Kolme lasta vuoden ikäeroilla!!!??? Onnistuiskohan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaipa se on vanhemmista kiinni ja omista voimavaroista ja parisuhteesta. Itse katsoisin asiaa myös siltä kannalta, että mikä on lapselle hyväksi. On varmasti ihanaa kun on sisaruksia. Sitten toinen asia on, että kuinka nopealla tahdilla. Jotenkin se, että vanhemmat tutustuvat yhteen lapseen kerrallaan ja oppivat elämään yhdessä perheenä on mielestäni tärkeää. Lapsi saisi viettää vauva- ja taaperovuotensa nuorimmaisena, jota hoidetaan ja hoivataan ilman, että elämä on liiaksi aikatauluttamista ja kilpailua eri perheenjäsenten kesken. Elämä ei ole mustavalkoista ja tilanteita on erilaisia, mutta minusta jokaisella lapsella on oikeus kasvaa ensin osaksi perhettä ilman että odotellaan jo seuraavaa.

[QUOTE="äiti minäkin";25809078]Kaipa se on vanhemmista kiinni ja omista voimavaroista ja parisuhteesta. Itse katsoisin asiaa myös siltä kannalta, että mikä on lapselle hyväksi. On varmasti ihanaa kun on sisaruksia. Sitten toinen asia on, että kuinka nopealla tahdilla. Jotenkin se, että vanhemmat tutustuvat yhteen lapseen kerrallaan ja oppivat elämään yhdessä perheenä on mielestäni tärkeää. Lapsi saisi viettää vauva- ja taaperovuotensa nuorimmaisena, jota hoidetaan ja hoivataan ilman, että elämä on liiaksi aikatauluttamista ja kilpailua eri perheenjäsenten kesken. Elämä ei ole mustavalkoista ja tilanteita on erilaisia, mutta minusta jokaisella lapsella on oikeus kasvaa ensin osaksi perhettä ilman että odotellaan jo seuraavaa.[/QUOTE]

Tämä on aika hyvin mielestäni sanottu! Itselläni on monesti huono mieli esikoisen puolesta, kun tuntuu että hän on niin pienenä joutunut jo jakamaan kaiken. Vieläkin on pieni (juuri täytti 3) ja ansaitsisi enemmän huomiota, mitä ehdimme hänelle antamaan. Kun yleensä se kyllä menee niin, että nuoremman tarpeet menevät vanhempien lasten tarpeiden edelle.

Tiedän perheen, jossa oli neljä lasta saman kalenterivuoden sisällä: kaksoset tammikuussa ja toiset joulukuussa. Itse en kyllä jaksaisi. Kaksi lasta 1v5kk:n ikäerolla on ihan riittävän työlästä ;-)

Yhteistyössä