kolmivuotias huono syömään!

Meillä marraskuussa kolme täyttävä poika, eikä suostu syömään oikein mitään. Tietenkin herkkuja menisi vaikka kuinka, jos annettais.
PAri kuukautta sitten söi vielä vaikka mitä, mutta oksentaa heti jos ei halua syödä.
MIkä neuvoksi?

Kurja juttu kun jotain tarvitsisi kuitenkin saada menemään. Mulla on kans 3v. marraskuussa täyttävä poika joka yrittää toisinaan ruuan kanssa temppuilla, jätskiä kyllä menisi. Joka ruokailun alussa kyllä 100% varmasti tulee lause "mä en jaksa" ja sit sen jälkeen "en tykkää", oli ruoka sitten mitä tahansa. Meillä ollaan vielä kyllä uhkailemalla selvitty ;) ja sit viiminen on että sitten haetaan tuttipullo kun ei itse osaa ISOJEN POIKIEN ruokaa syödä..ja herkkuja ei tipu jos ei ruokaakaan mene. Muuten en osaa antaa kyllä muita neuvoja :wave: tsemppiä, ehkä kuuluu tähän ikävaiheeseen jos ei mikään hänellä ole kipeä.

maalaisjärki
Älä tuputa ruokaa, tarjoa sitä vain ruoka-aikana. Jos ei syö. pois pöydästä, seuraavan kerran ruokaa vasta seuraavalla aterialla. Ei herkkuja, ei naposteltavaa, vain kunnon ruokaa tiettyinä aikoina. Ei se lapsi syömättä ole, haluaa täyttää kupunsa vaan niillä lahjusruuilla, joita saa, "että söisi edes jotain". Oppii kyllä syömään aterioilla, jos vanhemmat eivät anna periksi. Ei terve lapsi ole nälässä...

Yhteistyössä