kolmekymppiset kuumeilijat

mä ainakin täällä pyörin.. :p

hotcoffeella kyllä jännittävän isot lukemat kierrossa! toivottavasti ne menkat ei kuitenkaan sieltä porhalla!

tervetuloa munkin puolesta neilikka77! onko teillä jo yritys käynnissä vai vasta suunnittelilla?

Tämä on ollut aika hiljainen ketju. Toisaalta itsekin olen viettänyt niin kiireisen tammikuun, etten ole ehtinyt keskittymään edes omaan vauvakuumeeseen. Nyt lähdettiin taas uuteen yritykseen! Tämä yk olikin hiljaista makuuhuoneen puolella kun molemmilla oli työreissuja ja sitten me vielä muutettiinkin. Hemmetti sitä pakkaamista ja romujen kantamista. Vannoin että aloitan sellaisen "en osta mitään" -elämän. Kaapit täynnä kaiken maailman roinaa jota vuosikausiin edes osannut kaivatakaan. Eli oltiin ärtyisiä ja väsyneitä; ja tuosta yhtälöstä ei synny vauvoja :/

HotCoffee Sorry etten ole ihan perillä tilanteesta, mutta onko sulla ollut aina noin pitkä kierto? Vai onko tämä joku pirullinen oikku?

Juuri yhden ystävän kanssa puhuttiin tästä, että jos on terve, ovuloi ja harrastaa seksiä, niin mikä ihme siinä voi olla ettei raskaudu. Tultiin vain siihen tulokseen, että tämä naisen elämä ja keho on niin vaativa. Elää kuin omaa elämäänsä :D

Sanni30 kyllä mulla pitkät kierrot on aina ollut, ehkä joskus teininä oli sen 28 päivää. Edellinen kierto (eka luomu ehkäisyrenkaan jälkeen) oli 53 päivää ja esikoisesta reilu neljä vuotta sitten plussasin vasta kp57 eli aika pitkiähän nää kierrot tuppaa olemaan :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja HotCoffee:
Sanni30 kyllä mulla pitkät kierrot on aina ollut, ehkä joskus teininä oli sen 28 päivää. Edellinen kierto (eka luomu ehkäisyrenkaan jälkeen) oli 53 päivää ja esikoisesta reilu neljä vuotta sitten plussasin vasta kp57 eli aika pitkiähän nää kierrot tuppaa olemaan :headwall:

Onko sinulle gyne koskaan sanonut mitään syytä miksi näin olisi? Tai tutkittu? Toisaalta jos olet jo kerran raskautunut, niin kaikkihan on ok.

Itselläni nuoruudessa ja vielä muutama vuosi sitten kierrot oli pitkiä ja epätasaisia, 32-40 päivää. Mutta nyt vanhemmuutta tasoittunut tuohon 29 päivään.

Ei ole tutkittu, kun ei ole ollut tarvetta tutkia :) . PCO voisi olla yksi selitys pitkille kierroille tai sitten en ovuloi, tosin kerran ainakin olen todistetusti ovuloinut ;) . Kaverilleni, jolla kierrot 60 päivän luokkaa säännöllisesti, oli gyne sanonut sen voivan johtuvan ns. laiskoista hormoneista eli munasolu kai kypsyy hitaasti, mutta kypsyy ja irtoaa kuitenkin. Ovulaatio siis tapahtuu myöhään. Tiedä sitten onko tämä kuinka yleistä?

Kai tässä puoli vuotta ainakin katselen tilannetta ja sitten gynelle tutkittavaksi.

Moi! Omaa ketjua haeskelen,mihin sopisin... :D
Eli meillä 4 lasta ja viidennestä VIELÄ haaveilen :ashamed: Siksi nolo-hymiö,et olen jo kailottanu kaikille,että meillä lapsiluku täynnä,mies ei halua lisää ja sitä rataa... :headwall: :headwall: :headwall:
Olen 31v, kesällä tosin vanhenen taas.. mies täyttää perjantaina 32v. Lapset 1,5v-11v eli 10 vuotta lähestulkoon on ikäeroa nuorimman ja vanhimman välillä. Kp 3 viettelen täällä ja haaveilen,jos vaikka -09 puolella voisi alkaa tositoimiin.... :wave:

kurjaa, että hotcoffee testi oli negatiivinen. pitkässä kierrossa joutuukin piinailemaan erityisen kauan. onneksi sulla on tuota todistusainestoa, että ei heti ainakaan käy pahinta pelkäämään, että mikä on. ;)

mulla on eka luomu menossa kp 27. en edes vielä odota tätiä. olen jotenkin asennoitunut siihen, että sitä saapi odotella mutta kyllä se sieltä sitten joskus tulee. ei ainakaan mitään mahiksia siihen, että raskaana olisin, että se jännäily on pois. nyt yritän hillitä ja hallita hermojani kun iho on mennyt ihan kamalaksi, maha muuttunut palloksi ja ärräpäät ovat alkaneet lennellä töissäkin vaikka yleensä olen sentään siellä osannut käyttäytyä... mutta en ole ollenkaan riemuissani näistä lieveilmiöistä joita pillereiden lopetus on saanut aikaan. toivottavasti ne menis ohi ja nopeesti!!

ihanalta kuulostaa pupuT tuo että haaveilet VIIDENNESTÄ!! jotenkin se näin esikoisenhaaveiluun tuo sellasta perspektiiviä ja että eihän se nyt niin kamalaa pelkkää puurtamista sitten voi olla! ;)

Pupu T Tervetuloa minunkin puolestani! Todellakin näin esikoisesta haaveilevana on uskomatonta, että teillä on jo viides haaveissa. Tosin minulla on muutama ikäiseni ystävä joilla on myös neljä lasta.

Itsellä kun tämä vauvahaaveilu on tullut ajankohtaiseksi vasta nyt, johtuen opiskeluista, töistä ja tietysti sopivan isäkanditaatin puutteesta. Vieläkin tulee sellaisia kauhukuvia, että miten me pärjättäisiin sellaisen pienen nyytin kanssa. Aamulla kävin BabyPlussalla tilaamassa ovistestejä ja heidän sivuillaan on sellainen ihan pienen vauvan kuva siellä ylälaidassa, niin silloin taas iski se kauhu, että miten minä saisin tuollaisen pysymään hengissä ja kasvamaan ihmiseksi... Se oli niin suloisen ja avuttoman näköinen.

Voihan se olla, että sitä on tullut liian varoivaiseksi ja kriittiseksi, että kaiken pitää olla niiiin kohdallaan ennen vauvan tuloa. Ja loppujen lopuksi se pieni tarvii ennen kaikkea syliä, ruokaa ja rakkautta.

Kiitos kaunis teille, kiva tulla remmiin :D Voi tosiaan olla,että täällä roikutaan vielä viiden vuoden päästäkin jossain toivottomien haaveilijoiden pinossa,mutta eihän sitä tietty tiedä.... :whistle:

Juu ei se niin hankalaa ja vaikeeta ole,niinkuin joka paikassa annetaan ymmärtää. Siis se lasten kasvatus ja hoito. :saint: Hermoja siinä koetellaan,mutta onneksi ne lapset taitaa kasvattaa meitä enemmän kuin me heitä. Mut huomaan kyllä itekin,et silloin 12vuotta kun esikkoa "tehtiin" kaikki meni jotenkin itsestään,turhia murehtimatta. Edellisissä raskauksissani taas koko ajan tuntui,että jokin on pielessä tai jokin pelotti. Kaipa sitä sitten ikä tuo mukanaan vähän sitä järkeäkin ja varovaisuutta, niinkuin Sanni30 kirjoitit.
Mutta mukavaa viikon alkua kaikille, huomenna taas uusi viikko ja uudet kujeet edessä :wave:

Yhteistyössä