Kolmiossa asuvat nelihenkiset perheet! (miksei isommatkin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AP

Vieras
Miten teillä toiminut huone jako ja kuinka pitkään?
En haluaisi muuttaa pois nykyisestä asunnostamme, jos meille nyt toinen lapsi tulisi. Lapsilla olisi siis yhteinen huone. Mutta mihin ikään asti se toimii vai miten teillä on järjestelyt hoidettu? Onko lapset kumpaa sukupuolta ja minkä ikäisiä?

mun 5 vee kaksoset menee vielä tosi hyvin samassa huoneessa...itekki oon miettiny että alkaisivat varmaan kaipaamaan omaa rauhaa siinä vaiheessa kun koulutaival alkaa..

5 ja 13v pojat jakavat huoneen. Toistaiseksi mennyt todella kivasti, murkku saa pitkälti olla tuolla huoneessa omassa rauhassa koska 5v paljon meidän aikuisten seurassa joko olohuoneessa ja keittiössä. Lapsilla on ollut myös omat huoneet mutta "ajautuivat" aina samaan huoneeseen. Tässä asunnossa ollaan asuttu ja tämä järjestely on ollut 2 vuotta. Vielä on se pelivara, että jos eivät mahtuisi samaan huoneeseen tulevaisuudessa, me aikuiset laittaisimme sänkymme olohuoneeseen koska olohuone on tilava.

-: Itse olen kaksonen ja sain siskoni kanssa omat huoneet kun menimme ylä-asteelle. Siltikin nukuimme joka yö vierekkäin samassa sängyssä ja samassa huoneessa :D Joten en vielä 5v kohdalla olisi huolissaan et kaipaa yksityisyyttä, joskin riippuu aina tapauksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Miten teillä toiminut huone jako ja kuinka pitkään?
En haluaisi muuttaa pois nykyisestä asunnostamme, jos meille nyt toinen lapsi tulisi. Lapsilla olisi siis yhteinen huone. Mutta mihin ikään asti se toimii vai miten teillä on järjestelyt hoidettu? Onko lapset kumpaa sukupuolta ja minkä ikäisiä?

Tiedän perheen jossa 8 ihmistä asuu 3 mh+oh+k, 100 neliötä, eivätkä valita ahtaudesta. Vanhemmat nukkuvat olohuoneessa.

Mulla kolme poikaa,iät 16,13 ja 10.
Mulla on oma sänky olohuoneessa,15 veellä oma huone ja kaksi nuorinta samassa huoneessa.
Hyvin toimii.
Itseä väliin rassaa se että olohuone on samalla oma makuuhuoneeni joten tilaa on aika vähän.
Kolmio on kuitenkin meille ihan riittävä.

meillä vanhin 9v. nukkuu olohuoneessa parvessa, keskimmäisellä 7v. iso makuuhuone, minä nukun nuorimman 5kk kanssa pienemmässä makuuhuoneessa. Nuorin siirtyy jossain vaiheessa keskimmäisen kanssa samaan huoneeseen

Meillä on 76neliöö kolmiossa ja tässä on tosi hyvä pohjaratkaisu.Pojat nukkuu samassa huoneessa ja vauva syntyessää meidän makkarissa mistä siirtyy poikien kanssa samaan huoneeseen.Meillä noi pojat on vasta 2 ja 3 eli viihtyvät vielä todella hyvin samassa huoneessa.Saa nähdä kuinka pitkään toimii hyvin mut vielä oon tosi tyytyväinen ollut tässä:)

Meillä on vain yksi makkari käytössä, toinen sellasta "avointa tilaa". Huoneessa on tällä hetkellä tytön pinnis ja toinen lapsi syntyy alkukeväästä. Järjestellään makkaria niin että lasten sängyt mahtuu sinne sitten kun pienempikin siirtyy pois meidän sängystä ja sitten joskus myöhemmin järkätään tohon ns. takkahuoneeseen muksuille jonkinasteinen nukkutila. Leikit saavat hoitaa olkkarissa niinkuin tähänkin saakka.

Suunnitelmissa on muuttaa isompaan vasta joidenkin vuosien päästä, voipi olla että viiden hengen voiminkin tänne vielä "joudutaan" mahtumaan :) Ei ne pikkumuksut tilaa vie, teinit on sitten eri asia :)

Meillä kaks tyttöä samassa huoneessa. Nyt kolmas tulossa niin sen takia muutetaan isompaan muuten oltais pysytty kolmiossa.
Jos huone iso niin voihan sinne esim. sermillä jakaa omat tilat kun kouluiän saavuttavat jos tarvista :)

Yhteistyössä