kondylooma

hei!

onko jollakin kokemuksia kondylooman hoidosta lääkärissä?
Minulla on aika päivväkirurgiaan, jossa minulta hoidetaan tämä ns.polttomenetelmällä.
Miten kotihoito sen jälkeen? Onko kamalan kipeä? Kaunako kesti parantua?milloin pystyy seksiä harrastamaan?
 
ärtynyt
Niinpä niin, ensin hommataan tauti ja sitten ekana pyörii mielessä että kuinka pahasti sattuu sen hoitaminen ja toisena on jo heti mielessä että koska sitä pääsee taas naimaan! Kannattaisiko nyt ensin vähän pysähtyä ja miettiä asioita itsensä, kumppanin/nien sekö ehkäisyn kannalta. Joo ja kyllä mä tiedän että kondyloma on tosi yleinen, viruksia on monenlaisia, voi olla piilevänä vuositolkulla, jotkut meinaa että sitä olisi jopa ollut ihan neitsyilläkin jne jne jne.. Mutta silti! Vähän vastuunottoa nytten!

Kiitos ja anteeksi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 02:44 ärtynyt kirjoitti:
Niinpä niin, ensin hommataan tauti ja sitten ekana pyörii mielessä että kuinka pahasti sattuu sen hoitaminen ja toisena on jo heti mielessä että koska sitä pääsee taas naimaan! Kannattaisiko nyt ensin vähän pysähtyä ja miettiä asioita itsensä, kumppanin/nien sekö ehkäisyn kannalta. Joo ja kyllä mä tiedän että kondyloma on tosi yleinen, viruksia on monenlaisia, voi olla piilevänä vuositolkulla, jotkut meinaa että sitä olisi jopa ollut ihan neitsyilläkin jne jne jne.. Mutta silti! Vähän vastuunottoa nytten!

Kiitos ja anteeksi.
no nyt olikin oikein vuosisadan kommentti, voi jeesus..
on se sitte kiva kun meidän ihan normaalien ihmisten joukkoon pääsee nykyään kirjottelemaan jo ihan enkelitki.täällä ainaki yksi jolla tartunta ja lääkärin mukaan tartunta tullu uimahallin saunasta tai yleisestä vessasta. tai sitte oisko ihan taivaasta justiin mun tompslooraan tärähtäny, en sitte tiedä mutta yhdynnästä ei oo ainakaan tullu koska niitä EI oo ollu IKINÄ.
toivonki täten että samanlainen kohtalo sulleki joskus tulis niin osaisit sinäki sitte ottaa sitä kuuluttamaasi vastuuta. sun kannattaa mun mielestä siirtyä osastolle: NOITA-AKKOJEN LUUDAN KASAAMINEN A-Ö
 
Näitä vielä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2007 klo 02:44 ärtynyt kirjoitti:
Niinpä niin, ensin hommataan tauti ja sitten ekana pyörii mielessä että kuinka pahasti sattuu sen hoitaminen ja toisena on jo heti mielessä että koska sitä pääsee taas naimaan! Kannattaisiko nyt ensin vähän pysähtyä ja miettiä asioita itsensä, kumppanin/nien sekö ehkäisyn kannalta. Joo ja kyllä mä tiedän että kondyloma on tosi yleinen, viruksia on monenlaisia, voi olla piilevänä vuositolkulla, jotkut meinaa että sitä olisi jopa ollut ihan neitsyilläkin jne jne jne.. Mutta silti! Vähän vastuunottoa nytten!

Kiitos ja anteeksi.
Näitä - aina ehkäisyä käyttäneitä viiden lapsen äitejä.!!!!

En kuulu samaan , vaan
Aikoinaan itseltä hoidettiin jäädyttämällä, enää en muista muuta kun että hieman oli jälkeen vuotoa ja sexi kielto, jonka pituutta en kyllä muista.
Saattaa joutua hoitaa useampaan otteeseen kuulemma, itse pääsin kerralla.
 
huolissaan
Miten kondylooma teillä oireillut? Itselläni ei ole oireita, mutta epäilyttää miehen elimen varressa oleva vaalea/ihonvärinen pikku näppy. Mietityttää, että onko se joku normaali nystermä, vai olisiko kondy hyökännyt. Molemmat ollaan yli kolmen vuoden ajan oltu vain toistemme kanssa. Kuitenkin tuo näppy on miehelle ilmaantunut ehkä alle pulo vuotta sitten. Hän ei ole siitä itse mitään sanonut, enkä minäkään ole vielä saanut suutani auki :ashamed: .
 
ärtynyt
neiti ja kumppanit.. ettei vaan olisi osunut arkaan paikkaan? :LOL: Ainakin haukkumasanoista ja CAPS LOCKin käytön perusteella kyseessä ei ainakaan ollut täysin tunnoton kohta.

Kaipa mä olen sitten noita tai itte lucifer, ihan kuin vaan. :) Mun mielipide nyt on se että ihmisten olisi fiksua funtsia asioita jo etukäteen eikä vasta jälkeenpäin ja kun tuntuu ettei ainakaan kaikki täällä palstoilla hilluvat mieti asioita edes silloinkaan.

Ymmärrän mä toki ettei kukaan tautia tahallaan itselleen hommaa ja ihminen on erehtyväinen ja mokia sattuu. Mutta niistä olisi hyvä oppia, mua nyt nyppi tuo ap:n asenne mikä tuosta kirjoitelmasta välittyi. Itsekin olen käynyt testeissä ihan on kuulkaa testattu kupasta hepatiitin kautta tippuriin ja klamydiasta HIV:hen asti vaikka kumi onkin ollut käytössä, mikään kuitenkaan ei ole niin varma kuin epävarma. Avomieheni passitin myös testeihin ennen kuin ilman kondomia alettiin mitään harrastamaan. Niin ja lapsia on tosiaan vasta tämä yksi ja oikein suloinen onkin. Niin ja voihan mulla tietämättäni olla herpes tai kondyloma jotka eivät oireile, mutta ero onkin siinä että mä tiedostan sen ja otan vastuun siitä.

Ton ap:n viestistä välittyi se että kondyloma olisi vain yksi tauti muiden joukossa, ei nuhaa kummempi asia. Musta ihminen ei ole kypsä seksiin jos ei ole sen vertaa kypsä että ihan oikeasti ymmärtäisi ja tietäisi siihen liittyvistä riskeistä, ehkäisystä, taudeistä niiden oireista, hoidosta ja vaikutuksesta tulevaisuuteen... Mutta kaikesta tiedosta huolimatta ihminen voi erehtyä mutta viimeistään sillon skarppaa ja ottaa vastuuta ja myöntää virheensä jne jne. Olihan tuolla yhdessäkin keskustelussa sellainen tapaus joka oli onnistunut saamaan klamydiankin jopa 4 eri otteeseen. Musta on vaaan tosi vastenmielistä että jos ihmisellä on seksiteitsi tarttuva tauti niin ekana murheena on se että ei pääse heti uudestaan vällyjen väliin! Turhauttavaa tommonen!

Kukin kuitenkin eläköön niinkuin tykkää, ei kait kukaan ole toiselle tilivelvollinen, mutta mielipiteeseen kait sitä noita-akallakin on oikeutensa? ;)

Ja jos se sua nyt lohduttaa aatella että se tuli sieltä saunanlauteilta niin ihan kuinka vaan, jos se auttaa sua nukkumaan yösi niin hyvä niin. javascript:emoticon(':hug:')
javascript:emoticon(':hug:')

Arvasin että edellinen komenttini saa joillakin herneet hakeutumaan nenääkin syvemmälle, joten lopetin sen sanoihin "Kiitos ja anteeksi". Eli kiitos siitä että luit viestini ja anteeksi että olette eri mieltä.

Niin oisko sulla linkkiä sinne luudan rakennus palstalle? javascript:emoticon(':D')
javascript:emoticon(':D')
 
Yhdyn aika pitkälti edelliseen mielipiteeseen. Minunkaan mielestäni sukupuolitauteihin ei suhtauduta tarpeeksi vakavasti. Jos niihin suhtauduttaisiin ihan oikeasti tosissaan niin tuskin ne niin yleisiä olisivat. Kyllä se näkyisi ihmisten sukupuolikäyttäytymisessä ja sitä kautta tilastoissa. Ja tämän sanon klamydia-tartunnan saaneena ja mielestäni siitä oppineena.
 
voihanseniinolla
Kyllähän ihmisen pitää olla vastuussa teoistaan, mutta haluan sanoa, että papiloomaviruksen voi saada muutenkin kuin seksisuhteessa. Itselleni oli aikoinaan järkytys, kun sain papa lähetteen hakiessani e-pillerireseptiä ja siinä todettiin mokoma virus. Totta kai tiesin mistä oli kyse, mutta kun en ollut harrastanut seksiä ( en edes seksileluja ) ennen tätä. Juu, halunnut olisin, mutta se mies, jonka kanssa neitsyyteni menetin, halusi olla aivan varma, eli halusi minulle pillerit ja kävi itse sp-tautitesteissä ennen. Joten uskokaa vaan, kondylooma voi joskus olla tullut muualtakin.
No, olenhan minä tuon jälkeenkin käynyt testeissä ja puhtainpaperin selvinnyt, eli mikään pyhimys en ole, kun on pitänyt tilanne varmistaa silloin tällöin, mutta ainoan "tautini" olen saanut ennen kuin minkään sortin kalu, väline tai sormi on sisälleni päässyt. Joten eipäs nyt ihan haukuta niitä, jotka muuta väittävät. Osa ehkä uskottelee, ettei koskaan ole kenenkään kanssa ollut, mutta tuollainen "herjaaminen" voi johtaa siihen, että joku nuori tyttö tai poika, jolla on kondy oireita, mutta ei seksisuhdetta takana, ei kehtaa hakea apua, kun pelkää, ettei heitä uskota.
No pidetään kaikki pöksyt jalassa tai kumit matkassa ja vakisuhteessa elävien ei auta muu, kun toivoa, että kumppanikin on oikeasti uskollinen, ettei vaan "joudu pilkan kohteeksi" neuvoja kysellessään...
:\| :D
 
En tiedä, että kauanko vie aikaa, että parantuu. Vie enemmän aikaa, jos poltettava alue on suuri. Seksiä ei pidä harrastaa ennenkuin on parantunut (verenvuotoa, rupi, paraneminen). Seksi voisi hangata tuon ruven rikki ja se ei olisi todellakaan hyvä juttu. Voisi arpeutua huonosti, tulla tulehdus, kohdunkaulakanava heikentyä lisää ym...

Kondylooma on todella yllättävä tauti. Se voi tulla esiin vaikka parinkymmenen vuodenkin kuluttua tartunnasta. Joillekin se ei aiheuta havaittavia muutoksia, kun taas toisilla se voi johtaa syöpään. Perimällä on myös merkitystä, että minkälaisen otteen tauti saa. Olikohan niin, että 60-80% suomalaisista kantaa kondyloomaa, mutta suurelta osalta sitä ei vain löydetä, kun ovat oireettomia?

Voidaankohan kantajuus nykyään selvittää verikokeella? Tietääkö joku? Jos kondylooman on saanut kerran, kannattaa tutkituttaa itseään jatkossakin juuri tuon kantajuuden ja kohdunkaulansyöpäriskin vuoksi. Käykää siis gynekologisissa tutkimuksissa, jos kondylooma on kerran havaittu. Mutta saisikohan tuon kantajuudenkin selville esim verikokeella? Kaiketi saa. Ehkä sitä ei kannata tutkia, koska on niin harvoja ihmisiä, joilla sitä ei olisi. Mutta hei, olisihan kiva saada itselleen tieto siitä, että onko kondylooma negatiivinen vai positiivinen? Voisivat sitten nuo negatiiviset pariutua keskenään... Niin ja positiivisten pitäisi sitten vielä selvittää, että onko toisen kondylooma kenties vaarallisempaa tyyppiä kuin oma. Niinkuin näette on parempi vain rajoittaa sukupuolikumppaniensa määrää, sillä mitä useamman kanssa on, sitä suuremmat terveysriskitkin on, vaikka kuinka tutkittaisiin...
 
ärtynyt
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.03.2007 klo 21:37 voihanseniinolla kirjoitti:
Kyllähän ihmisen pitää olla vastuussa teoistaan, mutta haluan sanoa, että papiloomaviruksen voi saada muutenkin kuin seksisuhteessa. Itselleni oli aikoinaan järkytys, kun sain papa lähetteen hakiessani e-pillerireseptiä ja siinä todettiin mokoma virus. Totta kai tiesin mistä oli kyse, mutta kun en ollut harrastanut seksiä ( en edes seksileluja ) ennen tätä. Juu, halunnut olisin, mutta se mies, jonka kanssa neitsyyteni menetin, halusi olla aivan varma, eli halusi minulle pillerit ja kävi itse sp-tautitesteissä ennen. Joten uskokaa vaan, kondylooma voi joskus olla tullut muualtakin.
No, olenhan minä tuon jälkeenkin käynyt testeissä ja puhtainpaperin selvinnyt, eli mikään pyhimys en ole, kun on pitänyt tilanne varmistaa silloin tällöin, mutta ainoan "tautini" olen saanut ennen kuin minkään sortin kalu, väline tai sormi on sisälleni päässyt. Joten eipäs nyt ihan haukuta niitä, jotka muuta väittävät. Osa ehkä uskottelee, ettei koskaan ole kenenkään kanssa ollut, mutta tuollainen "herjaaminen" voi johtaa siihen, että joku nuori tyttö tai poika, jolla on kondy oireita, mutta ei seksisuhdetta takana, ei kehtaa hakea apua, kun pelkää, ettei heitä uskota.
No pidetään kaikki pöksyt jalassa tai kumit matkassa ja vakisuhteessa elävien ei auta muu, kun toivoa, että kumppanikin on oikeasti uskollinen, ettei vaan "joudu pilkan kohteeksi" neuvoja kysellessään...
:\| :D
Pakko myöntää että sulla oli pari ihan hyvää pointtia, varsinkin noiden nuorten suhteen eli myönnän virheeni tässä. Toisin kuin näillä parilla muulla kommentoijalla, jotka jätettäköön omaan arvoonsa ja missä se linkki sinne luutasivulle viipyy, tartti suunnitella ilta uusiksi kun en päässyt kanssasisarien kanssa luudista keskustelemaan?

Kaipa se on uskottava sitten että näitä ei seksiteitse tartunnan saaneita on siis oikeasti, olin ymmärtänyt että se on hyvin mariginaalinen ryhmä kelle noin sattuu. Mutta en edelleenkään usko että tällä aiemmalla olisi tullut se pöpö sieltä lauteilta. Mutta fakta on kuitenkin se että kyllä suurin osa tarttuu seksiteitse eikä saunanlauteilta tai muualta, se on teidänkin myönnettävä. Tietääkö kukaan muuten tilastoa tähän? Niin ja eihän se tosiaan aina itsestäkään ole kiinni että taudin saa, jos kumppani johon luotat pettää, tullaan raiskatuksi ja muuta. Olet ihan oikeassa siinä.

Oli se kondylooma nyt sitten tullut sieltä lauteilta tai partnerin elimistä niin sama tauti se on. Tuli nyt mistä tahansa niin yhtä lailla siihen kuuluu se vastuu itsestä ja kumppanista oli sellainen jo tai sitten tuli sellainen myöhemmin! Jos kondyloman saa lauteilta niin ei se ole yhtään sen pienempi juttu silloin. Ei vastuu liity ainoastaan siihen että sen saisi itselleen omaa tyhmyyttään vaan se kuuluu siihen tautiin. Esimerkiksi jos minä saisin jossain afrikan maassa luovutettua verta autokolarin jälkeen, saisin siitä sitten HIV:n, niin kyllä mulla on vastuu siitä silloin vaikken sitä ole tietoisesti hankkinutkaan, ihan yhtä lailla mun kuuluisi pitää itsestäni ja kumppanistani huolta ja kantaa vastuu. Sama pätee ihan yhtälailla muihinkin "ei niin pelottaviin" tauteihin. Eikö?

Kuten tossa niin tossa mua kävi eniten ärsyttämään se että sitä kondylomaa ei pidetty oikeasti nuhaa kummempana juttuna että ymmärsikö tää tartunnan saanut sitä että sillä on vastuu nykyisestä ja mahdollisista tulevista kumppaneista parantui ne näkyvät syylät tai ei.

Ja kuten sanoin niin en parjaa sitä että jollekin käy niin huono tuuri että se tauti tulee vaan sitä että edes silloin sitä asiaa ei tunnuta ottavan tosissaan, se on musta todella turhauttavaa.

Kiitos ja anteeksi - Noita-akka kuittaa!
 
siitä mistä tämä niin kiivas keskustelu lähti liikkeelle, en edellenkään ymmärrä yhtä asiaa.. joka tämän keskustelun aloitti(nimeä en muista) oli jo menossa hoitoihin eli siis otti vastuun asiasta, jos olis jättäny menemättä sillon vasta olis vastuuton ja erittäin tyhmä.
enkä kyllä ymmärrä minkä takia hoitojen pitäis ottaa mahdollisimman kipeää,tottakai se jokaista kiinnostaa kuinka tauti saadaan pois hoidettua ja minkälainen operaatio on. ja jokainen jolla ollu mikä tauti vaan niin mielessä pysyy ihan varmasti. siinä vaiheessa kun aletaan puhua ihmisistä jotka ovat saaneet hankittua kaikkia mahdollisia tauteja ihan omaa tyhmyyttään,siinä vaiheessa multakaan ei sympatiaa löydy..

ÄRTYNYT, tai joku sinnepäin:Mulle on ihan se ja sama mistä ajattelet mun tautini tulleen ja luulis ettei se sunkaan päivän kulkuun vaikuta kovinkaan paljoa. v#%¤tti vaan niin pirusti sun asenne joskus tautia"sairastaneita" kohtaan, aina ei kaikkiin tapahtumiin voi itse vaikuttaa..
siinä olet ihan oikeassa että suurin osa taudista tarttuu yhdynnässä ja on tosi pieni osa että taudin muualta saa..mutta kuitenkin mahdollista.
ehkä noita kommentit olivat vähä liikaa,mut verenpaine nousi sellasiin lukemiin sun tekstiä lukiessa että aivoverenvuoto ei ollu kovin
kaukana :LOL: :LOL:
Sinä joka kirjoitit tosi asiallisen kommentin taudin saamisen mahdollisuudesta muualta kuin yhdynnässä, osasit asian esittää niin asiallisesti että siitä pitäis saada tehtyä tietolappuja...

ANTEEKSI VAAN AIHEUTTAMANI MIELIPAHA!!!
 
Noniin, olipas sitten kehkeytynyt kunnon keskustelu tästä mun pikku kysymyksestä...
Kunhan vain kyselin muiden kokemuksia tästä aiheesta. Ja ette viitsisi tuomita te jotkut minua heti vastuuttomaksi ihmiseksi. Olisin kyllä ehkäisyä käyttänyt jos siihen olisi annettu mahdollisuus.Nimittäin minut raiskattiin n.vuosi sitten, josta tämä kondylooma oli alkunsa tod.näk saanut. Että sillain. Mutta ette sitä tiennyt, kun en sitä maininnut. Mutta kiitos kumminkin kommenteistanne. Ja olen nyt siellä hoidossa nyt käynyt n.6 vkoa sitten ja rakastelimmekin n.viikko sitten :) Aika kipeä olin ensimmäiset pari viikkoa.
Hyvää jatkoa kaikille!
;)
 

Yhteistyössä