Kondyloomasta ja raskaudesta

Tämä on niin nolo asia.. Minulla on todettu aikoja sitten kondylooma. Se välillä muistuttaa itsestään kolmena pienenpienenä näpyn tapaisella, muutoin se ei ole koskaan aiheuttanut mitään hankaluutta.

Mutta nyt, haluaisin vauvan ja olen miettinyt, miten pystyn tulemaan raskaaksi.
Olen seurustellut miehen kanssa ja olemme aina käyttäneet kondomia, kaksi vuotta.
Nyt hän haluaa jättää kumin pois ja on kysynyt itse mielipidettäni vauvaan.
Mutta miten pystyn kertomaan kondyloomasta, ja miten kumi jätetään, minä voin tartuttaa kondylooman häneen.

Itsekin haluan jättää kondomin ja alkaa yrittämään lasta.
Mutta miten sen teen..

Onko täällä ketään kuka osaisi auttaa minua?

Pistän nyt tännekkin tän kysymyksen, jos joku täällä osaisi kertoa omasta kokemuksestaan.
 
joskus täälläkin todettu
Minulla on todettu kondylooma joskus muutama vuosi sitten mutta ei mitään näkyvää, vaiba papasta. Ja vauvaan sen ei pitäisi vaikuttaa milläänlailla, näin minulle on moni lääkäri sanonut kun olen kysynyt..

Mutta siis ymmärsinkö oikein ettet ole miehellesi kertonut kondyloomasta? :O
Minusta se on asia joka pitäisi kertoa mahd. pian, koska ei mikään hengenvaarallinen tauti ole, ja miehilläkin aika olematon..
 
En pysty kertomaan, hävettää niin paljon.
Tartunnan sain 18-vuotiaana, ihan ensimmäiseltä poikaystävältä jonka kanssa asuimme yhdessä.
En halua tartuttaa häntä, ja olen pitäny huolen että ilman kondomia emme tee mitään.
Voihan kondylooma miehellä aiheuttaa penikseen syövän.
 
vieras
Mun kaverilla on kans ja heillä 2 lasta! Kondylooma pitäis vaan saada " kuriin " ennen raskautta eli ei olis silloin päällä. Kaveri sai jonkun kerran laserhoitoa ennen raskautta niin syylät hävisivät. Mieheen ei ole tarrttunut kun oli just hoidettu syylät pois...
 
Saatan olla väärässä, mutta oon joskus kuullut että jopa 80-90% suomalaisista seksuaalisesti aktiivisista ihmisistä kantaa tuota kondyloomaa, se näkyvästi oireilee vain osalla. Eli todennäköisestihän miehelläs on se virus myös, vaikkei oireilekaan :/
 
Mulla todettiin hpv keväällä ja miehen kanssa olen ollu 4v, ei tietoa keneltä olen saanut mutta ei mies ollut huolissaan kun kerroin.
Ja hpv tarttuu kyllä ilman kondoomiakin.

muoks.. siis tarttuu vaikka olisi kondoomi.
 
Niin se hoitajakin lohdutteli, että se on joka toisella.
Pelkään että mies saa hepulin, ja jättää.
Hänellä on todella jyrkkä suhtautuminen sp-tauteihin, ja vaikka hpv onkin näin yleinen, tiedän hänen reagoinnin. :'(

En ole koskaan kuullutkaan, että hpv tarttuisi kondomin kanssa, voi apua..
 
vieras
vähän asian vierestä, mutta kuitenkin...miten te voitte alkaa yrittämään lasta jos suhde on noin epävarmalla pohjalla?! Että tuommosta asiaa ei voi toiselle sanoa ja pelkäät että jättää sut!? Kuhan vaan mietin! Mites sit ku on lapsi? Tarvii kuitenkin luottaa toiseen!
 
vieras
Mulla oli joskus sama tilanne.
Oltiin miehen kanssa pari kk erossa ja epäilin saaneeni siinä ajassa kondylooman.
Mun mies kans samanlainen, TODELLA jyrkkä suhtautuminen sukupuolitauteihin ja siks oli vaikeeta kertoa. Kerroinpa kuitenki mitä epäilin, ja hän otti sen erittäin hyvin! En olis koskaan uskonu. No, loppujen lopuks mulla ei sitä koskaan ollutkaan, että sen takia eri tilanne..
Sulla tietenkin aika paha, mies voi suutahtaa jo pelkästään siitä ettet ole aikasemmin kertonut.
Tollanen asia pitää saaha pois alta, kerta lastakin suunnittelette nyt.
Ei se auta muutaku ottaa itseään niskasta kiinni ja kertoa.
 
pur
Joo suurimmalaa osalla on se.

Eiköhän miehelläsi ole aikuisena ihmisenä oikeus itse valita miten vakavana asiana tuota pitää ja miten haluaa asian kanssa toimia ja onko silti valmis jatkamaan parisuhdetta ja hankkimaan lapsia.

Ja hmm. Onhan sullakin vastuuta parisuhteessa. Mä kannatan rehellisyyttä parisuhteessa. Eihän se aina välttämättä helppoa ole mut onko suhde minkään arvonen jos rehellisyyteen puolin ja toisin ei kyetä? Ihan retorinen tämä kysymys. Mut kannattaa pohtia tätä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli joskus sama tilanne.
Oltiin miehen kanssa pari kk erossa ja epäilin saaneeni siinä ajassa kondylooman.
Mun mies kans samanlainen, TODELLA jyrkkä suhtautuminen sukupuolitauteihin ja siks oli vaikeeta kertoa. Kerroinpa kuitenki mitä epäilin, ja hän otti sen erittäin hyvin! En olis koskaan uskonu. No, loppujen lopuks mulla ei sitä koskaan ollutkaan, että sen takia eri tilanne..
Sulla tietenkin aika paha, mies voi suutahtaa jo pelkästään siitä ettet ole aikasemmin kertonut.
Tollanen asia pitää saaha pois alta, kerta lastakin suunnittelette nyt.
Ei se auta muutaku ottaa itseään niskasta kiinni ja kertoa.
Pitäs kyllä, se on niin vaikeaa kun tiedän mitä tapahtuu..
Ei hän huuda, ei laisinkaan sellainen mies, mutta pelkään hänen suhtautumista.
Olisi tietenkin ollut helpompaa kertoa alussa, mutta en itse uskonut että suhde syvenisi tälle tasolle, ja nyt kun hän haluaa lapsen, on viimeistään hetki kertoa.
 

Yhteistyössä