Kolonoskopia

Olen viikon päästä menossa. Onko kukaan käynyt? Kuinka aikaisin kevensitte ruokavalion? Ohjeissa sanotaan että kaksi edellistä päivää nestemäisillä. Voiko puuroa syödä? Ja jos voi, niin koska se pitää lopettaa? ihan pihalla noiden ohjeiden kans. Tarkoitus kuitenkin olis että onnistuis tutkimus. Ettei ainakaan jäis tekemättä epäonnistuneen tyhjennyksen takia :snotty:
 
Laitan tähän linkin, jossa hiukan kolonoskopia jutustelua. silloin, kun jouduin itse siihen.

Mulla oli että piti vähentää vihannesten ja hedelmien syöntiä ennen tähyä. Ja edellis iltana piti vetästä se hirveä litku, että suoli tyhjentyis.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t452597
 
kaikki ruoka jota ei tarvitse pureskella, luetaan nestemmäisiin. Puurot, vellit ja mehu keitot ovat hyviä vaihtoehtoja. Juomana kannattaa käyttää vettä tai mehua. Olet saanut varmasti suolen tyhjentämistä varten juomajauheen, jota sinun tulee aloittaa juomaan edellisenä päivänä.toimenpidepäivänä älä syö enää mitään!juoma ei ole mitään herkkua joten aloita sen juominen ajoissa että pystyt tarpeeksi juomaan sitä. Juomaa juodaan nii pitkään kun uloste on kikasta nestettä.
:)
 
Nyt on käyty. Hyvin meni eikä mitään löytynyt. Kaikista kivuliain vaihe on kyllä tämä vatsan vääntely, kun tähystyksessä laitettu ilma pyörii mahassa. Itse tähystys kesti vain 10-15 minuuttia. Tyhjensin itseni "helposti", eli hain apteekista kaksi pikkupulloa jotka sekoitettiin reiluun desiin kylmää vettä, ja juotiin sitten vielä pari desiä kylmää vettä perään. Ei siis mitään pahanmakuista litkua litratolkulla :whistle:
 

Yhteistyössä