Kolmosen synttäreille toinen suolainen piirakka, help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Mun vauvani täyttää kohta 2v :'( :heart:
Ja ajattelin tehdä ainakin kinkkupiirakan(juusto,kinkku,paprika,purjo)
Mutta olisiko kenelläkään ohjetta toiselle suolaiselle piirakalle joka on todistetusti todella hyvää?
Vieraat ovat pääosin aikuisia ja niille lapsille joita tulee teen jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tonnikalapiirakka,se on todella hyvää :)
tai pepperoni on kanssa mielettömän hyvää :)

Tonnikala kuulostaa hyvältä..
Sitten mietin myös jonkinlaista pekonipiirakkaa..
Ei sattuisi kenelläkään olemaan mitään tosi muikeita ohjeita :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
tonnikalapiirakka,se on todella hyvää :)
tai pepperoni on kanssa mielettömän hyvää :)

Tonnikala kuulostaa hyvältä..
Sitten mietin myös jonkinlaista pekonipiirakkaa..
Ei sattuisi kenelläkään olemaan mitään tosi muikeita ohjeita :saint:

mulla olisi kyllä paperilla mutta en tiedä missä se paperi nyt on tällä hetkellä,sillä teen tonnikala tai pepperoni piirakan aina ja monet on kehuneet :)
reseptin sain tuttavalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jemppa75:
Tai savulohesta. Uusimman Yhteishyvän ruokaliitteessä oli vihdoinkin lähes sama resepti, jonka kadotin itse vuosia sitten...

Mä varmaan nakkasin uusimman yhteishyvän taas mäkeen ennen kun ehdin sitä edes selaamaan :snotty:

Valmis piirakkapohja
Pussi pakastepinaattia
n.150g juustoraastetta
2 munaa
2dl kermaa
Fetajuustoa

Sekoita sulatettu pinaatti ja juustoraaste,laita pohjan päälle,sekoita kerma&munat,kaada päälle ja lopuksi ripottele haluamasi määtä fetajuustoa päälle. Uuni 200C n. 25min

Alkuperäinen kirjoittaja Jemppa75:
Tai savulohesta. Uusimman Yhteishyvän ruokaliitteessä oli vihdoinkin lähes sama resepti, jonka kadotin itse vuosia sitten...

Mä varmaan nakkasin uusimman yhteishyvän taas mäkeen ennen kun ehdin sitä edes selaamaan :snotty:

Mun mielestä ne reseptit löytyy netistäki :)

Jauhelihapiirakka! Ja mausta se jauheliha sellaisella taco-maustepussilla. Meillä meni pellillinen vieraiden suihin tosi nopsaan, kaikki kehuivat!

Tätä voisi miettiä jos vähän lisäilisi omiaan vielä siihen..

Noi aurajuusto hommat ei käy, aurajuusto on sellainen mistä ei moni tykkää joten ennemmin jätän sen pois.

Alkuperäinen kirjoittaja on sitten kaikille jotain:
Mä tekisin esim. feta-kasvispiirakan.

Niinku mä tossa ylempänä sanoin, niin vieraat on sellaisia että en usko tällaisten menevän kaupaksi kovin hyvin.
Vieraiksi tulee siis vanhempien ja isovanhempien lisäksi kummit ja joitakin meidän ystäviä joista 95% on miehiä, sellaisia äijiä jotka nyt vetäisivät vaikka hk lördaa, mutta ei mitään kasvispiirakoita.
Olisi varmaan pitänyt ekaan viestiin jo laittaa että suolaisella meinasin jotain lihapitoista :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja on sitten kaikille jotain:
Mä tekisin esim. feta-kasvispiirakan.

Niinku mä tossa ylempänä sanoin, niin vieraat on sellaisia että en usko tällaisten menevän kaupaksi kovin hyvin.
Vieraiksi tulee siis vanhempien ja isovanhempien lisäksi kummit ja joitakin meidän ystäviä joista 95% on miehiä, sellaisia äijiä jotka nyt vetäisivät vaikka hk lördaa, mutta ei mitään kasvispiirakoita.
Olisi varmaan pitänyt ekaan viestiin jo laittaa että suolaisella meinasin jotain lihapitoista :xmas:

Minä olen tehnyt feta-pinaattipiirakkaa ja siitä tykkää myös nuo hk-lenkki -miehet.

Meillä broileripiirakka on ollu hitti :) Oon yleensä heittäny sinne mitä kaapista löytyy.. Hyvää on broileripersikkapiirakka missä on vähän lisänä peperonia tai pekonia :)

Mä oon tehnyt taco-jauhelihapiirakkaa kaverilta saadulla ohjeella, josta tulee piirakkavuokaan sopiva

1 pakastepiirakkapohja
400 g jauhelihaa
1 ps taco-mausteseosta
1 prk tomaattimurskaa
0,5 prk salsakastiketta medium
0,5 dl jalapenoja pilkottuna
1 m,una
1 dl maitoa
juustoraastetta päälle maun mukaan n.150 g

Piirakkataikina piirakkavuokan pohjalle, ruskista jauheliha, lisää taco-mauste, tomaattimurska, salsakastike ja jalapenot, kiehauta muutama minuutti, jäähdytä ja kaada piirakkapohjan päälle, lisää munamaito ja juustoraaste päälle ja paista 175 astetta ja 1 tunti, ihan sikahyvää!

Yhteistyössä