KONSTA TAI RONJA!

• Viestiketjun aloittaja 2 lapsen äiti
  • Ensimmäinen viesti
2 lapsen äiti
Hei!!

Onko kellään muun lapsilla nimenä Konsta tai Ronja? Jos on niin vastatkaa viestiin ja kertokaa samalla muidenki lapsienne nimet, jos niitä on. Mulla on Konsta Kasperi ja Ronja Elmiina.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 12:23 RonjaMäyränen kirjoitti:
Tunnen ainakin puolen kymmentä koiraa joiden nimi on Ronja...

musta on aika "tyhmää" antaa koiralle ihmisen nimi!!! arvaa hävettäiskö jos minulla esim. on lapsi jonka nimi on just Ronja. kaveri tuli innoissaan uuden koiran kanssa vastaan ja kysyisin että mikä sen nimi on ja se vastaisi Ronja......(olis antanu nimen jos ei olis tiennyt mun lapsen nimee.....) siis minua ainakin hävettäisi koiran omistajana jos olis sama nimi kun jollain lapsella..... minä saattaisin mennä hiljaiseks jos hän kysyisi minun lapsen nimeä....!!!!! :LOL: :LOL: :LOL: siksipä, hyvät ihmiset.... koiran nimet on esim. sesse, musti ja vaikka monna jos haluaa jonkun "hienomman", ei ihmisten nimet.....!!!! tai minä ainakin on tätä mieltä!!!!!!! :LOL: :LOL: :LOL: :kieh: :kieh: :kieh:

äipäke83, mikä ihme siinä on niin paha, et koiralla ei saisi olla ihmisen nimeä tai päinvastoin? Ei kai koira ole niin ala-arvoinen, että se nimeä pilaisi?

Meillä ainakin koirat (edesmenneet) on ollu Amanda ja Waltter, eikä siinä musta ole mitään pahaa jos niitten nimet on ollu muutakin se musti yms. Ja miten niin pitäisi hävetä nimeä? Rotukoirilla kun tapaa kaiken lisäksi olla jo valmiina nimet, eli omistaja ei edes päätä nimeä itse.

Edit - niin ja äitini myöskin edesmennyt kissa oli Ronja, eikä se silti ole estänyt itseäni pistämästä Ronja nimeä syntymättömän lapsemme yhdeksi nimivaihtoehdoksi. Tosin meillä poika tulossa, et toistaiseksi Ronja nimi jää hyllylle...

jaaaaa.... no olkoon minusta nähden sitten ihan mikä vaan.... eipä juuri taas jaksa kiinnosta........................................................................ mulla vaan eläimet ja ihmiset on vähän eri viivalla.............................. mutta kuten sanoin........................... olkoon koira vaikka martti ahtisaari niin sama mulle.............................................................................................

2 lapsen äiti
RonjaMäyränen... ois kiva tietää mitkä sun lasten nimet on vai ootko kenties yksinäinen ihminen? Ja käyt vaan arvostelemassa toisten nimi valintoja! Mun mielestä Ronja on kaunis nimi, vaikka itekin tiedän muutaman koiran jolla sama nimi. Silti en tytölleni nimeä vaihtaisi!! Kiitos kaikille vastanneille! Toivottavasti tulee vielä lisää vastauksia. On mukava nähdä, että suomessa on muitakin saman nimen omistajia!! =)

Asian vierstä. Meillä on kissat LOLA ja ONNI. Enoilla on mm koirina Mikko, Ellu, Sohvi, Niina, Otto ym. Eikä musta ole yhtään outoa antaa lemmikille ihmisen nimeä.
Niin kuin edesmennyt enoni aina sanoi; Ihminenhän se koirakin on. Eli eläintä kuuluu kohdella niin kuin ihmisiäkin kohdellaan.

Yhteistyössä