Kolme kysymystä, joihin kaipaisin vastausta...

1. Keraaminen liesi, miten eroaa tavallisesta hellasta? Vpoiko sillä keraamisella tasolla paistaa esim. tavallisella valurautapannulla?

2. Kiertoilmauuni... parempi vai huonompi kun tavallinen? Kokemuksia?

3. Ja ihan aiheeseen liittyen... millaisia autoja on Volvot noin niinkun ajaa ja muutenkin?

vieras
1 Ei ole itsellä keraamista,hyviä kokemuksia kuullut.
2 Kertoilmauuniakaanei ole mutta kuulemma pystyy esim paistamaan enemmän
kerralla
3 Volvo (850) ollut puoli vuotta,tykkään ajaa sillä ja muutenkin!
http://www.volvolandia.com/

Neena
mä en osaa vastata oikeen ku toho kolmanteen,meillä on v40 volvo ja on hyvä ja vakaa ajaa.. ja mun mielestä ainaski pieni kulutuksinen. ai joo,onkos se keraaminen liesi se semmonen ihan tasanen vaa,ei niinku levyjä pinnas? =D *nauraa*

Alkuperäinen kirjoittaja Neena:
mä en osaa vastata oikeen ku toho kolmanteen,meillä on v40 volvo ja on hyvä ja vakaa ajaa.. ja mun mielestä ainaski pieni kulutuksinen. ai joo,onkos se keraaminen liesi se semmonen ihan tasanen vaa,ei niinku levyjä pinnas? =D *nauraa*

http://www.asuntotieto.com/20000i_RAKENNUS_JA_REMONTTITIETO/21000i_Olli/14Olli_kodinkoneet.html

1. Jos taas ny tämän oikein muistan :D On siis induktio levystä kyse? Tavallisella pannulla voi paistaa, mutta ei suositella! Koska ei kuumu yhtä hyvin/nopeasti kuin induktio, joka on tehty tälle liedelle... Jotku sanovat jopa että rikkoo lieden, mutta höpöhöpö... Ei vaan saa tehtyä ruokaa 'yhtä nopsaan' mikä on juuri keraamisen+induktio yhdistelmän tarkoitus! Näin omasta mielestäni...
2. Parempi... Ruoka valmistuu nopeampaan ja kypsyy tasaisemmin... Eikä tartte käyttää yhtä voimakkaita lämpötiloja! Meillä ed. molemmat ja tykkään kovasti kummistakin!
3... ??

Muoks! Niin ja tosiaan tuosta yhestä vastauksesta tuli mieleen, että voi tosiaan 'enempi' uunissa paistaa kerralla!

Ja mä taas voin kertoa et minä ainakin olen tuolla keraamisella liedellä käyttänyt ihan kaikenlaisia kattiloita ja pannuja eikä tuo mikskää ole menny, tiiä sit oisko saanut.

Ja kiertoilmauuni on hyvä, vaikken sitä omistakkaan, mut kotona oli.

Ja Volvo on vasta kaukainen haave :whistle:

1. keraaminen liesitaso on tyylikkäämpi, kuin perusliesitaso... on helppo pitää puhtaana ja kaikkia kattiloita ja pannuja olen siinä käyttänyt. Kunhan ei hinkkaa ja hankaa pannunpohjalla liettä ettei naarmuunnu.
2. kiertoilmauunista en luopuisi enää, on kätevää kun saa useamman pellin samalla kertaa uuniin. Sillä voi paistaa kyllä samanaikaisesti vaikka pullat ja murekkeenkin jos lystää :D
3. Volvoa ei meillä ole omana, mutta sen verran niillä ajellut, että suosittelen! Riippuu tietysti vähän mimmosta tarkotus hankkia ja mitä vuosimallia... Ainoat huonot puolet mitkä äkkiseltään keksin on kalliit osat ja hirmunen bensan kulutus...
=)

Sporttitäti
Mä en huoli kuin keraamisen lieden. On paljon nopeampi kuin tavallinen ja helppo pitää puhtaana, kun ei tarvi levyn renkaita rapsia, jos tulee pöperöt yli.

Kiertoilmauunia mulla ei ole, mutta käteväksi sitä kehutaan, kun saa vaikka pullia pari pellillistä kerralla valmiiksi.

Meillä on Volvo V70 farkku ja tyytyväisiä ollaan. Jos otatte turbomallin, niin kyyti on ihan pirtsakkaa.

Tässäpä sitä sitten olikin!

päätön ratsumies
keraaminen taso olis ihan kiva . (joskus päässy kokeileen , kaikenlaisia astioitä käytin ).
v/s 40 volvot on kyllä relluja , volvoo vaan merkeissä kyljissä ja takaluukun kannessa :LOL:

Kotona oli kiertoilmauuni (80-luvulla) ja sen piti olla käänteentekevä just sen takia, että paistaa kaksi peltiä kerralla.
Minusta pullat paistuivat väärin, eli toiselta kyljeltä ruskeita ja toiselta vaaleita. kun ruskea pitää olla päällä ja vaalea alla. Ja mutsi aina kumartui ensin ja avasi luukun - sai 200-asteisen puhalluksen naamalleen... (No tunnen muitakin, ihan järkeviä ihmisiä, jotka eivät muista, että uunista tulee aina ensin kuumaa höyryä kun luukun avaa. :headwall: )

Keraaminen liesi on hyvä. Kyllä siinä voi käyttää kaikenlaisia pannuja, mutta niiden valurautasten kanssa pitää olla sen verran varovainen, ettei naarmi sitä liettä. Eli ei saa vetää pitkin sitä liesitasoa.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
keraaminen taso olis ihan kiva . (joskus päässy kokeileen , kaikenlaisia astioitä käytin ).
v/s 40 volvot on kyllä relluja , volvoo vaan merkeissä kyljissä ja takaluukun kannessa :LOL:
Mitä sie nyt höpötät rellusta? Eikö ne 440 volvot oo relluja siis ne vanhemmat... kinaa en kuitenkaan :saint:

päätön ratsumies
Alkuperäinen kirjoittaja Nti Univalo:
Mitä sie nyt höpötät rellusta? Eikö ne 440 volvot oo relluja siis ne vanhemmat... kinaa en kuitenkaan :saint:
otappas siitä moottorin päältä niitä muoveja pois ja kurkkaa syvemmälle niin kyllä sieltä alkaa rellun salmiakki merkkejä löytymään |O

otappas siitä moottorin päältä niitä muoveja pois ja kurkkaa syvemmälle niin kyllä sieltä alkaa rellun salmiakki merkkejä löytymään |O

|O huua itelles vaa!!!! Ei mul oo volvoa, ei etes sitä relluvolvoa!!! En voi toisten autoja kaivella, nii itelles vaa vaikka mitä :headwall: :D

Sporttitäti
V40 malleissa vain parilitraiset on Volvon omalla koneella. Ja mikä nyt sitten on ns. oma kone, kun kaikkiin autoihin nykyään tehdään koneet yhteistyömeiningillä.

Mut mä oon ajanu tuolla V40 mallilla ja meillä on itellä V70 ja ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä. Joku osuvasti kuvasi tuota v40- sarjaa, että on kuin kananmunan päällä ajaisi.

Leena
Meillä on 850 varkku volvo. vm 97 ja on huippu peli. Jos laittais jonku japsin viereen joka on saman ikäinen niin ei vois edes vertailla.
Kyllä volvo on autojen kuningas ei siittä mihinkään pääse.

Sporttitäti
volvo traktor paras traktor ,. ei sen puoleen parkkipaikalla on volvokin , mut en vielä alkais autosta puhuun :p :xmas:
Volvo on tosimiehen valinta!! Sitten vielä T5 kone kehiin sopivasti lastutettuna, niin johan kyyti maistaa!

vieraana
volvo traktor paras traktor ,. ei sen puoleen parkkipaikalla on volvokin , mut en vielä alkais autosta puhuun :p :xmas:
Näin puhuu vain kateelliset.
Meillä isäntä on aina panostanu autossa laatuun ja aina olemme saaneet kuulla siitä et mersu on sitä ja sitä tahi volvo on sitä ja sitä. Mut loppuisa se on ollu vaan kateutta mikä puhuu.
Meille on aivan sama millä pirssillä muuta ajaa ei me omilla leihki. Mut huvittaa tuo vaan.

Yhteistyössä