Konttausikäisen talvikäsineet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tänään oli -1,5 astetta, lapsella "toppakäsineinä" (vedenpitävät, tuulenpitävät) markkinoidut rukkaset käsissä, ja puolen tunnin ulkoilun jälkeen sormet olivat jäässä.

Toki sinne voi lapaset laittaa väliin, mutta mitäs kun on -5 tai -10 tai -15?

Olen siis ensimmäistä kertaa asialla, eikä ole aavistustakaan, onko toppakäsineiden keskuudessa radikaaleja eroja, ja jos on, niin mitkä sitten olisi oikeasti lämpimät. Kosteutta nuokin ovat pitäneet ihan riittävästi, se ei ole ongelma.

Peukalopotit on todella lämpimät ja kosteudenpitävät.

Jos on oikein kylmäsorminen, laita ensin ruskovillan lapaset ja siihen päälle sitten kosteudenpitävä hanska.

Karvavuoristen nahkakintaiden nimeen kai vannoo monet ihan pakkaskeleillä. Meillä oli viime talvena Prismasta edulliset Hans Companyn vedenpitävät kintaat, tuntui riittävän silloin 2v:lle. Niissä oli sellainen tekokarva vuorena.

Nyt on oltu väillä ilman hanskoja, välillä lapasissa ja ihan yhtä jäässä on tuon 1v:n sormet aina... Siksipä ei ole välillä hanskoja edes pidetty, kun on oltu hiekkalaatikolla tms.

Karvavuoristen nahkakintaiden nimeen kai vannoo monet ihan pakkaskeleillä. Meillä oli viime talvena Prismasta edulliset Hans Companyn vedenpitävät kintaat, tuntui riittävän silloin 2v:lle. Niissä oli sellainen tekokarva vuorena.

Nyt on oltu väillä ilman hanskoja, välillä lapasissa ja ihan yhtä jäässä on tuon 1v:n sormet aina... Siksipä ei ole välillä hanskoja edes pidetty, kun on oltu hiekkalaatikolla tms.

Niin siis nuo Hans Companyt oli ihan normaalit kangaspäällystäiset, ei nahkaiset.

Pakkaskäsineinä aidot nahkarukkaset on ihan ylivertaiset. Pienelle sitä paitsi pehmoisammat ja joustavammat. Itse pidän kovalla pakkasella villalapasta rukkasen päällä. Näin rukkanen ei mene ihan täyteen ja tönköksi ja villa eristää myös ulkopäin:)

Peukalopotit ei kai enää nykyään ole yhtä hyvät kuin ennen. Ostin viime talveksi yksivuotiaalle, kun olin lukenut paljon kehuja ja petyin kyllä. Aivan ihmeellisen malliset säkit, eivätkä mitenkään lämpöisemmät kuin muutkaan. Nyt on nahkahanskat varastossa, jos niillä ei tarkene, en tiedä, mitä tehdä.

Yhteistyössä