kondyloomasta ja solumuutoksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peloissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peloissaan

Vieras
Mulla todettiin n. 5v sitten kondylooma. Tässä välissä papa on ollut puhdas. Nyt oli sitten solumuutoksia. Onko muilla ollut usein solumuutoksia kondyloomasta johtuen vai kuulunko mä nyt niihin huono-onnisiin? Kesä ainakin tässä menee pilalle ja syksy, kun 6 kk pitää taas vaan odotella ja pelottaa ihan hirveesti.

Tämä on ihan tyypillistä, älä hätäile.Miksi joudut odottamaan puoli vuotta? Mulla kun todettiin kondyloomasta johtuvia solumuutoksi niin pian sen jälkeen tehtiin laserleikkaus. Pikainen operaatio paikallispuudutuksessa ja sitten pari vuotta seurantaa. Suurin osa (ja nyt en valehtele yhtään) mun tuntemista naisista on käynyt läpi saman. Joillakin oli joskus ollut kondylooma, toisilta sitä ei ole koskaan diagnosoitu. Älä oikeasti pelkää yhtään! Jos lääkärit ovat valmiina odottamaan 6kk, se tarkoittaa sitä ettei se ole vaarallista. Muista että solumuutoksia on monia eriasteisia. joten älä kuuntele kauhujuttuja. Jos asia häiritsee, mene uudestaan lääkäriin ja kerro peloistasi ja pyydä että hoidetaan. Mene vaikka yksityiselle.

Se, että sut laitetaan odottamaan 6kk tarkoittaa sitä, että kyse ei ole mistään kiireellisestä tai vakavasta. Muuten sut olisi lähetetty heti eteenpäin. Näin ihan sama julkisella tai yksityisellä puolella. Kondylooman kohdalla odotetaan tuo 6kk, koska hyvin todennäköisesti se voi parantua itselleen. Ellei, voidaan sitten 6kk:n jälkeen katsoa toimenpiteitä eikä se silloinkaan tarkoita syöpää tms.

Kiitos. Mä kävin yksityisellä. Mulla ei ole kondyloomaa hoidettu. On sekä naistenpolin että yksityisen lääkärin mielipide ettei kannata, kun ei niitä syyliä ole näkyvissä. Te kaikki joita on hoidettu onko teillä ollut sitä kukkakaalimaista muodostelmaa vai "näkymätön" kondylooma?

mulla oli ensin kukkakaalit, parani itsestään raskauden aikana kun en saanu sitä lääkettä laittaa.. sit solumuutokset huomattiin papassa-> hoidettiin-> 6kk päästä oli kontrollikäynti jolloin kaikki oli ok, eikä oo sen jälkeen ollu sen paremmin kukkakaaleja kuin muitakaan oireita. ekoista oireista nyt 10v aikaa. ja vikoista n.5v.

Mulla oli kukkakaalimaista kondyloomaa jossain tuolla alapäässä, en tarkemmin edes tiedä missä, hoidettiin laserilla.
Löytyi sisätutkimuksessa kun olin uusimassa e-pillerireseptiä.

Ja tästä on tosi monta vuotta aikaa (15v?) ja aina olleet papat puhtaat.

mä sain sellaisen rasvan niihin muutoksiin ja pakko sanoa että tehoaa kyllä tosi hyvin!
Papassa ei muutoksia ainoastaan pari "näppylää" tullut bikinirajaan joita hoidan sillä rasvalla.2vko nyt käyttänyt ja melkein kokonaan poissa.