Meillä kolme lasta, nyt 6v, 3v8kk ja 1v9kk. Tavallaan rankempaa ei ole ollut, kotityöt, ruuanlaitto, pyykinpesu yms menee samalla tapaa kun kahden kanssa. Mutta tällä hetkellä rankinta on se että lapset nahistelee, tappelee, riitelee, kiusaa toisiaan ihan koko ajan. Se marina, narina, riitojen selvittely on rankkaa, mun pää ei meinaa sitä kestää. Välillä ajattelen että jos tuota kolmatta ei olis niin olisin töissä, olisko silloin helpompaa? Tai sit meillä olis nyt vauva kun kolme lasta kuitenkin oli haaveissa.
Mutta lapset on erilaisia ei kaikki sisarukset riitele keskenään. Meillä noi kaks vanhinta poikaa ja pienin tyttö. Kyllähän niillä on toisistaan seuraakin ja nyt todennäköisesti lapset tehty. Odotan sitä aikaa että päästtään kaikki yhdessä teatteriin, konsertteihin, lastentapahtumiin, puuhamaihin ym, lomareissuille. Kun mun mielestä on aina ollut hankala reissata ja mennä mihinkään kun on yks vauva tai pieni. Kun sen pienimmän ehdoilla kuitenkin on mentävä. kun on melko pienet ikäerot, n. 2v niin ne on kaikki lapsia samaanaikaan ja kohta alkaa uudenlaiset jutut. Vaika kyllä mä joskus ajattelin että olis ihana olla kotona kun isoimmat menee kouluun, meillä toi kolmas vähän puoli-vahinko luomuvauva.
Nyt mentiin jo vähän kysymyksen ulkopuolelle. Ei se arki sen rankempaa kuitenkaan ole kolmen kuin kahdenkaan kanssa. Olen kotona siihen asti kun pienin täyttää 3. Sitä en tiedä kuinka rankkaa olis jos noita kaikkia pitäis aamulla hoitoon kuskata?