kommentoi näitä tytönnimiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytön nimen metsästys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytön nimen metsästys

Vieras
Päätin alottaa uuden ketjun näiden nimien suhteen kun ei sitä edellistä kannattanut enää päivittää. Tässä on nyt mun nimimieltymys listani, eli karsin joitakin nimiä ja laitoin jotain uusia tilalle. Kertokaa mikä teidän mielestä paras nimi ja miksi ja kommentoikaa muitakin nimiä, kiitos.

MIMI: lyhennys Miriam nimestä

TELMA: tahto, toive - espanjankielessä käytetty versio

ABIGAIL: isän onni (raamatusta) - tätä nimeä käytetään mm. espanjan ja englanninkielessä+ Israelissa. Huom. espanjankielessä tämä lausutaan kuten kirjoitetaan.

AMELIE: ahkera - ranskankielinen (Amélie), käytetään ruotsissa ja englanninkielisissä maissakin. Lausutaan ameli/amelii

AMELIA: ahkera - tätä versiota käytetään mm. espanjankielisissä ja englanninkielisissä maissa sekä saksassa. Espanjankielessä tämä lausutaan kuten kirjoitetaan.

RUUT/RUTH: ystävä, kumppani (raamatusta)

MIRIAM: meren tähti, toivottu lapsi (merkitys epäselvä), tätä versiota käytetään ainakin engannin- ja espanjankielisissä maissa, sekä Israelissa ja Saksassa +monessa muussa maassa. (raamatusta)

EIMI: japanilainen nimi

AMY: rakastettu - käytetään englanninkielisissä maissa

NATALIE: joulu/Herran syntymä - käytetään englannin- ja espanjankielisissä maissa sekä Ruotsissa ja Ranskassa. Ranskassa tosin yleisempi versio on Nathalie. Tämä nimi lausutaan natali/natalii

NATALIA: joulu/Herran syntymä - käytetään espanjankielisissä maissa, sekä Italiassa ja Venäjällä.

NAOMI: suloinen, kaunis, ihana, rehellinen - käytetään melkein joka puolella maailmaa: Aasiassa, Afrikassa, Israelissa, sekä espanjan- ja englanninkielisissä maissa. Japanilainen ja israelilainen nimi. Ainakin Japanissa, Israelissa ja espanjankielisissä maissa tämä lausutaan niinkuin kirjoitetaan.

Kauniita nimiä, oma suosikki on Telma.
Itte en Suomessa antais nimeä, joka lausutaan eri tavalla kuin kirjoitetaan. Eli antais nimeksi Natalie vaan mielummin Natalia jne.

Joo se voi kyllä täälä Suomessa olla hankalaa jos nimi lausutaan ja kirjoitetaan eri tavalla. Mun miehellä on kaksoiskansalaisuus, Bolivian+Suomen ja miehen äiti on kasvanut Japanissa. Mieheni on syntynyt Boliviassa ja kasvanut siellä aikuiseks asti (tosin amerikkalaisessa sisäoppilaitoksessa). Meillä on kuitenkin suomalainen sukunimi, joten se laittaa valitettavasti vähän rajoituksia nimen valintaan, jos haluaa valita nimen järkevästi.

Aivan ihania nimiä! Ei mulle ainakaan olis ongelma, jos lausutaan eritavalla kun kirjoitetaan, sellasia nimiähän on nykyään paljon. Olen vetänyt paljon tanssitunteja ja voimistelutunteja pikkulapsille ja eteen on tullut jos jonkinmoista nimeä. Jos en tiedä miten lausutaan tai kirjoitetaan, niin kysyn :)

Voisin itekkin pistää vähän välikommenttia: Mun mielestä Amy ja Abigail nimissä on ihana merkitys, mutta kumpikin on vähän ongelmallinen kutsumanimenä. Amy siks koska lausutaan eri tavalla kun kirjoitetaan ja Abigail siks että suomalaisilla menee tässä kieli solmuun.

Eimi toimis kyllä Suomessakin ja kuulostais tietysti yhtä kauniilta kun Amy, mutta monet ajattelis että se on väärin kirjotettu Amy nimi.

Mimi on mun mielestä ihan söpö, mutta oliskohan vähän liiankin imelä esim. teinille ja aikuiselle. Kaikenlisäks se on periaatteessa lempinimi.

Telma on mun mielestä söpö ja hauska, mutta ei niinkään kaunis. Koominen ennemminkin. Ja onko oikein laittaa kauniille tytölle koominen nimi. Koiralla olis tosi kiva.

Amelie ja Natalie nimissä on se ääntämis-kirjoitus ongelma mihin tulis varmasti usein törmäämään.

Amelia ihan nätti ja toimis Suomessakin, mutta ei ihan niin kaunis ja eksoottinen kuin Amelie. Onkohan tää Amelia ainakin jenkeissä vähän vanhojen naisten nimi, en oikein tiedä.

Ruut/Ruth on ihan hauska, mut ei hirvittävän kaunis. Tästä sais hauskoja lempinimiä (Ruu, Truut :)). Tykkään että tää on raamatusta, koska meidän muillakin lapsilla on hieman erikoisemmat (mutta helposti lausuttavat) nimet raamatusta.

Miriam on kaunis, mutta ehkä vähän mummomainen. Ei siis todellakaan mikään nykyaikanen nimi tämä(kään). Plussaa on kuitenkin se että tää on raamatusta ja että tästä sais kivan lempinimen: Mimi

Natalia on helpompi kuin Natalie, mutta valitettavasti Natalia liitetään vahvemmin Venäjään ja se aiheuttaa useimmissa ihmisissä negatiivisiä fiiliksiä. Lisäks jotenkin sekä Natalia että Natalie nimet tuntuu musta pikkusen jotenkin diivan nimiltä, en tiedä miks.

Naomi on kaunis ja eksoottinen ja ihana merkitys tälläkin nimellä, mutta joidenkin suomalaisten on vaikea sanoo tota a:ta ja o:ta tossa peräkkäin. Monet siis kokee tän nimen vaikeena.

Tällä hetkellä mulla on pinnalla Eimi, Miriam ja Amelia nimet. Mitäs sanotte?

Yhteistyössä