kolme kertaa UHMAIKÄ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Heippa! Täällä kirjoittelee yksi tällä hetkellä todella väsynyt äiti, jolla on kolme kolme vuotiasta ikiliikkujaa ja uhmaikäistä lasta. Meillä on uhmaikä kaikilla päällä, kahdella kuitenkin hyvin kohtuullisesti. Mutta yksi porukasta on niin kamalan uhman kourissa, että en tiedä mitä tehdä. Joka ikinen ilta ja aamu, usein myös päivällä, saa hirvittävän kiukkupuuskan: huutaa, riuhtoo, repii vaatteet pois päältä, rääkyy, ihan kaikkea, usein katse "jossain muualla", että pitkästä aikaa voin sanoa olevani aivan väsy tähän kaikkeen. On ollut haasteellista elämä kolmosten kanssa, mutta nyt tämä yhden uhmaikäisen raivo on jotain käsittämätöntä. Mikä on sitten normaalia? Minä jo mietin, että onko se oikeasti raivopää? No ei ole, mutta miten tämän jaksaa ja kauan kestää? Toivon todella, että kahdella muulla uhma pysyy kohtuuden rajoissa, jos tulee lisää näitä tosi uhmakkaita, en jaksa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Heippa! Täällä kirjoittelee yksi tällä hetkellä todella väsynyt äiti, jolla on kolme kolme vuotiasta ikiliikkujaa ja uhmaikäistä lasta. Meillä on uhmaikä kaikilla päällä, kahdella kuitenkin hyvin kohtuullisesti. Mutta yksi porukasta on niin kamalan uhman kourissa, että en tiedä mitä tehdä. Joka ikinen ilta ja aamu, usein myös päivällä, saa hirvittävän kiukkupuuskan: huutaa, riuhtoo, repii vaatteet pois päältä, rääkyy, ihan kaikkea, usein katse "jossain muualla", että pitkästä aikaa voin sanoa olevani aivan väsy tähän kaikkeen. On ollut haasteellista elämä kolmosten kanssa, mutta nyt tämä yhden uhmaikäisen raivo on jotain käsittämätöntä. Mikä on sitten normaalia? Minä jo mietin, että onko se oikeasti raivopää? No ei ole, mutta miten tämän jaksaa ja kauan kestää? Toivon todella, että kahdella muulla uhma pysyy kohtuuden rajoissa, jos tulee lisää näitä tosi uhmakkaita, en jaksa!

En muista kauan uhmat kestivät meillä kun pojat olivat tuon ikäisiä,mutta sen muistan että aina-joka kerta-kun pää alkoi oikeasti seota noiden kanssa ja olin valmis luovuttamaan ne johonkin niin seuraava päivä oli jo parempi.

Eli justiinsa kun meinasi naksahtaa päässä etten olisi enään jaksanut niin helpotti.

Aika kumma juttu mutta niin se meni:)

Kyllä meilläkin lapset lupasivat taas käyttäytyä kun kerroin, että olen tosi väsy ja kyllästynyt heidän riehumiseen ja kiukutteluun, ja siihen, etteivät kuuntele mitään.

Tämä tosi raivokas oli niin väsy "kohtauksen" jälkeen, että silmistä näki, että oli melkein unessa. Halusi äidin viereensä patjalle pötköttään. Kyllä siinä taas itselläkin tippa silmään tuli kun katseli toisen raivoa :(

voi ei!!! muuta en voi sanoa kuin että nostan hattua sulle ja kaikille joilla on enempi keralla tulleita kuin yksi...itsellä kun on vaikeeta välillä tuon yhden uhmaajan kanssa saati jos niitä olis kaksi tai kolme!
toivottavasti laantuu edes siedettävälle tasolle heidän uhmat! koita levätä paljon ja saada omaakin aikaa...
tsemppiä!!!

Yhteistyössä