kondylooma!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tartunnansaanut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tartunnansaanut

Vieras
Voiko kyseinen tauti olla Vuosia siis moni monia vuosia oireeton?Ja oireet/syylät ilmetä sitten joskus myöhemmin tartunnan saannista?
Miten syylät lähtevät hoidoilla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi. niihinhän on jotain voidetta tai penslausta mitä käytetään syylien hoitoon. naisilla se myös aiheuttaa syöpää.

Ei, niitä virustyyppejä on useampia ja niistä vain osa on suuren riskin viruksia, eli niitä, jotka voivat aiheuttaa solumuutoksia. Solumuutoksesta puhuessa ei vielä voida puhua syövästä.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
mun syylät lähti itsestään pois,niitä myös poltetaan pois

Kauanko sulla oli ne syylät? Lähtikö heti kaikki vaiko pikkuhiljaa?

olin raskaana kun ilmestyivät,sillon ne ei tee niille mitään,oisko ollu joku 4 kk sit ne meni silleen piikkuhiljaa pois

ne voi olla vuosia oireettomana. ja monesti ne häipyy itsestään, niille ei ainakaan mulla tehty mitään ja kun sit eivät hävinneet muistaakseni puolessa vuodessa, niin niitä penslattiin jollain aineella. ja osa niistä aiheuttaa syöpää.

Voi olla oireeton esim. jos ei ole aktiivista seksielämää ja puhkeaa uudelleen kun seksitilanne taas aktivoituu. Syyliin ulkosynnyttimissä on hoito, mutta jos kyseessä on ns. litteä kondylooma, joka on emättimen sisällä ja usein paljaalle silmälle näkymätön, sitä ei yleensä hoideta. Pitää vain odotella paranemista, johon voi mennä parikin vuotta. Muistan jostain lukeneeni, että voi tarttua myös nieluun, mutta ei aiheuta siellä erityisemmin oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi olla oireeton esim. jos ei ole aktiivista seksielämää ja puhkeaa uudelleen kun seksitilanne taas aktivoituu. Syyliin ulkosynnyttimissä on hoito, mutta jos kyseessä on ns. litteä kondylooma, joka on emättimen sisällä ja usein paljaalle silmälle näkymätön, sitä ei yleensä hoideta. Pitää vain odotella paranemista, johon voi mennä parikin vuotta. Muistan jostain lukeneeni, että voi tarttua myös nieluun, mutta ei aiheuta siellä erityisemmin oireita.

Mulla on syyliä ihan tuossa emättimen sulla , ei syvällä.Lääkäri sanoi ettei mitään tarvi tehdä.

Mietin vain, että olen harrastanut suojaamatonta seksiä teininä sanotaanko, että useampaan otteeseen. Ja siis mahdollisuus tartuntaan olisi ollut melko suuri.
5v. siitä kuitenkin on kulunut ja mulla on ollut aktiivinen seksielämä siitä lähtien ja papa kuitenkin aina puhdas, niin onko tuo kondylooma tartunta silti mahdollinen, näinkin pitkän ajan jälkeen?