V
Vanhanajan75
Vieras
Asumme Helsingissä 50-luvun lopulla rakennetussa kerrostalossa. Kämpään on vuosien saatossa tehty paljon remppoja (ml. putkiremppa) ja jo aattelin, että nyt sais pari vuotta olla ilman lisäjuttuja.
Nyt sitten pari ihmistä ruvennut ajamaan koneellista ilmastointia tähän taloon. Tässä siis on vanhanaikainen ilmastointi (painovoima). Ikkunat toki falskaa, mutta minun mielestä ilma kiertää hyvin. Liian kylmäksi tulee kämppä aniharvoin (jos koskaan). Sanotaan, että kovimmilla pakkasputkilla mies on lisäeristänyt ikkunoita + käytetty yhtä lisäsähköpatteria (tässä on kaukolämpö).
Yleensä ei mitään ongelmia. Kesäsin on viilee, talvella lämmin. Ilma kiertää hyvin.
Jos koneellinen ilmanvaihto tulee, niin maksaa varmaan maltaita ja eikö siihen sisälly riskejäkin?
Mitä mieltä? Ja osaako joku sanoa, että mitä maksais. Eli pitäis varmaan laittaa kanssa kaikki ikkunat uusiksi tuossa tilanteessa...
Nyt sitten pari ihmistä ruvennut ajamaan koneellista ilmastointia tähän taloon. Tässä siis on vanhanaikainen ilmastointi (painovoima). Ikkunat toki falskaa, mutta minun mielestä ilma kiertää hyvin. Liian kylmäksi tulee kämppä aniharvoin (jos koskaan). Sanotaan, että kovimmilla pakkasputkilla mies on lisäeristänyt ikkunoita + käytetty yhtä lisäsähköpatteria (tässä on kaukolämpö).
Yleensä ei mitään ongelmia. Kesäsin on viilee, talvella lämmin. Ilma kiertää hyvin.
Jos koneellinen ilmanvaihto tulee, niin maksaa varmaan maltaita ja eikö siihen sisälly riskejäkin?
Mitä mieltä? Ja osaako joku sanoa, että mitä maksais. Eli pitäis varmaan laittaa kanssa kaikki ikkunat uusiksi tuossa tilanteessa...