KOLMOSTEN ODOTTAJIA??

Heippa! En tiedä että palstalla olisi muita triplaonnen kohdanneita. Ambie ja Pikkumyyn äiti ovat jo synnyttäneet, löydät heidän juttuja varmasti haulla.

Onnea oikein paljon teille! :flower: :flower: :flower: Onko sinulla millainen raskaus? Kaksi samassa pussissa ja yksi omassa vai millainen?

Monikko-onnea keskustelupalstalla on enemmän monikkoaiheista keskustelua, liity joukkoon! Siellä on varmasti myös triplamammoja. Keskustelupalsta löytyy Googlella. Suomen Monikkoperheiden sivuilla ei näyttänyt olevan keskustelupalstaa, vilkaisin juuri.

HW ja tuplat 29+3
 
Alusta asti lääkärit ovat olleet sitä mieltä, että kaikki ovat selkeästi erimunaisia ja omissa vesikalvoissaan ja omissa suonikalvoissaan. Eilisessä ultrassa ensimmäistä kertaa lääkäri heitti ilmoille mahdollisuuden, että A ja B vauva olisivat sittenkin identtiset...??? Vielä epävarmaksi jätti kuitenkin asian. A ja B vauvalla olisi siis omat vesikalvot, mutta yhteiset suonitukset ja istukka. C vauva on kokonaan omilla systeemeillään.
Kahden viikon päästä ultrataan seuraavan kerran ja tuolloin pääsemme Aydin Tekayn vastaanotolle. jotenkin luottamukseni häntä kohtaan on suuri, ja onhan hän sympaattinen lääkäri.
No nyt emme murehdi asiaa sen enempää, vaan mennään hetki kerrallaan eteenpäin. Kaikki vauvat ovat tähän mennessä kehittyneet samaa tahtia, ja voivat masussa hyvin.

Itse asiassa olen jo kirjautunut monikko-onnea sivustolle, mutta en ole vielä esittelyä sinne tehnyt, eli tunnukset eivät ole vielä aktivoitu. Pitänee panna töpinäksi, kun olen muidenkin kuullut kehuvan, että siellä aktiivista keskustelua käytäisiin.

Kiitos sinulle kun kirjoittelit!!!

Terkuin mkONNI rv 13+6
 
Hei!
Suuret onnittelut moninkertainenONNI =) ..on se tosiaan varmaan uskomattomalta tuntuva asia, kun tietää, että odottaa kolmosia..., tuntuu, että itse on käynyt jo tämän kaksosodotuksen kanssa sellaisen tunnekirjon läpi ja sitten vielä tosiaan jotkut odottavat kolmosia :) . Hienoa!!
Tule ihmeessä tuonne monikko-onnea sivuille kirjoittelemaan...meillä on syksyn lasketuissa ajoissa rutkasti tilaa ;) . Keskustelu siellä on tosiaan vähän vilkkaampaa kuin täällä.
Maria
rv. 17+4 La. 17.9
 
Mamma-Maria; Kiitos onnitteluista! ja onnea myös sinulle tuplista!!! On tämä aika uskomatonta, että kolmosia odotetaan. toki paljon huoltakin mahtuu mukaan, mutta ei pidä murehtia etukäteen. Olen kovasti aikonut tulla monikko Onnea palstalle, mutta jotenkin en ole vielä saanut aikaiseksi. Täällä töiden lomassa aina yritän nopeasti vilkuilla näitä palstoja ja kirjoittaa jotain. No sairasloma alkanee jo tuossa toukokuussa minun osaltani, että jospa sitä sitten jaksaisi muutakin....

Äippä77; Meillä on ennestään tyttö, joka vasta täyti 4 vuotta. Syksyllä siis perheeseemme yllättäen tulee kuulumaan 6 henkilöä, ja neljä alle viisi vuotiasta lasta. Melkoinen elämänmuutos, mutta kaikki otetaan suurella onnella vastaan!!!

HooWee; kirjoittelin aiemmin tuosta identtisten mahdollisuudesta, mutta asia mietitytti minua sen verran että soitin omalle lääkärilleni, joka on koko alkuraskauden meitä ultraillut, ja hän oli erimieltä asiasta edelleen. Hän totesi ensimmäisenä että ei voi pitää paikkaansa, että siellä identtinen pari olisi. Hän kertoi, että nämä asiat todetaan parhaiten alkuraskaudessa, ja hän on sen itse omin silmin nähnyt monta kertaa.... Hämmennys siis jatkuu, mahdollisesti siis ja toivottavasti ovat siis erimunaiset komoset.

No päivä kerrallaan siis eteenpäin!!!

T. mkONNI rv14+2 tai 3
 
Hei taas!
Älä huoli mkONNI...- me vain tuplaamme kylläkin lapsilukumme näiden kaksosten synnyttyä, mutta meillä siis syksyllä myös neljä alle 5 v. ;) . Jossain vaiheessa muistan vielä ajatelleeni, että hui kauhistus perheitä, joissa neljä lasta ja vanhin 4 v. , enkä kyllä olisi omalle kohdalle osannut kuvitellakaan, kun esikoisen ja seuraavan ikäero on kolme ja puoli vuotta. Mutta onnistuihan se näköjään meiltäkin ;)
 
En minäkään ole paineita ottanut perheemme yllättävästä kasvusta, mutta mullistushan se tulee olemaan meille kaikille. Päivä kerrallaan olen ajatellut eteenpäin kulkea.

Dreamer; Olemme saaneet lapsettomuushoitoja kyllä. Meille tehtiin kahden alkionsiirto (kahdeksan- ja kaksisoluiset siirrettiin) Clomifen kiertoon. Elikkäs olen ovuloinut kaksi munasolua omasta takaa samaisessa kierrossa. Kotona emme mitenkään ajoittaneet ovulaatiopäivään, mutta siellä on ollut kai sitkeitä sissejä uimassa, koska ovat selvinneet useampia päiviä odottelemassa. Onneksi ei sentään ole neljää vauvaa... huh! Tuo kaksisoluinen on aika heikko alkio ollut, eli lääkäri epäili, et kaksi raskautta voisi olla omasta hedelmöittymisestä, ja yksi siirrosta, mutta sitäpäs ei tule koskaan varmaksi tietämään. Hassua vain, että neljään vuoteen ei tapahtunut yhtään mitään raskaaksitulo rintamalla, ja sit yllättäen kolme raskautta. Hyvin onnellisia olemme siis jokaisesta pienestä, joka meille on annettu tuonne masuun!
Terkuin mkONNI rv 15+0
 
Hei!

Onnea kovasti MoninkertainenOnni!!! :) Meidän perhe elelee hassunhullua kolmosperheen elämää kesällä 4 vuotta täyttävien kolmosten kera. Raskasta, vaativaa, ihanaa, ainutlaatuista, erilaista, hermoja kiristävää, rahapussin tyhjentävää - siinäpä muutama asia, mitä teidänkin elämään jatkossa kuuluu :)

Jos haluat kirjoittaa vaikkapa sähköpostia, minulle voi kirjoittaa osoitteeseen miia@kolumbus.fi . Saa kysyä ihan mitä vain ja mielellään kerron meidänkin tarinaa.....
 
Ihanaa kuulla, et sielläkin kolmosten odottaja löytyy!!! Oletkin ensimmäinen johon olen eri palstoilla törmännyt!!! Niin ja sydämelliset onnittelut teidän onnenpotkustanne!!!
olen ihan innoissaan, kun kuulin, et joku on samassa tilanteessa kuin meidän perhe!
Olis ihan hirveenä kysymyksiä......

Onko kolmoset teidän ensimmäiset? Meidän taustaa lyhyesti varmaan luitkin yltä. Meillä siis erimunaiset kolmoset, kaikilla oma istukka ja kalvot yms. Miten teillä? Mistä päin olet? Minä kirjoittelen täältä Oulusta päin. Raskausviikkoja on nyt kasassa 21+1.
Sairaslomalla olen ollut astman takia jo 5 vkoa, mutta raskauden suhteet asiat on ihan hienosti. Masu kasvaa vauhdilla, ja uusien äitiysvaatteiden ostoon pitänee piakkoin lähteä... Rakenneultrassa on selvinnyt, että meille on tulossa kolme poikaa. =) Voimavarat on aika vähäiset, eli pitkiä kävelyjä ei paljon voi suoritella. Hissun kissun kun menee eteenpäin, niin hyvin menee... Miten sinä olet jaksellut? Miten raskaus on edennyt??

Itse olen viime aikoina pääasiassa kirjoitellut tuolla Monikko Onnea palstalla Nallukka nimimerkillä. Tulehan sinäkin tutustumaan!!! Minulle voit myös kirjoitella privaatisti osoitteella nallukka2008@luukku.fi. Mutta voin kirjoitella kyl täälläkin. Olisi niin kiva vaihtaa kuulumisia kanssasi. Onneksi paljon on liikkeellä nuita tuplaäitejä, joilta olen saanut paljon tukea ja kannustusta.

Kirjoittelemisiin!!
Terkuin MkONNI ja pojut rv 21+1
 
moninkertainenONNI...

Kiva kun vastasit, laitan sulle postia piakkoin, kivempi kirjoitella sitten vähän pitempiäkin juttuja ihan sähköpostina. Kävin juuri tuolla Monikko Onnea-sivuilla rekisteröitymässä mutta ilmeisesti kestää hetken että saa tunnuksen aktivoitua. Kiitos vinkistä ja ollaan yhteydessä! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja elppis:
heippa moninkertainenONNI!

Meille on myös tulossa kolmoset :) Tänään raskausviikkoja 16+0.
Nämä kolme ovat meidän ekat lapsukaiset.
Kertoilepa kuulumisiasi jos satut tänne vielä!
paljon onnea myös teille!!! :flower: :flower: :flower:
musta on ihana kuulla et joku odottaa kolmosia,se on jotenki niin "harvinaisuus" :)
 
Heipä hei :)

Täällä kolmostytöt, ikää 7kk. Esikoinen (myös tyttö) 1,9v. Eli neljä alle 2v. lasta meillä :LOL: Vilinää piisaa :D
Hauska kuulla että löytyy lisää kolmosten odottajia, oli se raskaus jännää mutta myös uuvuttavaa aikaa. Ite oisin voinu nukkua vaikka koko ajan, hyvä kun jaksoin edes oikein puhua :LOL:
Synnytys oli rv:llä 31+6. Kaikki meni hyvin, mitä nyt minä menetin aika paljon verta, mutta lapsukaiset täysin terveitä :heart:

Käyn mielenkiinnolla lukemassa kuulumisianne jos tänne niitä jaksatte kirjotella :D
 
Hei =)

Meillä on kolmoset jotka ovat juuri täyttäneet yksi vuotta. Sen lisäksi neljävuotias tyttö. Hän oli nippa nappa kolme kun he syntyivät. Minäkin olin huolissani siitä miten hän ottaa kaiken. Onhan se aikamoinen muutos kun saa kolme sisarusta yhtäkkiä... Se on mennyt tosi hyvin, hän on aivan ihana isosisko! Toivottavasti kaikki menee hyvin, kysy pois jos haluat tietää jotain!
 
Itse pääasiassa kirjoittelen tuolla monikko-onnea palstalla, kun se on vähän suljetumpi yhteisö. Mutta silloin tällöin kurkkailen tätäkin palstaa.

Lähinnä minua tällä hetkellä mietityttää tuo lähestyvä synnytys... Raskausviikkoja on nyt 26+6. Kovasti sitä syyskuun alkua tavoitellaan, mutta koskaanpa tuota ei voi tietää....

Pikku Myyn äiti oli synnyttänyt 32 rv:lla. Olitko sinä osastolla ennen synnytystä pitkään? Miten synnytys alkoi? Tai siis tuliko ongelmia ennen sektiota, vai pääsittekö ihan suunnitellusti sektioon? Teillä onneksi lapset kaikki oli kunnossa! Olivatko he tehohoidossa/Lasten osastolla pitkään? Olikos teillä identtistä paria, vai erimunaiset kolmoset? Meillähän on erimunaiset masussa.

Mites Azraelle ja Miia /tripletti meillä? Miten teillä em asiat meni?

Mites teillä imetysasiat eteni? Olen kovasti menossa ostamaan sähköistä rintapumppua? Käytittekös moista itse?
Entä ratas asiat? Onko teillä kolmosten rattaat? Sitä ollaan tässä kovasti mietitty... Meillä on nyt alkuun yhdet tuplarattaat ja yhdet esikoisen yksöisrattaat.... Kalliita tuntuu olevan kolmosrattaat uutena, ja käytetyjä on kai aika vähän liikkeellä??? EIlen juuri kierreltiin kauppoja selviteltiin tuota kolmosratas asiaa. Kyllä niistä sen tonnin saa maksaa uutena, ja sit huono ku monessa ei mene ihan makuuasentoon kaikki istuimet... No kertokaahan kokemuksia

Nämä kai ne akuuteimmat asiat mitkä minun mielenpäällä pyörii. Lääkärimme aikoinaan tuumasi, että ottavat mahdollisesti minut osastoseurantaan jo rv 28-30, vakkei mitään ongelmia olisikaan. Miten teillä asia meni? Tähän asti raskaus on mennyt hyvin täällä. Ainoastaan astma tuottaa päänvaivaa, ja olenkin parhaillaan antibioottikuurilla.... TYLSÄÄ! No parempi niin, ettei infektio vaan aikaista synnytystä.... Supisteluja tule silloin ja tällöin, ei mitenkään huolestuttavasti vielä onneksi! Kun pysyy rauhassa ja välttelee isompia kauppareissuja yms. niin hyvin pärjäillään!!!!!

Olisin kovasti kiitollinen jos kirjoittelisitte kuulumisia ja nuista käytännön asioista lisää!!!!

Terveisin jonna ja pojut
 
Olin rv:llä n.26 yhden viikonlopun sairaalassa ihan vuodelevossa, kun supisteli aika paljon,niin "pakottivat" vähän huilimaan :)
Mulla oli rv:llä 31+5 rutiinitarkastus, jossa sitten huomattiin että paikat oli muistaakseni n.1cm auku ja kohdunkaula oli pehmenny, niin lähettivät ambulanssilla Kuopion yliopistolliseen sairaalaan,kun 32 viikkoa oli just raja että oisin saanu synnyttää kotisairaalassa täällä Jyväskylässä.
Olihan mulla ollu jo aika koviakin supistuksia,mutta jattelin että kuuluu asiaan,kun tuntu että olin ultrassa jo muutenkin vähän väliä... Ja se kun eihän sitä tienny että mikä "kuuluu" kolmosraskauteen. Vaivoja kun piisas olan takaa...
Synnytys tosiaan sitten tapahtu silloin rv:llä 31+6 kun oli viikonloppu juuri tulossa, niin paremmat valmiudet sairaalassa ja kun tosiaan ei sitten enää odoteltu kun paikatkin alkoi avautumaan ja eka synnytys kun oli vieläpä syöksysynnytys, niin päädyttiin lääkäreiden kanssa että leikataan. Sairaalassa olin siis ennen synnytystä niin siitä edellis illasta.

Lapsukaiset syntyi 22.11.07 ja sairaalassa olivat 5.1.08 asti,eli n1,5kk. Siirto omaan sairaalaan viikon kuluttua synnytyksestä. Sain sairaalasta sähköpumpun vuokralle,eli sillä pumppasin tytöille maidot,ja sairaalassa vierailtuani tarjosin jokaiselle rintaa, vaikka muutaman tipan vain jaksoivat imeä, mutta maidontuotanto pysyi hyvänä kun vauvat lähellä ja ärsyttivät rintoja :D Töitä tein maidontuotannon aikaansaamiseksi, mutta se kannatti!
Rattaista sen verran että meillä kahdet kaksosten vaunut, mutta hankinnassa kolmosten (mahdollisesti nelosten) rattaat jos jostain löytyy sopivat kun tytöt jo sen verran isoja että tykkäävät katella maisemia :) Niin ja pääsen koko poppoon kanssa sitten ulkoilemaan kun olen yksin ja koiraa saa myös lenkkinsä :)
 

Yhteistyössä