Konttaavan ulkovaatetus

Minkälaista syksy/talvivaatetusta olette käyttäneet konttaavalla/kohta kävelevällä vauvalla? Tottahan sen voisi kantaa kaikkialle, mutta meidän kakara ei enää paljon paikallaan viihdy, joten olen miettinyt millä vaatetuksella poikasen voisi antaa liikuskella ulkona.
 
Astetta paksumpaa kuin käyttäisin kävelevällä ja juoksevalla. Maa on märkä ja helposti viileä. Mutta toki riippuu säästä, jos aurinko paistaa ja 20 lämmintä, eikä tuule, niin vaikka farkut/verkkarit/legginsit ja pitkähihainen ohut trikoopaita, sen alla lyhythihainen body. Jos maa on kostea, niin päälle kosteutta pitävä kerros, edes vaikka kuriksien housut, jos ei takkia.
 
Onko noilla välikausihaalareilla mitään virkaa tämmöisessä asiassa? Niitä oon nähny kirpparilla ja osa sen verran rumiakin, että vois antaa ravata itteään siinä. Mutta kestääkö noi haalarit mitään (taitavat olla aika ohutta kangasta ja ilman vuorta)?
 
Mä yritin etsiä välikausihaalaria käytettynä 11kk vanhalle, joka konttaa vauhdilla ja kävelee jonkin verran. Ei löytynyt, joten ostettiin sitten uutena vk-housut kun takki meillä tytölle on jo. Luulin ettei enää olisi toiselle lapselle tarvinnut ulkovaatteita ostaa, mutta näköjään sen verran eri aikaan nämä oppivat asioita että tarvitsikin.. Esikoinen ei ekana syksynä vielä pukua tarvinnut, mutta tämän on pakko päästä itse menemään.

Musta sellainen käytetty haalari olisi ollut ihan paras, sopivan reilu että alla olevaa vaatetusta voi säädellä ja liikkuminen on helppoa. Kuitenkin sen verran sopivan kokoinen, ettei lahkeet pääse kontatessa kenkien päälle. Ja kosteussuojaus pitää olla kunnossa.
 

Yhteistyössä