Kolme lasta kolmessa vuodessa. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tellu

Vieras
Meille on siis tulossa kolmas lapsi =) Ikäeroa edelliseen tulee noin 1v2kk ja keskimmäisen ja esikoisen ikäero on 1v7kk.

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia pienistä ikäeroista ja onko kolmen kanssa huomattavasti rankempaa kuin kahden?

Meillä on 3 lasta 3 vuodessa ja 3 kuukaudessa.. Kyllähän tää välillä pistää puhaltamaan ihan olan takaa :whistle: Varsinkin kun esikoinen ja keskimmäinen matsaa keskenään, eikä keskari osaa vielä puhua. Yhtä kiljumista.. |O Mutta, en vaihtais pois :heart:

Ite oon aatellu, että haluan kaikki lapset "kerralla", vaikka oliskin rankempaa. Mulla on sisaruksiini (isoveli ja pikkusisko) melkeen 7 vuoden ikäerot, joten yhdessä ei ole juuri leikitty lapsena.

Omalle äidilleni en ole vielä uskaltanut kertoa kolmannesta raskaudesta, järkyttyy vielä ;)...
On raskaus muutenkin vielä alussa, nyt kohta 9 vkoa vasta täynnä.

Meille syntyi 3 lasta 1 1/2 vuodessa ja alkuun oli välillä toki rankaakin, varsinkin kun sairastelivat ja valvoivat yöt. Nyt taas ku isosiskolla uhma tai jotain (joka ei tunnu loppuvan lainkaan ), välillä ovat kaikki kolme toistensa kimpussa koko ajan ... ja mulla kiristää hermoa :/

Mut onhan se toki rikkauskin, ihana seurata ku sisarussuhteet kehittyy =)

Minullakin on kolme alle 3v lasta. Ikäerot kahdella ensimmäisellä 1v1kk ja seuraava syntyi kun kuopus oli 1v8kk.

Kaksi ensimmäistä olivat kuin kaksoset, paita ja peppu. Kuvittelin että kolmen pienen kanssa olisi yhtä tuskaa, mutta lapseni ovat (tähän asti, kop kop) säästyneet koliikilta, allergioilta ja sairauskierteiltä, vain vesirokko on sairastettu. Öisin saa valvoa kausittain, mutta arkea helpottaa kun pienemmät kehittyvät huimaa vauhtia ja haluavat opetella itse syömään, pottailemaan, pukemaan jne. kun on isompi esimerkkinä.

Kuljettaminen käy kuntoilusta. Meillä on tuplarattaat ja seisomalauta niissä. Ja äiti toimii kuormajuhtana lykkien edessään lähemmäs 60kg settiä..

Itse olen "kehittynyt" lasten myötä huimasti. Pysyn rauhallisena tilanteessa kuin tilanteessa, minulle on kehittynyt erinomainen organisointikyky ja osaan tehdä lukuisia asioita yhtä aikaa. Lisäksi selkäänkin on kasvanut silmät. ;)

Kyllä olen ainakin nyt kahden lapsen kanssa kerennyt nauttimaan elämästä. On ihanaa seurata kun lapset kasvaa ja oppii koko ajan uutta =) Sitten kun ovat isompia, voidaan tehdä muita juttuja, kun ei enää vauvaa hoidettavana, mikä rajoittaisi isompia =)

Alkuperäinen kirjoittaja Tellu:
Ite oon aatellu, että haluan kaikki lapset "kerralla", vaikka oliskin rankempaa. Mulla on sisaruksiini (isoveli ja pikkusisko) melkeen 7 vuoden ikäerot, joten yhdessä ei ole juuri leikitty lapsena.

Omalle äidilleni en ole vielä uskaltanut kertoa kolmannesta raskaudesta, järkyttyy vielä ;)...
On raskaus muutenkin vielä alussa, nyt kohta 9 vkoa vasta täynnä.

Ihmetyttää tuo sanontasi ettet omalle äidille ole uskaltanut kertoa. Mitäs se äidille kuuluu, olet kai aikuinen? Vai äitikö ne lapset hoitaa?

Katsos, toiset ovat oikeasti läheisiä esim. vanhempiensa kanssa! Näin aikuisena äidistäni on tullut myös hyvä ystäväni, mistä olen todella iloinen =)

Sen uskaltanut tarkoitin vähän lainausmerkeissä, en toki oikeasti PELKÄÄ kertomista. Tiedän vaan, että äitini tulee olemaan huolissaan miten jaksan lasten kanssa. Jaksan kyllä, uskon niin =)

Uusimmat

Yhteistyössä