Kommentoikaas laihduttajan evästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä ala millekkään kuurille. Niistä ei tule kuin vihaiseksi.

Karppaamista suosittelisin minäkin: 4vko bmi 36 -> 34,9 minulla. Toki kaikki ei tykkää, mutta kokeilemisen arvoista. Mutta heivaa nyt nuo lisäainejugurtit pois! Ennemmin kasviksia tilalle tai maustamattomia jugurtteja. Ne turkkilaiset ja kreikkalaiset on uskomattoman hyviä ihan paljaaltaankin.

Jopa se terveysintoilija Hanna Partanenkin suosittelee actimelia, eihän se ole kun 29 klcl kun rasvaton, oon huomannut että se tehoo. Noissa turkkilaisis jugurteis on sokeria ym. Mikä tossa danonessa on vikana kun 0 prosenttia rasvaa, ei lisättyä sokeria.

Partas-Hannalle on kyllä ihan maksettu siitä mainoksesta, että en nyt ihan sen varaan laskisi ;) Luepa joskus Actimelin, Danonen ja turkkilaisjugun tuoteselosteet ja mieti sitten, mikä niistä on paras tai terveellisin vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja ni:
Alkuperäinen kirjoittaja hauki:
mä söisin enemmän ja kirjavammin kasviksia: selleriä, porkkanaa, paprikaa, bataattia, pinaattia jne.. Proteiinia saa myös siis pavuista, tofusta, linsseistä ja soijarouheesta. Niissä myös vähän rasvaa. Lihaa ei mun mielestä tarvi syödä kuin kerran tai pari viikossa. Laihduttajan kantsii sekin syödä vaikka kanana.
Muista, että perunassa ei ole juuri mitään ravintoarvoa, pelkkää hiilihydraattia (mikä sekin on tärkeää tosin!), sen voi helposti korvata vaikka hirssillä, bataatilla, quinoalla, tattarilla tai täysjyvä kuskusilla.
Kiloklubi on mun mielestä tosi hyvä, muista vaan olla rehellinen! :)
Ja kaikki liikunta auttaa tietenkin!
Kyllä laihduttajakin saa syödä, kohtuus kuitenkin kaikessa.
Tsemppiä!

Tässä minusta hyviä vinkkejä, mitä itsekin ehdottaisin.

Eli monipuolisuutta ja terveellisempiä valintoja. Sämpylän vaihtaisin täysjyväleipään/-ruisleipään. Miksi sekä lounaalla että päivällisellä (punaista) lihaa ja perunaa? Perunaa ainakin turhan paljon. Monipuolisemmin kasviksia.

Mutta toi peruna on mun mielestä jotenkin niin turha ylipäätäänkin ravinnossa, vai tietääkö joku fiksu, tarviiko ihminen oikeasti perunaa mihinkään vai pärjäiskö jopa paremmin kokonaan ilman?

Mulle ei kasvikset uppoo, lähinnä voi mennä maku koko laihikseen jos loppuiän liian kireellä mennään. On kai tääkin parempi kun sipsipussi, suklaa, hesburger.

Ainaki toisen aterian perunat vois vaihtaa kasviksiin. Ja huijausjogurtit pois ja aitoa tilalle (turkkilaista jogua esim).

Ite en kyllä sais mahaan mahtumaan tuota määrää ruokaa.

No mutta, ihan mikä vaan sulle sopii, millä laihdut ja millä voit hyvin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä ala millekkään kuurille. Niistä ei tule kuin vihaiseksi.

Karppaamista suosittelisin minäkin: 4vko bmi 36 -> 34,9 minulla. Toki kaikki ei tykkää, mutta kokeilemisen arvoista. Mutta heivaa nyt nuo lisäainejugurtit pois! Ennemmin kasviksia tilalle tai maustamattomia jugurtteja. Ne turkkilaiset ja kreikkalaiset on uskomattoman hyviä ihan paljaaltaankin.

Jopa se terveysintoilija Hanna Partanenkin suosittelee actimelia, eihän se ole kun 29 klcl kun rasvaton, oon huomannut että se tehoo. Noissa turkkilaisis jugurteis on sokeria ym. Mikä tossa danonessa on vikana kun 0 prosenttia rasvaa, ei lisättyä sokeria.

Partas-Hannalle on kyllä ihan maksettu siitä mainoksesta, että en nyt ihan sen varaan laskisi ;) Luepa joskus Actimelin, Danonen ja turkkilaisjugun tuoteselosteet ja mieti sitten, mikä niistä on paras tai terveellisin vaihtoehto.

Pitää lukea, mutta kummasti tota actimelia näkee ihmisten kärryissä. Jatketaan ny näillä eväillä, tosin ei joka päivä perunaa, sämpylöitä, katsotaan oonko 4 kg kevyempi 2 kk päästä.

mä söisin enemmän ja kirjavammin kasviksia: selleriä, porkkanaa, paprikaa, bataattia, pinaattia jne.. Proteiinia saa myös siis pavuista, tofusta, linsseistä ja soijarouheesta. Niissä myös vähän rasvaa. Lihaa ei mun mielestä tarvi syödä kuin kerran tai pari viikossa. Laihduttajan kantsii sekin syödä vaikka kanana.
Muista, että perunassa ei ole juuri mitään ravintoarvoa, pelkkää hiilihydraattia (mikä sekin on tärkeää tosin!), sen voi helposti korvata vaikka hirssillä, bataatilla, quinoalla, tattarilla tai täysjyvä kuskusilla.
Tsemppiä!

Eli monipuolisuutta ja terveellisempiä valintoja. Sämpylän vaihtaisin täysjyväleipään/-ruisleipään. Miksi sekä lounaalla että päivällisellä (punaista) lihaa ja perunaa? Perunaa ainakin turhan paljon. Monipuolisemmin kasviksia.

Mutta toi peruna on mun mielestä jotenkin niin turha ylipäätäänkin ravinnossa, vai tietääkö joku fiksu, tarviiko ihminen oikeasti perunaa mihinkään vai pärjäiskö jopa paremmin kokonaan ilman?

Mulle ei kasvikset uppoo, lähinnä voi mennä maku koko laihikseen jos loppuiän liian kireellä mennään. On kai tääkin parempi kun sipsipussi, suklaa, hesburger.

Miten niin kireellä? Ne erilaiset kasvikset lihan/kanan/kalan/kanamunan/juuston/soijan/tofun/papujen/linssien lisäksi, ei siinä nälkä pitäs tulla. Ja eihän ne tietenkään uppoo, kun et ole niitä oppinut syömään! Se vaatii opettelua, kyllä ne alkaa uppoomaan. Niin miksi noin yksipuolista, perunaa ja punaista lihaa? Syötkö joka päivä perunaa ja punaista lihaa, sekä lounaalla että päivällisellä?

Tsemppiä!

Miten niin kireellä? Ne erilaiset kasvikset lihan/kanan/kalan/kanamunan/juuston/soijan/tofun/papujen/linssien lisäksi, ei siinä nälkä pitäs tulla. Ja eihän ne tietenkään uppoo, kun et ole niitä oppinut syömään! Se vaatii opettelua, kyllä ne alkaa uppoomaan. Niin miksi noin yksipuolista, perunaa ja punaista lihaa? Syötkö joka päivä perunaa ja punaista lihaa, sekä lounaalla että päivällisellä?

En joka päivä syö perunaa, lihaa, myös kalaa, kanaakin, mutta se kana on aina perunan kanssa. Mulle on toi peruna aina pakollinen lisuke lihan tai kanan kanssa. Kerran koitin lämpimiä kasviksia, kanaa, väkisin söin ne kasvikset.

Tsemppiä!

En joka päivä syö perunaa, lihaa, myös kalaa, kanaakin, mutta se kana on aina perunan kanssa. Mulle on toi peruna aina pakollinen lisuke lihan tai kanan kanssa. Kerran koitin lämpimiä kasviksia, kanaa, väkisin söin ne kasvikset.

Siis perunan tilalta myös esimerkiksi täysjyväpasta tai kokojyväriisi ovat mun mielestä parempia vaihtoehtoja. Tai noi mitä hauki mainitsee ekassa lainaamassani viestissä (hirssi, tattarilla tai täysjyvä kuskusilla).

Tsemppiä!

Siis perunan tilalta myös esimerkiksi täysjyväpasta tai kokojyväriisi ovat mun mielestä parempia vaihtoehtoja. Tai noi mitä hauki mainitsee ekassa lainaamassani viestissä (hirssi, tattarilla tai täysjyvä kuskusilla).

Täysjyväpastassa ja riisissä on törkee määrä kaloreita mitä oon katsonut toiseksi vaihtoehdoksi. No joo ei taida maistua noikaan, mutta vähennän tuon perunan 2-3 krt vk.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä ottaisin sinuna jonkun pikakuurin muutamaksi päiväksi-viikoksi, että saisit sen syömishimon stoppiin. Siis joku kaalisoppa- tai vastaava. Sitten vaalea leipä pois, useampia aterioita vaikka mutta määrät pienemmiksi. Siis varsinkin nuo pääruoat on aika isoja annoksiltaan. Tai sitten enemmän vihanneksia ja se 1 peruna ja 1 kauhallinen kastiketta/pari lihapullaa vain.

Mä en itse ole karppifani mutta kovasti hiilareita tossa on, itsellä taipumusta samanlaiseen syömiseen. Kannattaa koittaa kehitellä niitä vaihtoehtoja leiville ja muille, pitää ainekset valmiina kaapissa ym..

Ja ne turhat Actimelit ja muut pois, luonnonjugua tilalle ja sinne sekaan ne marjat tai 1 hedelmä päivässä! :)

Anteeksi nyt vaan mutta mikä syömishimo? Otatko huomioon mun liikunnat millä kulutan per kerta 500 kcl ellen ylikin 4 päivänä viikossa. En oo hei mikään 160 cm pikkutäti. Valehteleekohan toi kiloklubikin. En ikinä ala kaalisoppa dietteihin, saa tuplana takas.

Musta vaan tuo ruokalista näyttää kovasti siltä miltä mun aikaisemmin;

eli tykkäät syödä "mahan täyteen" ja hiilarit maistuu kovasti.

Mulla toimi tuo että tein täysstopin jatkuvalle puputtamiselle ja sitten homma uusiksi alkeista alkaen. Vaikka pienempiä aterioita useammin? Mulla pysyvä laihtuminen onnistui vasta sitten, kun ymmärsin ettei sillä vanhalla vatsalaukun tilavuudella voi syödä mahaa täyteen, vaan se tilavuus ja tottumus täytyy pienentää ensin.

En mä kaalisopalla tai muillakaan ole grammaakaan laihtunut, se on vain se startti. Etkä sä nyt pituudestasi huolimatta mikään mörssäri ole, tai et ainakaan tahdo kai olla. ;) Eli ei isokokoisuus tarkoita sitä että täytyy syödä "miehen annoksia".

Aika paljon sulla hiilareita ruokavaliossa; jogurtti, sämpylä, puuro, muusi, peruna....Tuollasilla ap:n syömisillä, mulla pysyi hiilarikoukku päällä, sain kuitenkin pudotettua 10kg, kun tahdonvoimalla jätin kaikki herkut puoleksi vuodeksi pois (sipsit, pullat, karkit, limut, alkoholin, jäätelön, pizzat, siis kaikki). Alko kuitenkin lipsuu ja paino lähti melkein takas nousuun.. nyt viikko sitten jätin melkein kaikki hiilarit pois. Olo on mitä mainioin ja pirteä ja hiilareita ei ole yhtään ikävä. Saapa nähdä kuinka hyviin tuloksiin tällä pääsee. Tarkoitus ois kyllä ottaa loppuelämän tavaksi vähähiilarisuus.

Joo, siis mikähän ap.lla on sitten ongelma. Kyselee että "mitä pitäs tehä että laihtusin?" sitten kun ihmiset täälä antaa neuvoja tyyliin "no jos vaikka unohat noi actimelit ja muut jugurtit!" "syö enemmän kasviksia" jne. niin ap vaan kitisee "no mikä nyt noissa jugurteissa on vikana, kun hanna partanenkin niitä mainostaa ja ihmisten ostoskärryissä niitä näkee!!" ( niinpä, ja voi olla että partanen myös nauraa matkalla pankkiin. Ja onhan ihmisten ostoskärryissä myös sipsiä, limukkaa ja vaikka mitä...) ja sitten ap "en tykkää kasviksista, väkisten oon jjoutunut sitten ne syömään kun en tykkää"
Siis neuvoja tulee, mutta ap:n asenne on "siis mikä vika nyt tossa mun ruokavaliossa on muka??" "kun en tykkää siitä ja siitä ja en halua ja en tykkää" *huoh*
Mene sitten omalla menullasi, mutta älä valita mikset laihdu nopeampaa...

Ei ole Turkkilaiseen juguun (partaäijään) lisätty sokeria. Danonessa on se vikana, että siinä on keinotekoisia makeutusaineita ja muita lisäaineturhuuksia, jotka on vaan epäterveellisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Miten ihmeessä olet päässyt tuohon kuntoon? Itsekuria...........

Tulinko täältä kysymään miksi olen tämän painoinen? Äly hoi, sulla ei sitä taida olla.

Järkeä enemmän kuin sinulla ja yli 50kg vähemmän painoa. Revi siitä. Mutta onne laihdutukseen

Mielummin tällänenkin kun luuta ja nahkaa mitä sinä tunnut olevan jos 50 kg mun painosta vähemmän.

40kg vähemmän ei ole luuta ja nahkaa :snotty:
tsemppiä laihdutukseen :)

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä kysymys:
Ja miksi niiden kilojen pitää lähteä äkkiä? Eikös tarkoitus ole se, että ne ei tule takaisin, eikä se, että on äkkiä laiha?

Erään tutkimuksen mukaan juuri päin vastoin:http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/paino.asp?id=2139570

Mitat 178 cm 96 kg, pitäisi 20 kg saada pois.

Aamiaisella puuroa, rasvaton actimel, hedelmä, vadelmia.

Lounaaksi pari perunaa, 6 lihapullaa, 3 tomaattia, maito, puolikas sämpylä rasvalla.

Välipalana maitorahka danonen 0 % jogurtilla, hedelmä.

Päivälliseksi muusi, pari kauhallista lihakastiketta, salaattia, maito, raejuusto.

Iltapalana maitorahka danone jogurtilla, puolikas sämpylä rasvan, leikkeleen kera.

JOS olisin sinä, söisin näin.

Aamupala: Puuro, johon vadelmia
Lounas: pari perunaa ja 4 lihapuola, tomaatit ja vettä
Välipala: Danone ja puolikas sämpylä
Päivällinen: Muusia hippunen, kauha kastiketta, salaattia ja raejuustoa. Vettä juomaksi
Iltapala: Danone ja puolikas sämpylä

Totta vie, Danone hanskaa tuon mainontahomman!! Ihmisiin on uponnut ajatus Danonen tuotteiden "terveellisyydestä" kuin kuuma veitsi voihin. Ja Partanen nauraa partaansa pankkiautomaatilla.

Niin, näkeehän sitä ihmisten ostoskärryissä paljon oluttakin. Se on varmasti terveellistä kun ihmiset sitä niin paljon ostaa...

Alkuperäinen kirjoittaja =):
Totta vie, Danone hanskaa tuon mainontahomman!! Ihmisiin on uponnut ajatus Danonen tuotteiden "terveellisyydestä" kuin kuuma veitsi voihin. Ja Partanen nauraa partaansa pankkiautomaatilla.

Niin, näkeehän sitä ihmisten ostoskärryissä paljon oluttakin. Se on varmasti terveellistä kun ihmiset sitä niin paljon ostaa...

Nimenomaan :D Lisäaineilla saa aineenvaihdunnan sekaisin eikä varmasti laihdu.

Syö aitoa ja vähennä hiilareita kuten moni neuvoikin.

Minä vaihtaisin ison osan noista syömistäsi hiilarista proteiiniin. Pitää paremmin nälkää.

Esim aamupalalta hedelmä rasvattomaan raejuustoon. Jommalta kummalta päivän pääaterialta tuo peruna kokonaan pois ja kasviksia sen tilalle.

Ja sämpylöitä vois kans vähentää, turhaa hiilarikuormaa. Välipalaksi esim rahka pakastemarjoilla on hyvä ja pitää nälkää paremmin, lisäksi marjoista saat hiilareiden lisäksi vitamiinejakin.

Noi danonet jne sisältää tosi paljon sokeria.

Yhteistyössä