kolmi vai nelipyöräiset tuplat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplat harkinnassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuplat harkinnassa

Vieras
käyttökokemuksia kaipailisin tuplista!
Kummat paremmat kolmi- vaiko nelipyöräiset? kääntyvätkö kolmipyöräiset paremmin? Mitä kannattaa ottaa huomioon tuplia ostettaessa?

meillä on emmaljungan twin kangaroo ja olen erittäin tyytyväinen!! niihin saa vauvalle kopan kasvot työntäjään päin ja isommalle kasvot eteenpäin istuïn. Kalliit ovat kyl..
Carenalla on samantapaiset halvemmat mutta laatu on ihan eri luokkaa..

meillä oli myös ennen noi emmaljunagan twin city crossit ja oli loistavat! Meni hangessa ja sohjossa mukavasti! Väliseinän ja etupyörien takia vaihdettiin kangaroihin. Hartiaseudun kipuilu kyllä loppui kun ei arvinnut enää vaunuja aisasta painaa alas käännettäessä.

Nelipyöräiset kääntyvillä pyörillä. Xadventure Twincoja on ollut kahdet. Kolmipyöräinen vanhempi malli oli hiukan kiikkerä ja hankala, mutta uusi malli, jossa on kaksi erillään olevaa, kääntyvää pyörää edessä on ehdoton. Tavallisia nelipyöräisiä en suostuisi enää ikinä työntämään.

Meillä kanssa kahdella samankokoisella käytössä Emmaljungan Twin Cangaroot ja ollaan oltu tyytyväisiä. Vaihdettiin Twin Ceroxeista just ton väliseinän ja kääntyvien etupyörien takia.

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
jos isommalle vaan seisomalauta? Joudutteko pitkiäkin matkoja useasti vaunuilla menemään?

itseasiassa meillä on jo seisomalauta tavallisissa vaunuissa. Ja nyt tuli eteen tämä että jouduttais käveleen päivittäin noin 4km hakemaan 4v hoidosta. Tähän asti mies vienyt ja hakenut mutta nyt hän joutuu ajamaan päivittäin työkeikkaa pitemmälle kuin tässä lähistöllä, joten haku jäisi minulle. Siitä syystä nyt sitten tuplia harkitsemme.

Ja 4v ajais pyörällä tuon matkan taikka käveleis ja välillä seisois seisomalaudan kyydissä kahden muun ollessa rattaissa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nelipyöräiset kääntyvillä pyörillä. Xadventure Twincoja on ollut kahdet. Kolmipyöräinen vanhempi malli oli hiukan kiikkerä ja hankala, mutta uusi malli, jossa on kaksi erillään olevaa, kääntyvää pyörää edessä on ehdoton. Tavallisia nelipyöräisiä en suostuisi enää ikinä työntämään.

mitenkäs tällaiset menevät lumessa ja sohjossa?

Alkuperäinen kirjoittaja millis:
meillä oli myös ennen noi emmaljunagan twin city crossit ja oli loistavat! Meni hangessa ja sohjossa mukavasti! Väliseinän ja etupyörien takia vaihdettiin kangaroihin. Hartiaseudun kipuilu kyllä loppui kun ei arvinnut enää vaunuja aisasta painaa alas käännettäessä.

empäs ole ajatellutkaan että niska-hartia vaivat voisivat myös tällaisesta johtua. Itselläni myös niska-hartia vaivoja ja nyt kun tuon luin niin voisi hyvin johtua tuosta aisan painamisesta käännettäessä ja nyt joutuu vielä enemmän painamaan kun on seisomalauta vaunuissa.....

meillä myös herquleksista kokemusta talvikelillä ja ne on tooooodella raskaat! Mulla oli silloin kyydissä pienet vauvat niin on varmasti vielä raskaammat kun kyydissä on ismpi lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Millis:
joo mulla on ollut aina hartioissa vaivaa niin tällaiset tavan vaunut ei oikein ole hyvä. Pääsetkö minnekkään testaileen vaunuja??

Viikonloppuisin pääsisin testailemaan vaunuja kauppoihin ja varmaankin pitänee käydä kattelemassa miehen kanssa niitä.

Itsellä ei ole ollut kolmipyöräisiä tuplia, mut kaverilla on. Hänellä on siis kolmipyöräiset(ehkä Carenat) ja meillä Emmaljungan twin Ceroxit(neljä isoa rengasta) ja siis kyllä nuo meidän rattaat on tuhat kertaa kevyemmät työntää etenkin talvella. Eikä tarvi varoa kaatumista kun isompi lapsi kiipeää itse kyytiin. On kaverini monet kerrat harmitellut, että halusi tuolloin kolmipyöräiset ja otti edullisemman merkin.

Itse olen ainakin ollut erittäin tyytyväinen nelipyöräisiin!

meillä kolmipyöräiset Phil&Tedsit. Ensin meillä oli tavalliset emmaljungat mutta ne oli mun makuun niin kauhean kömpelöt ja leveät että myin ne pois. Yksi talvi menty kolmipyöräisillä enkä huomannut juurikaan eroa nelipyöräisiin vaikka sohjossa työnsin paljonkin.

Tämä on kyllä niin makuasia, mutta itse en enää ikinä hanki nelipyöräisiä kun kerran kolmipyöräisiä olen työntänyt. Nelipyöräisistä kokemuksia Brion Kombista ja Emmaljungan Twin City crosseista.

mulla on ollu vuoden käytössä babyweltit ja ne oli parhaimmat mitä kokeilin.
kevyet ja menee ovista kun ovista.
twinette ei taida mennä makuuasentoon? vai oliks se joku muu.
myyn omani,jos jotain kiinnostaa.

Me ostettiin kans Emmaljungan twin Cangaroot sisaruksille, vaikka vielä ei oo käyttökokemuksia, kun vauva syntyy vasta talvella. Mut mitä noita testailin niin ite oon sitä mieltä että nelipyöräiset kääntyvillä etupyörillä ja suht isoilla sellaisilla ois parhaat. Testasin liikkeessä Emman kolmipyöräisiä ja ne kyllä kippaa helposti nurin jos paino tulee pelkästään etupyörälle (esim. katukiveykseltä alas tultaessa.) Nelipyöräiset on tukevammat. Meilläkin mietittiin sisarlautaa Emmaljungan yksöisvaunuihin mutta noi on jo yksistään niin painavat että en halua lisäpainoa enää esikoisen muodossa niihin. Nuo tuplat on yksöisrattaita kevyemmät ja etupyörien ansiosta kääntyvät todella kevyesti. Noita ceroxin 360' vaunujakin mietin mutta myyjä oli sitä mieltä että ei ne tänne Pohjois-Suomen oloihin oikein sovellu noin pienien etupyörien vuoksi. Tiedä sitten mikä on totuus. Mut liekkö tuo Twin cangaroo kokonaan poistumassa valikoimista koska esim. ruotsin emmaljungan sivuilla (valitse ruotsin kieli) missä näkyy jo 2010 valikoima kyseistä vaunua ei ole enää. Toisin kuin suomen kielisillä sivuilla jossa näkyy vielä 2009 värit niin siellä se vielä on.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Me ostettiin kans Emmaljungan twin Cangaroot sisaruksille, vaikka vielä ei oo käyttökokemuksia, kun vauva syntyy vasta talvella. Mut mitä noita testailin niin ite oon sitä mieltä että nelipyöräiset kääntyvillä etupyörillä ja suht isoilla sellaisilla ois parhaat. Testasin liikkeessä Emman kolmipyöräisiä ja ne kyllä kippaa helposti nurin jos paino tulee pelkästään etupyörälle (esim. katukiveykseltä alas tultaessa.) Nelipyöräiset on tukevammat. Meilläkin mietittiin sisarlautaa Emmaljungan yksöisvaunuihin mutta noi on jo yksistään niin painavat että en halua lisäpainoa enää esikoisen muodossa niihin. Nuo tuplat on yksöisrattaita kevyemmät ja etupyörien ansiosta kääntyvät todella kevyesti. Noita ceroxin 360' vaunujakin mietin mutta myyjä oli sitä mieltä että ei ne tänne Pohjois-Suomen oloihin oikein sovellu noin pienien etupyörien vuoksi. Tiedä sitten mikä on totuus. Mut liekkö tuo Twin cangaroo kokonaan poistumassa valikoimista koska esim. ruotsin emmaljungan sivuilla (valitse ruotsin kieli) missä näkyy jo 2010 valikoima kyseistä vaunua ei ole enää. Toisin kuin suomen kielisillä sivuilla jossa näkyy vielä 2009 värit niin siellä se vielä on.

mietinkin juuri että mahtavat kolmipyöräiset olla aika helposti kaatuvat että varmaan turvallisemmat ovat nelipyöräiset. Sitten se et mitään pienillä renkailla olevia vaunuja en kyllä halua, koska tuskin kulkevat lumessa ja loskassa niin hyvin kuin isoilla pyörillä olevat vaunut.

Yhteistyössä