeen avopuolison sukulaiset puhelivat kovasti, että nyt olisi sopiva aika tehdä perheen nuorimmaiselle pikkusisarusta, kun heidän lapsillaan oli sopiva noin kahden vuoden ikäero. Kyselivät vielä onko asia vireillä..?

Reilu viikko sitten kävin vielä tekemässä terveyskeskuksessa odotetun tuloksen ja seuraavana aamuna kahvilla työkaveri puheli isoon ääneen, että hän se aina tarkkailee mun mahaa, joskos olisi tulossa toista lasta. Päätteli siinä, ettei taida olla vielä, kun olen niin hoikka... Kahvipöydässä virisikin keskustelu, että jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee, mutta kuitenkin lasten pieni ikäero olisi hyvä juttu. Enpähän viitsinyt tilannetta vielä paljastaa, kun koskaan ei tiedä mitä sattuu.

Kyselinkin, että onko muille tullut "hauskoja tilanteita" ja että nämä omalle kohdalleni osuneet kommentit olivat "sopivia". Välillä jotkut osaavat möläytellä isomahaisille jotain todella törppöä, että olisi ollut kiva kuulla tällaisesta. Anteeksi nyt sitten vaan, kylläpä sitä saa tuntea itsensä typeräksi.

mulle äitini kahvipöydässä puheli niitä näitä ja sitten vain kommentoi jotain niin että ethän sin ole raskaana nyt. sisko huudahti siihen, että mistäs sinä tiiät! olin siinä sitten vähän vaikeena kun raskaus oli vasta niin alussa etten halunnut kertoa... onneksi ei tarvinnut sanoa mitään :)

Olimme kummipoikani ristiäisissä ja siellähän sitä puhuttiin paljon vauvoista. Kummipoikani äiti kyseli minulta, että millos meille on tulossa vauva? Sanoin siihen vain, että enpäs osaa sanoa. En halunnut suunnitelmiamme paljastaa, vaikka yritystä oli ollut päällä. Äiti sanoi, että eihän sitä tiedä, mikä toukka se siellä jo kasvaa. Silloin olin todellakin jo raskaana, en edes itse tiennyt sitä vielä :)

Meillä kans on näitä sopivia kommentteja tullut, kukaan ei ole vielä arvannut, mutta hieman outoja tilanteita on kyllä ollut. Mieheni sisko kuoli, ja hänen tavaransa ovat olleet appivanhempieni luona laatikoissa. Anoppi niitä selaili ja mietti et mitä tehdään kokonaiselle laatikolle tai parille jossa on leluja, pehmoleluja jne. Sanoi vaan ettei niitä viitsi poiskaan antaa, voihan niille tulla käyttöäkin... Oltiinpa minä ja puoliso vaan ihan hiljaa...

Sitten oma äitini katseli meillä maalla varastossa olevia laatikoitaan, ja siellä oli paljon vauvanvaatteita. Totesi sitten että ei näitä kyllä nyt lainailla kenellekään, säästetään teidän pikkuiselle. Ja et voi kunpa näihin haalareihin tulisi jo täytettä.

Kummankaan vanhemmat eivät siis tiedä vielä mitään. Eli aika hyvät oli ajoitukset ja ajatukset. Säikähdinkin jo vähän, että eivät kai mene tavaroita antamaan pois tai siirtämään aivan varaston viimeiseen nurkkaan (josta ne sit talvipakkasilla pitäisi etsiä...), mut ei onneks tarttenu sanoo viel mitään :o)

Ja sit kun jouduin työttömäksi ja mulla on osa opinnoista vielä kesken (jotka aion saada nyt loppuun ilman että tarttee tehdä niitä töiden ohella), niin äiti totesi et jos tulee johonkin haastatteluun kutsu, niin valehtelet vaan et oot raskaana on pahoinvointia jne, niin et saa paikkaa.... No eipä tartte onneksi ainakaan toistaiseksi valehdella, vaan voi kertoilla ihan vaan faktoja ;o)

Oli pakkko kertoa omia hassuja tilanteita... Nyt on menossa viikko 17 ja lähiomaisille on kerrottu. Silti vielä viime viikolla ajoin autoa ja kaverini kokeile vatsaani (liian ylhäältä tosin) ja sanoi, että ei se ainakaan vielä oo raskaana... Hoikkanen olen, mutta kyllä kohta ei enää vaatteilla peitellä. Kyllä mielessä nauratti... Toinen juttu oli kun anoppi tiedusteli milloinkas niitä vauvoja aiotaan tehdä (olin viikolla 13) ja sanoin vaan, että ennen kolmeakymmentä...:) Pian kyllä sen jälkeen kerrottiinkin. No, kyllä me varmaan kohta kerrotaan kavereillekin ja suvulle, joka kyllä riemastuu uudesta sukupolvesta: kun rinnat on paisunut jo nyt B:stä melkein D:hen ja housut ei enää kohta mene vatsan kohdalta kiinni, niin mieluummin sanon itse kuin, että joku sitten huomaa. Hyvää odotusta kaikille: on se vaan jotenkin ihanaa kun saa vielä olla rauhassa vaapelin uinuessa ja kelliessä kohdussa. Melkoinen pyöritys on kyllä edessä sitten kun laajempi tuttavapiiri tietää:)

Mulle kävi keväällä töissä, et pomo tuli mun viereen ja yhtäkkiä kysyi "et potkiiko jo?". Ei siinä voinu ku silmät suurena sanoo, et joojoo. Kerroin kyl oikeesti vasta 3kk päästä=)

Vauvan myötä mietittiin että täytyskö mun vaihtaa auto vähän suurempaan ja oltiin miehen kanssa autokaupassa kattelemassa uutta autoa. Autoliikkeiden tilat on yleensä hyödynnetty 100%, eli eri kulkuneuojen välin ei toisinaan mahdu hesariakaan...Noh, myyjä esitteli meille yhtä käytettyä farmariautoa ja olin siinä keulan edessä ja myyjä kehoitti että tule tänne lähemmäksi katsomaan ja istumaan autoon, että miltä se oikeen tuntuu niin kuin "näpeissä".

Noh, yritin tulla keulapuolelta väistäen kaksia peruutuspeilejä vetämällä mahaa sisään päin, noh, eihän se mihinkään sisään menny, viikkoja kun oli jo kasassa joku 26. Sitten yrtin samasta kolosta sivuttain ja taas mahaa sisäänpäin vetäen. Lopuksi varvistin ja yritin sivuttain. Ei mahtunut. Mies nauroi kippurassa auton toisella puolella. Fixu myyjä onneksi tajusi taittaa kummastakin autosta sivupeilit sisään, niin että mahduin vyörymään etuoven luo;-)

Niini toi oli ihana :D

Mulla ihan samantyylinen sattui kauppareissulla..Oli sitten joku parkkeerannut autonsa ihan kiinni meidän autoon ja yksin olin liikkeellä..Hätäiseen mahduin siihen autojen väliin omaa peiliä vääntämällä mahallani mutta totesin että enpäs mahdu sitten siitä ovesta mitenkään meidän autoon sisälle..Kiva kömpiä tämän pallon kanssa pelkääjän puolelta sisälle..hieman hatutti..toiv kukaan ei sillai kauheesti seurannut jostain pimennosta...

tämä rv:llä 31

Mulla ihan alkuraskaudesta jolloin masu ei vielä näy mutta pientä turvotusta esiintyi, niin vaarini ihan pokkana totesi ensimmäisenä minut nähdessään: sun tissit on kasvaneet...Oli siinä ihan pikkuisen huulipyöreänä olo. Myöhemmin samaisessa tilaisuudessa tokaisi kahvipöydässä kun otin kahvin sijaan teetä että taitaa sitä "essun narut olla kireellä kun kahvi ei maistu"...

Kehveli oli kuin olikin oikeassa, mutta siinä vaiheessa en vielä raskautta halunnut kertoa...

Yhteistyössä