Kolmosten nimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Minulle on siis tulossa kolmoset joista jokainen on tyttö. Minä ja mieheni olemme suuria Marvel-faneja ja aiomme nimetä heidät sen mukaan. Koska uusi nimilaki joka tulee voimaan ensivuonna sen sallii, annamme jokaiselle neljä etunimeä.

Natasha Raven Nebula Jean
Wanda Carol Jessica Greer
Gamora Kitty Susan Elektra

Tiedän varmuudella että kaikki paitsi Gamora käyvät Suomessa. Miten on - voiskohan Suomessa antaa tytölle nimeksi Gamora? Jos se siihen vaikuttaa niin olen amerikkalainen ja minun ja mieheni yhteinen sukunimi on sieltä peräisin eli lapsille ei ole tulossa supisuomalaista sukunimeä. Ja ihan tosissamme olemme. Mielestämme kaikki valitsemamme nimet ovat ihania, uniikkeja ja jokaisen nimen kaima on vahva, taidokas ja älykäs sekä itsenäinen nais supersankari, erinomainen roolimalli siis emmekä usko että lapsia aletaan kiusaamaan. Eli siis, onko mahdollista antaa lapselle nimeksi Gamora Suomessa kun on myös ulkomaalainen tausta?
Toivon asiallisia vastauksia :))

Ymmärrän kyllä että Suomalaisista tuntuvat kovin oudoilta ulkomaalaiset nimet, samoin kun minusta osittain ulkomaalaisena suomalaiset nimet kuulostavat kamalilta (KAIKKI vanhat nimet ja sitten suurin osa uudemmista.) Näin valistuneempaan kulttuuriin kuuluvana osaan kuitenkin arvostaa kumpaakin nimeämistapaa enkä ainakaan menisi viimeisimmillään (tai ylipäätään) raskaana olevalle naiselle sanomaan että hänestä ihanat ja uniikit nimet joita on pitkään harkittu, on kamalia etenkään kun muiden mielipidettä ei kysytty. Toki sen voi ASIALLISESTI esittää mutta sitä nyt ei täällä palstoilla tapahdu...

Lapsieni elämät eivät mene pilalle ihanista, uniikeista nimistä. Ja jos eivät niistä tykkää niin voivat vaihtaa ihan minun suostumuksellani nimensä enemmän miellyttävinsi. Voisiko joku nyt vastata siihen yhteen ainoaan kysymykseen jonka esitin??
Hemmetin hienoo on tunkea tuollainen nimi kaavakeen pieneen sarakeeseen. Saati että olisi matkustaessa toivoa että nimi lentolipussa vastaa passia. Jo pelkkä Jukka-Pekka viivalla teettää ongelmia... niin mitähän moiset sanahirviöt.

Ne on eläviä ihmisen alkuja. Ei fantsiahahmoja eikä varsinkaan sinun ja miehesi leikkikaluja.

Älkää kiusatko lapsianne omilla fantasioillanne. Ottakaa kolme kissaa ja nimetkää ne noin. Älkää ihmislapsia.

Ymmärrän kyllä että Suomalaisista tuntuvat kovin oudoilta ulkomaalaiset nimet, samoin kun minusta osittain ulkomaalaisena suomalaiset nimet kuulostavat kamalilta (KAIKKI vanhat nimet ja sitten suurin osa uudemmista.) Näin valistuneempaan kulttuuriin kuuluvana osaan kuitenkin arvostaa kumpaakin nimeämistapaa enkä ainakaan menisi viimeisimmillään (tai ylipäätään) raskaana olevalle naiselle sanomaan että hänestä ihanat ja uniikit nimet joita on pitkään harkittu, on kamalia etenkään kun muiden mielipidettä ei kysytty. Toki sen voi ASIALLISESTI esittää mutta sitä nyt ei täällä palstoilla tapahdu...
Valistunut ihminen ei nimeä lastaan mielikuvitusolentojen mukaan. Oli ne millä kielellä hyvänsä.

Valistunut ymmärtää kerrannaisvaikutukset mitä perin kummallisista nimistä seuraa. Ja ei, sinä et ole ulkomailta. Et kirjoita tyypillisiä virheitä...

Valistunut ihminen ei nimeä lastaan mielikuvitusolentojen mukaan. Oli ne millä kielellä hyvänsä.

Valistunut ymmärtää kerrannaisvaikutukset mitä perin kummallisista nimistä seuraa. Ja ei, sinä et ole ulkomailta. Et kirjoita tyypillisiä virheitä...
Minä olen ulkomailta, asuin Amerikassa kunnes olin käynyt High Schoolin ja sen jälkeen perheeni muutti Suomeen. Äitini on suomalainen joten suomea olen puhunut pienestä pitäen.

Minä olen ulkomailta, asuin Amerikassa kunnes olin käynyt High Schoolin ja sen jälkeen perheeni muutti Suomeen. Äitini on suomalainen joten suomea olen puhunut pienestä pitäen.
No ei se kuitenkaan kovin valistunutta ole tehnyt.

Älä hyvä ihminen kiusaa lapsiasi. Jos et perversiollesi muuten voi mitään niin jätä nimet kahteen. Voin meinaan kertoa että lapsesi tulevat kiroamaan monta kertaa kun yrittävät vääntää nimensä oikein milloin minnekin.

Yhteistyössä