Kolme- tai useampilapsiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen nyt

Vieras
Onko teitä onniteltu kun ootte kertoneet perheeseen odotettavan kolmatta, neljättä jne. vauvaa? Meille kolmonen tulossa, tänään vanhempani ja siskoni saivat tietää eikä kukaan onnitellut. Ilmeisesti kolmas lapsi ei ole enää onnittelemisen arvoinen asia. :/
Hieman pahoitin mieleni, tuntuu ihan toisarvoiselta asialta nyt itsellekin.

tuohon minäkin törmäsin. tuli surkutteluja, kyselyjä oliko vahinko tmv. sekä "vitsejä" koko maan kansoittamisesta ja suurperheen perustamisesta.

Siksi en kertonut kellekään. Itsepähän ovat saaneet huomata kun ovat huomanneet. Säästin itseäni.

Alkuperäinen kirjoittaja raasku:
tuohon minäkin törmäsin. tuli surkutteluja, kyselyjä oliko vahinko tmv. sekä "vitsejä" koko maan kansoittamisesta ja suurperheen perustamisesta.

Siksi en kertonut kellekään. Itsepähän ovat saaneet huomata kun ovat huomanneet. Säästin itseäni.

No ei mekään suoranaisesti itse kerrottu, saivat tietää kun vanhin lapsi kertoi...

:hug: minulla ei ole vasta kuin yksi lapsi (ja rv37+6), ja eipä nuita onnitteluja tullut hirveesti tän toisenkaan lapsen kohalla.. kai tämä oli itestään selvyys!!
Mut minusta on HIENOA, että teille tulee kolmas!! Minkä ikäisiä edelliset ovat!

OIKEINPALJON ONNEA ODOTUKSEEN!! :flower:

Kolmannesta saimme yhden onnittelun. Neljännestä ei sitäkään. "-Taasko? Eikö nuo nyt jo riittäisi?"

Kolmannesta alkoi tulla juuri noita ei teidän nyt yksin koko maata täytä, olisi sitä helpompikin tapa saada jalkapallojoukkue kokoon ja oletteko kuulleet ehkäisystä-juttuja.

Mutta sinulle ap ONNEA RASKAUDESTA! :flower:

No kun tulin kolmannen kerran raskaaksi, niin onnittelut oli harvassa... Mutta sitten kun siinä raskaudessa kävi huonosti, niin neljännestä raskaudesta onniteltiinkin taas kyynelsilmin. Ja viidennestäkin raskaudesta on onniteltu. Että mikähän maaginen huono luku toi kolmas on...

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
:hug: minulla ei ole vasta kuin yksi lapsi (ja rv37+6), ja eipä nuita onnitteluja tullut hirveesti tän toisenkaan lapsen kohalla.. kai tämä oli itestään selvyys!!

3v ja 7v. Tätä raskautta ennen oli yksi keskenmeno, josta en myöskään ole kertonut kellekään. Senkin takia tää raskaus tuntuu jotenkin vielä "erityisemmältä" itelle.

Kiitos onnitteluista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:

3v ja 7v. Tätä raskautta ennen oli yksi keskenmeno, josta en myöskään ole kertonut kellekään. Senkin takia tää raskaus tuntuu jotenkin vielä "erityisemmältä" itelle.

Kiitos onnitteluista.

Toivottavasti pieni pysyy nyt matkassa.. :hug:

Laskin huvikseni montako onnittelukorttia esikoinen oli saanut syntymänsä johdosta ja niitähän oli yli 20 ja nyt pikkukakkonen sai 7 kpl eli JO toisen kohdalla kato käy.....
-Onnittelut sinulle ap-

Alkuperäinen kirjoittaja joop:
No kun tulin kolmannen kerran raskaaksi, niin onnittelut oli harvassa... Mutta sitten kun siinä raskaudessa kävi huonosti, niin neljännestä raskaudesta onniteltiinkin taas kyynelsilmin. Ja viidennestäkin raskaudesta on onniteltu. Että mikähän maaginen huono luku toi kolmas on...

mulla kanssa kolmas meni kesken, mutta ei oltu keretty siitä vielä kertoa. oli sitten aivan kauhea kertoa, että meillä siis piti olla hyviä uutisia mutta ne muuttui huonoiksi. sitten kyllä se neljäs tuntui tosi hyvältä itsestä ja myös lähipiiristä jotka olivat tietoisia tuosta keskenmenosta. Mikähän tossa kolmannessa muuten on kun olen kuullut monelta, että se kolmas on mennyt kesken. On varmasti muissakin vaiheissa, omalle lähipiirille vain sattunut tuo kolmas menevän kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmas:
Alkuperäinen kirjoittaja joop:

mulla kanssa kolmas meni kesken, mutta ei oltu keretty siitä vielä kertoa. oli sitten aivan kauhea kertoa, että meillä siis piti olla hyviä uutisia mutta ne muuttui huonoiksi. sitten kyllä se neljäs tuntui tosi hyvältä itsestä ja myös lähipiiristä jotka olivat tietoisia tuosta keskenmenosta. Mikähän tossa kolmannessa muuten on kun olen kuullut monelta, että se kolmas on mennyt kesken. On varmasti muissakin vaiheissa, omalle lähipiirille vain sattunut tuo kolmas menevän kesken.

Hmm... siskolla oli kahden onnistuneen raskauden jälkeen 2 keskenmenoa, sitten vasta onnistui loppuun asti kestävä raskaus. :(

Kolmannesta vielä onniteltiin, kai siksi, kun oli kaksi poikaa, niin lähipiiri aatteli sitten , että josko tulisi tyttö.
No, tyttö tuli ja sitten kun odotin neljättä, alkoi kauhistelut..Anoppi ilmoitti, ettei olisi halunnut enää lisää lapsenlapsia, mun äiti ei onnitellut jne. Ja kerrottakoon, ettei olla isovanhempia todellakaan vaivattu lastenhoidolla (anoppi ei esim. ole ikinä ollut lastenvahtina).
Viidennestä ja nyt sitten kuudennastakaan on kai turha mainitakaan, ettei onnitteluja ole tullut lähipiiristä. Hyvät ystävät ovat kyllä onnitelleet ja olleet iloisia, ja sukulaisista mun veljen porukka, muut eivät.

kyllä suurin osa sanattomaks veti kun ilmoitettiin et odotetaan kolmosta, ilme kertoi enemmän kuin tuhat sanaa. aloimme odottaa kolmosta kun kaksoset olivat 1v. 3kk, olisko johtunut sit siitä ettei jengi kauheesti hurrannu, luulivat kai hutilaukaukseksi :(?

Meillä kans kolmas tulossa,edelliseen tulee ikäeroa vuosi. "miten aiot pärjätä" -kauhisteluja tullut ihan vierailtakin,mikä taas musta ei kuulu ollenkaan niille! Itse olen onnellinen raskaudestani ja odotamme innolla uutta vauvaa tulevaksi, tottakai työtä riittää kolmen pienen kans mut se on aika paljon asennekysymyskin miten niiden kanssa pärjää. :)
Oikein paljon onnea ap!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kans kolmas tulossa,edelliseen tulee ikäeroa vuosi. "miten aiot pärjätä" -kauhisteluja tullut ihan vierailtakin,mikä taas musta ei kuulu ollenkaan niille! Itse olen onnellinen raskaudestani ja odotamme innolla uutta vauvaa tulevaksi, tottakai työtä riittää kolmen pienen kans mut se on aika paljon asennekysymyskin miten niiden kanssa pärjää. :)
Oikein paljon onnea ap!

Se on muuten täysin asennekysymys, joskus sitä asennetta vaan joutuu kaivelemaan p***eestä asti.. :)
Terveisin äiti ja lapset 3v2kk, 1v8kk ja 3kk.

Ai niin, muutama onnitteli aivan vilpittömästi, ystäviä lähinnä. Pienellä varauksella (tai siltä tuntui) meni isovanhemmat, isoisovanhemmat x2 olivat taas aivan liekeissä! :)

Kaikki muut kyllä onnittelivat meitä lämpimästi, kun kerroimme kolmannen lapsemme tulosta, paitsi mieheni äiti. Hän oli sangen kylmäkiskoinen asiasta, ja sitä on sitten jatkunut siitä lähtien...ja se kylmyys tarttui sitten matkan aikana myös miehen veljen perheeseen. Meistä tuntui oudolta, ihan kuin olisi pitänyt heidän "lupaansa" asiasta kysyä... Asia on jäänyt kaihertamaan välejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Kolmannesta saimme yhden onnittelun. Neljännestä ei sitäkään. "-Taasko? Eikö nuo nyt jo riittäisi?"

Kolmannesta alkoi tulla juuri noita ei teidän nyt yksin koko maata täytä, olisi sitä helpompikin tapa saada jalkapallojoukkue kokoon ja oletteko kuulleet ehkäisystä-juttuja.

Mutta sinulle ap ONNEA RASKAUDESTA! :flower:

Samat kokemukset. Kolmannesta kyseltiin jopa ihan suoraan että "oliko vahinko?" !! Neljännestä syviä huokauksia ja päänpudistuksia... :( Pahaltahan se tuntuu, varsinkin kun itse on onnellinen raskaudesta ja jokainen lapsi on ollut hyvin toivottu.
No onneksi esim mun sisko aina onnittelee ja ilahtuu. Tietää kuinka toivottuja kaikki lapset ovat olleet. :heart:

Yhteistyössä