Kondylooma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ap"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ap"

Vieras
Minulla oli pari pientä neulanpään kokoista arkaa näppyä alhaalla. Kävin lääkärillä joka vaan vilkaisi ja sanoi heti että on kondylooma. Oon ollut pitkään suhteessa ja lääkärin sanoi että on voinut olla minulla tai miehellä piilevänä ja nyt vasta puhjeta. Tai mahdollisesti tarttua esim. epäsiistin wc:n kautta. Pöpöähän kantaa 30% väestöstä, josta noin yhdellä prosentilla tulee tämä tulehdus.

Ongelma kuitenkin tuo penslaus. Pitäs tuota syövyttävää ainetta laittaa niihin näppyihin mutta ne on ihan pieniä ja ei hirveästi eroa ihohuokosista. Menee vaan ohi ja polttaa. Onko vinkkejä?

Jotenkin epäilyttää että mihinköhän lääkäri perusti tuon diagnoosin. Googletuksella löytämäni kuvat eivät ole mitään vastaavaa kuin minulla on... Olen vähän järkyttynyt ja huolestunut :(

Mulla sanoi terveyskeskuslääkäri, että on kondylooma, oli sellainen patti nivusten kohdalla (ja on edelleen). Tästä säikähtäneenä menin työpaikkalääkärin juttusille, ja selvisi, että nivusissani on luomi, mikä punoitti hankauksen takia...

[QUOTE="Vieras";25824071]Mulla sanoi terveyskeskuslääkäri, että on kondylooma, oli sellainen patti nivusten kohdalla (ja on edelleen). Tästä säikähtäneenä menin työpaikkalääkärin juttusille, ja selvisi, että nivusissani on luomi, mikä punoitti hankauksen takia...[/QUOTE]

kyllä kondylooman tunnistaa. Ei jää mitään epäselvää. Minulla oli ainakin alakerta täynnä sellaista valkoista näppyä. Ihan kuin vesirokko.

Itsellä on kaksi mustapäännäköistä erittäin pientä näppylää. Eivät ole missään ryhelmässä vaan ihan erillään. Luulin itse tulehtuneiksi finneiksi tai talirauhasiksi. Lääkäri ei testannut mitään. Miehellä ei ole ollut oireita.

Edelleenkin tuo penslaus on todella vaikeaa kun ei noita meinaa erottaa ihon tavallisista huokosista ja ovat puolet pienempiä kuin se pumpulipuikko jolla levitetään. Jotenkin käyn vainoharhaiseksi. Kellään kokemusta vastaavasta?

[QUOTE="Vieras";25824071]Mulla sanoi terveyskeskuslääkäri, että on kondylooma, oli sellainen patti nivusten kohdalla (ja on edelleen). Tästä säikähtäneenä menin työpaikkalääkärin juttusille, ja selvisi, että nivusissani on luomi, mikä punoitti hankauksen takia...[/QUOTE]

Taidan harkita tätä kyllä. Jos ei tällä ekalla hoidolla lähde niin sitten varaan ajan. Jos onkin kondylooma niin voin silti kysyä eri lääkkeet. Kun ilmeisesti on olemassa jotain vähän helpompi käyttöisempää lääkettä kun tuo penslattava juttu...

[QUOTE="vieras";25824084]kyllä kondylooman tunnistaa. Ei jää mitään epäselvää. Minulla oli ainakin alakerta täynnä sellaista valkoista näppyä. Ihan kuin vesirokko.[/QUOTE]

Ilmeisesti ei ainakaan kyseinen (venäläinen) terveyskeskuslääkäri tunnistanut, tämä oli siis yksittäinen luomi, joka punoitti.

[QUOTE="vieras";25824027]Minulla puhkesi tuo ensimmäisen raskauden aikana, hävisi kuitenkin. Eikä ole tullut takaisin. Aikaa tuosta 5vuottaa.[/QUOTE]

Ne kondyloomat hävis, mutta se virus on ja pysyy, siitä ei pääse eroon.

Samalla tavalla mullekkin kävi. Ja se on yks syy siihen, miks tuskin teen enempää lapsia.

[QUOTE="Vieras";25824201]Ilmeisesti ei ainakaan kyseinen (venäläinen) terveyskeskuslääkäri tunnistanut, tämä oli siis yksittäinen luomi, joka punoitti.[/QUOTE]

Jotenki tuli kuva, että tuo kondylooma on lääkärille aika varma ratkaisu diagnoosiksi. Sitä ei voi varmasti testata tai lääkitä. Nuorilla naisilla (kuten minä) aika yleinenkin. Lääkäri vaan pahoitteli ja sitten pitikin jo lähteä kun seuraava potilas tulossa... Siksi jäi epävarma fiilis itsellekin. Ei mitään puhetta jatkotarkastuksista tai muusta.

Yhteistyössä