Kondyloomasta taas

• Viestiketjun aloittaja Apua!!!
  • Ensimmäinen viesti
Apua!!!
Sain tietää, että minulla on kondylooma, ja papa on luokka 2. Olen menossa gynelle. Olen lukenut tältä palstalta aiheesta, mutta silti pelottaa, ahdistaa ja itkettää. Kertokaa te, joilla on sama vaiva, miten olette sen kanssa eläneet ja mitä on ehkä odotettavissa. Olen opiskelija ja edellisestä papasta oli melkein 3 vuotta aikaa. Eivät suostuneet ottamaan sitä, kun aiemmin ei ollut koskaan ollut mitään vaivoja ja luokka oli 1. Onkohan tämä voinut jyllätä kauankin ja saada tuhoja aikaan?

et
Rauhoitu. Papaluokat ovat 1-5. Sinulla on vasta 2.
Yleensä tuota 2-tasoa seurataan noin puolen vuoden välein. Yleensä elimistö hoitaa asian 1-2 vuodessa ilman mitään toimenpiteitä.

Kondyloomatartunnan olet voinut saada vaikka kuinka kauan sitten. Se ei aina näy papassa.

no hata
2 luokka ei ole vielä paha. Ilmeisesti kondyloomasi hodietaan pois ja hyvällä tuurilla se ei sinua tule enää ikinä vaivaamaan. Virusta kannat lopun ikääsi, mutta meitä on kymmeniä tuhansia muitakin...

Hyvä
että saat asianmukaista hoitoa. En halua pelotella ja kondyloomavirusta on monen sorttista mutta vaan esimerkiks mun tapaus, että ette vähättele vaivaa.

Mies tartutti minuun kondyloomaan. Papa oli kuukauden kuluttua tartunnasta 3 ja virus ärhäkkää laatua. Minulle tehtiin konisaatio 2 kertaa ja kävin seurannassa. Kun kolme vuotta tuli seurantaa täyteen ja meinattiin lopettaa papa oli taas kakkonen, taas konisaatio ja seurannat. Pyysin että kohtu poistetaan, olinhan jo lapset tehnyt. Kohtu poistettiin. Kohdun poiston jälkeen Gynegologi sanoi, että käyhän tyttö säännöllisesti papakokeissa kun solumuutoksiakin oli.

doris
Minkä takia sit vielä tarvii käydä papassa, jos kohtu poistetaan?
Mulla kans stressaavaa odottelua 2 viikkoa, ennen kuin tulee papa-tulokset. Lääkäri sanoi"" et vähän punoittaa"", eli mä tietenkin olen varma, että jotain häikkää. Edellisestä papasta 2 vuotta. Kondyn saanut aikoinaan n 20 vuotta sitten,silloin oli papa 3 ja hoidettiin laserilla. Sit meni n15v. Ok, kunnes taas ""tupsahti esille"" 2002 ja tehtiin loop-hoito.
Nyt on kyllä jo lapset tehty,et sen puoleen vois kohdun ottaa pois

et
Kun kondyloomaa on ollut pitkin emätintä, hävyn alueella ja välihassa ja sitä voi olla myös anuksessa, niin miten se kohdun poisto poistaisi solumuutosten mahdollisuuden?

Yhteistyössä