kondylooma ja raskaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv20 huolestunut..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv20 huolestunut..

Vieras
siis näyttöisi sille et 10vuotta sit oireilllu kondylooma nostelisi nyt päätään... miten vaikuttaa raskauteen,oeln puoli välissä nyt raskaana...

mulla o sillo nuorena todettu tuo ja se o kerran sillo oireillu,meni sillo itsestää ohitse,et mitää lääkettä ei tarvittu...

nyt vaan pelottaa et vaikuttaako se vauvaan jotenkin nyt? pitääkö ne lääkkeet nyt sit hakea vai voinko odottaa hetken,et mihin suuntaan menee? kyse siis tällä hetkellä yhdestä pienestä näpystä...

Mulla puhkesi esikoista odottaessa vuosia aiemmin saatu kondy ihan kunnon näppylöinä... Ihan normaalisti alateitse synnytin ja niitä lääkkeitä ei voi raskaus- tai imetysaikana käyttää. Ei ollut vauvaan mitään vaikutusta.

Alkuperäinen kirjoittaja alk peräine:
millipilli: aah eli siis sitä penslausta vai mitä se o ni ei voi etes tehdä raskaus aikana?

Mun mielestä ei voi. Mulla oli lääkkeenä wartec ja sitä ei ainakaan voi käyttää raskaana ollessa eikä imettäessä

Ymmärrän huolesi. Itse olin samassa tilanteessa toista lasta odottaessani. Joskus nuorena minulta on poltettu kondylooma kohdunsuulta ja sen jälkeen asia ei ollut vaivannut. Kun tulin raskaaksi, alapäähän ilmestyi ensin näppylä, josta kasvoi raskauden edetessä "nätti kukka", läpimitaltaan noin sentin. Aluksi en tiennyt mikä se edes oli, mutta sitten tajusin, että kondyloomahan se siinä.. Olin tooooosi huolissani, mutta lääkärit vakuuttelivat, että se ei vaikuta lapseen mitenkään. Hoitaa sitä ei vain voinut. ONNEKSI kukka hävisi itsestään vähän ennen synnytystä eikä siis ollut alapäässä synnytyksen aikana enää.
Yritä olla huolehtimatta. Jos pystyt :)

Yhteistyössä