Komensin toisen lasta kivien heittämisestä ja nyt mä olen se kauhea ihminen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Että näin pääsi käymään. Tilane tämä; mun lapsi seisoi toisen vieressä, joka heitti lastani pikkukivillä naamaan. Olin ihan vieressä ja sanoin, ettei kukaan heitä kiviä toisten päälle, ei liisa, ei kalle eikä myöskään lapseni, onko selvä? Korotin hieman ääntä ja kumarruin heittäjän puoleen.

No nyt tämän heittäjän äiti on vetänyt herneet nenään mulle, kun olen hänen lastaan julkisesti mennyt komentamaan ja minä olen se, joka oon väärin tehnyt :o :o

Totta kai mä puolustan lastani, jos joku hänelle tekee jotain "pahaa". Mulla on mielestäni siihen oikeus ja velvollisuus. Vai onko jonkun lapset oikeesti niin pyhiä, ettei heitä muut saa komentaa kuin omat vanhemmat? Kaiken huippu, että tämä kysein äiti ei lapsiaan kuriin saa, saati viitsi heitä komentaa.. Äitiä kyllä viedään sata nolla tässä perheessä ja lapsetkin sen tietävät.

Kommentteja?

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ihan oikein teit! Älä suotta tuollasesta ota itseesi.

peesi, aina "mulkkuja" riittää, tietysti pahoitit mielesi, mutta syyttä. Ihan yhteisesti pitäisi pitää lapsista huolta, jos mun lapset olis puistossa ja joku niitä kiusais niin olis ihanaa jos joku pitäis niiden puolta, myös komentaa saa jos tarvetta. Itsekin koitan kehuakin muita, mutta myös nätisti ojentaa jos tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja mallu:
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Ihan oikein teit! Älä suotta tuollasesta ota itseesi.

peesi, aina "mulkkuja" riittää, tietysti pahoitit mielesi, mutta syyttä. Ihan yhteisesti pitäisi pitää lapsista huolta, jos mun lapset olis puistossa ja joku niitä kiusais niin olis ihanaa jos joku pitäis niiden puolta, myös komentaa saa jos tarvetta. Itsekin koitan kehuakin muita, mutta myös nätisti ojentaa jos tarvetta.

valitettavasti se ei toimi noin, kaikki katsovat vaan omansa perään ja haukkuvat muiden, vain oman lapsen etu on tärkeää nykyään. Ei välitetä muista.

ap:n tapauksessa toru oli aiheellinen, tosin jos kovin pieni lapsi, voisi puhua nätisti (ei korottaa ääntään eka kerralla, ojs on pieni lapsi, joka ei välttämättä ymmärrä)

mutta on paljon emäntiä, jotka alkavat huutaa toisen lapselle, ihan mistä vaan. esim. jos vieraan lapsi juoksee omaan lapseen pahki, molemmat yhtä "pahiksia", eivät katso eteensä, aletaan huutaa vieraan lapselle ja jopa käsketään pyytää anteeksi. (kokemusta on)

Tämä on yksi niitä ikuisuuskysymyksiä. Aina löytyy niitä ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä ettei heidän lapsiaan saa komentaa kukaan muu kuin he itse (jos tekevät sitä itsekään). Itse olen sitä mieltä että jos tekevät jotain selkeästi väärää, niin mainitsen siitä, olkoot vanhemmat mitä mieltä haluaa. Puuttumisen teen asialliseen sävyyn ja mahdollisimman vähissä määrin. Tämä mun "into" puuttua muidenkin lasten asioihin jos tekevät jotain väärää saattaa tosin johtua siitä, että opettajana toimineena se toisten lasten komentamisen kynnys ei ole ehkä niin korkea.

Minä komennan omia lapsiani ja valvon heidän tekemisiään. Komennan myös muiden lapsia jos eivät vanhemmat viitsi tai huomaa. Tykätköön kuka mitä hyvänsä, ei mua haittaa vaikka saisin sen takia jonkun vihat niskoilleni.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Kyllä 3,5v voi jo hyvinkin komentaa, jos jotain hölmöyksiä tekee!

Peesi! Taitaa olla kyseinen äiti näitä "ei meidän lapset, mut ne muut.." Toiset vaan ei osaa/halua kasvattaa omiaan, valitettavasti.

On ok sanoa kivien heittämisestä, ym. joista on vaaraa muille.
Sen sijaan turha pään aukominen on turhaa , josta moni äiti nauttii, kun saa turhasta päätä aukoa ja purkaa omia turhaumiaan toisten lapsiin, kun voisi nätisiti sanoa ja joskus voi ihan pitää naamavärkkinsä kiinnikin,( paitsi jos komentaa omiaan.)

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Sen sijaan turha pään aukominen on turhaa , josta moni äiti nauttii, kun saa turhasta päätä aukoa ja purkaa omia turhaumiaan toisten lapsiin, kun voisi nätisiti sanoa ja joskus voi ihan pitää naamavärkkinsä kiinnikin,( paitsi jos komentaa omiaan.)

Tää on kyllä totta. Ja semmoinen "viaton" kommentointi, jonka tarkoitus on saada toiselle äidille huono mieli, on kyllä vihoviimeistä touhua. Siitä mä ärsyynnyn. Komentaa saa ja pitää, mutta ei tarvi v-ttuilla äidille lapsen tekemisten kautta. Esim. taapero syö hiekkalelua ja sitä joku jaksaa ääneen kommentoida, niin että mä en muka kuulisi mutta tosiasiassa tarkoitus on kuulla tms. pientä ja tärkeilevää.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:

Mut ap:hän ei sit turhaa päätään aukonutkaan vaan sanoi ihan aiheesta.

Yhteistyössä