Kolme lasta samaan huoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja khalawah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

khalawah

Aktiivinen jäsen
02.06.2007
1 681
0
36
Asutaan lasten kanssa kolmiossa ja kolmas pikkuinen syntyy toukokuussa. Vauva varmaan aluksi asuu minun kanssani samassa sängyssä :) mutta jatkossa laittaisin isompien kanssa samaan huoneeseen. Onko teillä toiminut? Mietin että jos ostais isommille kerrossängyn ja pienemmän laittais sitten omaan sänkyynsä.

Täällä ei taida olla kovin paljon isompia asuntoja tarjolla, ainakaan tässä hintaluokassa, enkä tiedä haluaisinko "eristää" pienintä isommista.. Vai meneekö sitten liian ahtaaksi? Nyt isommat nukkuvat omissa sängyissään samassa huoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilonna:
Mites, jos ostaisit itsellesi esim. parven olkkariin ja lapset jakaisivat kaksi huonetta siten että kaksi on samassa ja yksi, esim. vanhin lapsi, on omassaan?

Ei tähän olkkariin oikein mahdu ja mietin kyllä sitä, että laittais yhden erikseen, mutta en oikein tiedä.. tuntuu että pojat tahtois nukkua joka tapauksessa samassa huoneessa :D Ovat alusta asti jakaneet huoneen.

meillä on kolmio ja isommat nukkuvat kerrossängyssä toisessa makkarissa ja vauva meijän kanssa toisessa makkarissa. myöhemmin ajateltiin että esikoinen saa oman huoneen ja kaksi pienempää on yhteisessä huoneessa ja meille parvisämky olkkariin. tässä asunnossa kai pysytään kun ei kiinnosta maksaa järkyttävää vuokraa isommasta:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tällainenkin sänky voisi sopia kolmelle lapselle, mikäli siis panet kaikki samaan huoneeseen: http://www.on24.fi/images/c/5790_c_17350.jpg

Vois olla kyllä aika hyvä! Jos laittais kaks pienintä alas ja isoin nukkuis tuolla yläsängyssä.

Kiitos linkistä! =)

Meillä oli kolme lasta samassa huoneessa jonkin aikaa kun etsittiin isompaa asuntoa. Hyvin mahtuivat olemaan kun huoneessa oli kerrossänky ja yksi jatkettava sänky. Lisäksi samaan huoneeseen mahtui iso senkki leluja varten.

Meillä on kans vauva 2kk + 4- ja 7veet. Kolmiossa asutaan. Meidän ratkaisu on se, että koululaisella on oma huone ja muut + me nukumme samassa huoneessa. Nukkuminen ei sinänsä ole se suurin ongelma vaan se, ettei leikkitilaa ole juurikaan. Esikoisen huoneeseen keskarilla on harvoin lupa mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Meillä on kans vauva 2kk + 4- ja 7veet. Kolmiossa asutaan. Meidän ratkaisu on se, että koululaisella on oma huone ja muut + me nukumme samassa huoneessa. Nukkuminen ei sinänsä ole se suurin ongelma vaan se, ettei leikkitilaa ole juurikaan. Esikoisen huoneeseen keskarilla on harvoin lupa mennä.

Mullakin on just tuo leikkitila ongelmana, mutta meillä muksut leikkivät olohuoneessakin, eikä se tuota mulle hirveästi ongelmia.

Meillä on juurrutettu lapsiin sellaista "yhteisöllisyyden" tunnetta ja siitä syystä mielelläni laittaisin kaikki samaan huoneeseen, ainakin kunnes ovat murrosikäisiä :whistle: Pitäisiköhän ostaa sellainen kolmikerroksinen sänky? :D

Niin ja mullakin on melko pieni makkari, tai siis tilan vie parisänky.. Sinne ei taitais helpolla mahtua lastensänkyjä :/

Alkuperäinen kirjoittaja khalawah:
Tällainenkin sänky voisi sopia kolmelle lapselle, mikäli siis panet kaikki samaan huoneeseen: http://www.on24.fi/images/c/5790_c_17350.jpg

Vois olla kyllä aika hyvä! Jos laittais kaks pienintä alas ja isoin nukkuis tuolla yläsängyssä.

Kiitos linkistä! =)

Juu...mutta ajatelkaapas niitä lapsia. On varmaan kivaa jonkunaikaa kun ovat vielä pieniä, mut entäs sit kun kasvaavat? En ainakaan ite olis halunnu lapsena nukkua veljeni kanssa samassa sängyssä kun sama huone jaettiin siihen asti kun isosisko muutti pois kotoa ollessani 10-vuotias.

Mutta ratkaisuhan se tuokin on ja joillakin voi toimiakkin. Itse en moista ostaisi vaan olen sitä mieltä että lapsille omat sängyt!

Me oltais ostettu kolmen kerrossänky lapsille ja ne oli ihan innoissaan siitä-kaksi isompaa riiteli kumpi saa mennä pienen kans alas-mutta nyt kun on nelonen jo tulossa, muutto on kuun vaihteessa=)

Alkuperäinen kirjoittaja Kermapylly:

Kiitos linkistä! =)

Juu...mutta ajatelkaapas niitä lapsia. On varmaan kivaa jonkunaikaa kun ovat vielä pieniä, mut entäs sit kun kasvaavat? En ainakaan ite olis halunnu lapsena nukkua veljeni kanssa samassa sängyssä kun sama huone jaettiin siihen asti kun isosisko muutti pois kotoa ollessani 10-vuotias.

Mutta ratkaisuhan se tuokin on ja joillakin voi toimiakkin. Itse en moista ostaisi vaan olen sitä mieltä että lapsille omat sängyt!

Itse olen lapsuuteni elänyt vanhempien kanssa samassa sängyssä, olisinko ollut 10 kun saimme omat sängyt - edelleen samaan huoneeseen :D Siihen aikaan asuimme vanhassa talossa, jossa oli vain yksi makuuhuone.

Tuo voisi kyllä toimiakin, ainakin ensimmäiset vuodet, ehkä sitten kouluikäiselle jo pitäisi olla oma sänky.. Mutta jos tilanpuute vaivaa niin ei taida olla paljon vaihtoehtoja

:/

Alkuperäinen kirjoittaja Kermapylly:

Kiitos linkistä! =)

Meidän muksut siis 11v ja 9v riiteli siitä kumpi sais nukkua pienemmän kans alapetissä tommosessa isossa kerrospetissä, mut tosiaan nelosen yllätystuleminen muutti konseptin=)

Meillä isot pojat 7v. 8v ja pian 10v jakavat huoneen. Tällä hetkellä niillä on yks parvi, jonka alla pöytä jne.. ja sitten on tavallista sänkyä.
Huoneessa vielä kaks hyllyäkin.
Pikkupojat ovat sitten keskenään ja heillä kaks tavallista sänkyä ,joista saa kerrossängyn.

meillä kolmio 78neliötä.
nuorin nukkui eka kanssani ja sen jälkeen 2 vanhemmalle ostettiin kerrossänky 5 ja 3v ja nuorin omassa sängyssään. samassa huoneessa 1v2kk nukkumiset sujui hyvin ja muutenkin mennyt ihan hyvin

ite olen joutunut aina jakamaan huoneeni pikkuveljeni kanssa ihan siitä asti kun muistan eli 7 vuotiaasta asti vuotta nuoremman veljeni kanssa meil oli kerrossänky ja meil oli sama huone 7 vuotta eli mun ollessa 7-13v sen jälkeen vanhemmat eros ja mä jain huoneeni toisen pikkuveljeni kans joka tais sillon olla 3v eli sit sen kans samassa huoneessa seuraavat 4-5 vuotta eli siis aina jakanut jonkun kanssa eikä se mulle ollut mitnkään kamalaa vaik olikin viä poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Mullakin on just tuo leikkitila ongelmana, mutta meillä muksut leikkivät olohuoneessakin, eikä se tuota mulle hirveästi ongelmia.

Meillä on juurrutettu lapsiin sellaista "yhteisöllisyyden" tunnetta ja siitä syystä mielelläni laittaisin kaikki samaan huoneeseen, ainakin kunnes ovat murrosikäisiä :whistle: Pitäisiköhän ostaa sellainen kolmikerroksinen sänky? :D

Niin ja mullakin on melko pieni makkari, tai siis tilan vie parisänky.. Sinne ei taitais helpolla mahtua lastensänkyjä :/

Niin ne meilläkin leikkii olkkarissa, mut kun ne perhana vie riitelevät niin kauhiast.... :D Että jos keskimmäiselläkin olis semmonen oma tila, mutta tää on niin pieni kämppä, et ei ole edes nurkkaustakaan. Ja sitten kun vaavi kasvaa niin kyllä ollaan ko sillit suolassa.
Mutta kaipa tässä sitten vaan tehostetaan asennekasvatusta...tyyliin love thy sister. :heart:

Yhteistyössä