kolmitavuisia tytönnimiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja on tämä vaikeaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

on tämä vaikeaa!

Vieras
Hei,

etsin kolmetavuisia tytönnimiä jotka päättyisivät kirjaimeen i tai muuten sointuisivat isonveljen nimeen joka on Valtteri. Löysin nimikirjasta ainoastaan muutaman todella mummomaisen nimen, esim.

inkeri
orvokki
lemmikki
annikki

mielestäni nämä kaikki sopisivat ehkä juuri mummoille :) Itse en ole omasta päästä keksinyt kuin nimet Lumikki ja Kaneli mutta nämäkin ehkä ovat liian erikoisia, mitä luulette, kiusattaisiinko lasta tällaisista nimistä?

Poikien nimiä löytyy kasapäin kolmetavuisina ja i-loppuisina mutta jostain syystä (vai lieneekö globaali käytäntö) useimmat tyttöjen nimet loppuvat a-kirjaimeen. Jos joku on kuullut jonkun erikoisemman kolmitavuisen nimen niin vinkatkaa, olen kiitollinen avusta.

Anneli, (siitä väännös Annuli), Onneli, Ailikki ja yhdessä hautakivessä oli Safiri...

...vai onko nämä sitten lehmien nimiä?

Kaneli on kaunis nimi.

Inkeri ja anneli on tosi kauniita nimiä. valtteri on vanha ja perinteinen suomalainen nimi, joten itse noudattaisin samaa linjaa.

Tällaisia lisäksi tuli itselle mieleen:
-Inari
-Hellevi
-Aulikki
-Ainikki

Oletko ihan ehdoton siitä i-kirjaimeen päättymisestä? On nimittäin melko haastava tehtävä löytää montaa kivaa vaihtoehtoa. Mun mielestä menee vähän överiksi, jos nimet ovat liian yhteensointuvat tai samanlaiset...
Jo sanotuista mun suosikki on ehdottomasti Inkeri.
Tässä nyt muutamia, jotka mun mielestä sopisivat yhteen Valtterin kanssa.

Valtteri ja Erika / Venla / Viola / Annika / Saara / Meeri / Aliisa / Liisi / Siiri

Minun mielestäni ei ole tarpeen soinnuttaa nimiä yhteen, mutta sehän ei kuulu tähän =) . Olen samaa mieltä edellisen kanssa siitä, että jokin V-alkuinen sopisi myös hyvin.