***KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT***

Mulla tais olla ovis perjantai/lauantai aikoihin. Oli taas maha niin julmetun kipee.. se on aina oviksen aikaan, joskus jopa niin kipee että pelkkä kävelykin sattuu :( Kai mussa jotain vikaa on.. ei tiiä. Mutta tosiaan luulen että ovis oli, niin kovasti himotti koko ajan :D Ja nyt aloittaa kroppa sitten taas tän ns.raskausoire kusetuksen, mitä se viimekuussakin teki. Pari finniä taas tullut ja maha koko ajan sekasin. Sillon kun oon muksuja alkanut odottamaan, mulla on ollut maha aina ihan samalla tavalla sekaisin kun nyt ja tosi kipee, mutta samalla tavalla oireili viimekierrostakin ja niin vaan täti tuli käymään. että mä en edes seuraa enää mitään oireita, koska mun kohdalla ne ei välttämättä tarkoita mitään. En siis seuraile mitään ovislimojakaan enkä tikuttele. En nimittäin pojiltakaan aikanaan mitään limahommia ees huomannut, enkä niitä seuraa nyttenkään, enkä myöskään lämpöjä mittaile. se tulee jos on tullakseen :heart:

Eilinen oli meillä raskas päivä ja jatkuuhan se vielä tänäänkin :'( meidän poni vanhus siirtyi eilen ajasta ikuisuuteen..... On ikävä...

Neitokeiju :hug: :hug: :'(

Päärynärouva Sanoit että " tarpeeksi pieni"...tuntuiko että se oli liian pieni ikäero?

Olisi kiva kuulla kokemuksia niistä pienistä ikäeroista jos joku jaksaisi kommentoida?

Sitten galluppia...
- vaihdatteko autoa isompaan?
- asunto isompaan?
......siis sitten jos ja kun tärpää?

Me ollaan ajateltu pärjäävämme normi autolla ja kolmiossa asumme..kai kolmonen tulisi sitten makkariin meidän kans ja tytöt sitten omassa huoneessaan. Tulevaisuudessa kyllä taitaa tulla asunnonvaihto eteen.

- Huolettaako teitä talousasiat?

aamukastetta. meil kävi oikeastaan niin et ekan jälkeen ajateltiin et halutaan pieni ikäero ja sit päätettiin et ku ekaa tehtiin noin puol vuotta et jos aloitetaan ajoissa tuo yritys ku ei tiiä kuin kauan siihen menee et tärppää ja tärppi tuli sit ekasta kierrosta eli ehkä pikkasen liian nopeasti. mut ei se loppujen lopuksi ollu niin kauhee juttu, mut alku oli tosi kamalaa ku poitsu ei nukkunu öisin vaan oli hereillä. mut nyt oon ollu tosi ilonen et oli niin peini ikäero ku nyt leikkivät hyvin keskenään.

Galluppiin: ei tartte vaihtaa asuntoa kun asutaan omakotitalossa, auto saa olla alkuun toi tavallinen ja jos ei toimi niin sit vaihetaan sit vasta isompaan.
talousasiat ei huoleta, kyl sitä ain jotenkin pärjää!!

Pläääh.... Jotenkin ihan vetämätönoloja masentaa :/ Ovista ooteellaan saapuvaksi ties milloin?? Miehelläkin just taas spoivasti yövuoroa ja iltavuoroa ovisksen aikoihin :headwall: Me ei saada alulle tätä kolmatta varmaan ikinä.... Onkohan mulla syysmasis?
Galluppi: Asuntoa eitarvii vaihtaa kun omakotitalo. Auto on isofarkku. Talousasiat huolettaa AINA.

aamukastetta sekaan vaan ja tervetuloa! :wave:

Galluppi: Asuntoa tai autoa ei tarvitse vaihtaa. Kumpikin sopii 5 hengelle. Sitä kolmatta lasta on kuitenkin ennakoitu autoa ja asuntoa myöden. Talousasiat mietityttää, vaikka näillä näkymin ei ole syytä huoleen.

hellu77...................................kp 10/30-35
tiitukka84...............................kp 11/30
päärynärouva.........................kp 12/28-35.......................K-KS
L3nen....................................kp 14/24-26.............yk 5
syksyinen...............................kp 14/28
mervi-elina..............................kp 14/59
aamukastetta.........................kp 15/28-31
Unelma3.................................kp 17/28-30............yk6......TYKS
Neitokeiju...............................kp 17/29
Pakanamaan kartta................kp 18/30
Hiljaisuus................................kp 20/32.............yk 3
snowangel..............................kp 24/26(28)
janita......................................kp 25/28-33
Katta2.................................... kp 29/26-29
Elriina......................................kp 32/34........................KOKS
Jennyli.....................................kp 34/32..............yk 3
Tikruliini..................................kp 35/37-51.......yk3
marihoo..................................kp 39/28-32............yk 9
Piijuska-78.............................kp 49/28-33
Danya..................................... kp 66/28
Peipi80....................................kp 72/25
äiti 07.....................................kp 79/28-30
Tete.......................................kp 91/35
Seamrog.................................kp 95/?
Perhoinen84...........................kp 112/28..........
Vilijonkkis...............................kp 129/28.............
linneaborealis........................kp 186/32-36.......
MammaRoi..............................
Mii-Sa......................................

[/color]

Haamuilijat

Elriina

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin
Mantelinkukka
Valon kantaja
Vanttu80
tinni
rakkaimpani

Allunmamma.............taustalla
Tanjusha82...............taustalla
ssihinä......................taustalla
tuittunen..................taustalla
Jellona84..................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Käärme, Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta

MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA!

Huomenta =)
Kaikille uusille tervetuloa :D :wave:
Galluppia: ei tarvitse vaihtaa autoa tai asuntoa mutta talous huolestuttaa :/
Mulla on tänään synttärit :LOL: -virtuaali kakkua tarjoan kaikille- :heart: :D saisinkohan synttäri lahjaksi plussa :whistle: :p

Janita onnea :flower: toivottavasti saisit maailman ihanimman synttärilahjan++++++++++ :heart:
Perässä vanhennutaan,itsellä synttärin parinviikon päästä ;)

Galluppiin...Meillä on kaksi autoa joista toinen tilava farmari joten sen mitä yhdessä liikumme onnistuisi tuolla farmarilla =) Asumme kolmiossa (vuokralla) joka riittää kyllä ainakin aluksi mutta lasten kasvettua isommiksi voi olla asunnon vaihtokin edessä...tai toisinsanoin haaveena sitten jo oma kämppä/talo ;)
Talous kyllä hieman mietityttää koska meillä minulla on paremmat tulot eikä nekään nyt päätä huimaa :whistle: Isäntä on kyllä miettinyt työpaikan vaihtoa! Äitiysloman pärjää kyllä varmasti mutta olen ajatellut jääväni hoitovapaalle jolla en pojista ollut joten se hieman mietityttää. Mutta asioilla on tapana järjestyä ja todellisen tilanteen näkee vasta sitten ;) Kun vaan saisi sen pienen joskus aluille :heart:

).( Mulla on menkat myöhässä :whistle: Taisi Terolutkuuri todella pitkittää sitä |O Ovisplussan mukaan menkkojen olis pitäny alkaa jo maanantaina ja silloinkin olis ollu 16pvän luteaalivaihe!! Eli onkohan mulla ollut edes ovis silloin?! Mullahan näytti testi plussaa perjantaina ja pupuiltiin vasta sunnuntaina! Lääkäri taas veikkas ultrassa oviksen olevan maanantaina joten....
No oireita ei ole enkä ennen lauantaita testaa! Silloin pitäis lähtee vähän viihteelle :saint:
Välillä on vähän menkkatuntemuksia ja rinnat on vielä hieman arat. Kn kova,alhaalla ja hieman auki.
Lämmöt on ollu iltaisin aika korkeella (37.5) ja aamulla vähän alempana (37) ja vilua on ollu iltaisin ton lämmön takia.
Mutta raskauteen en usko enkä elättele yhtään toiveita sillä sattuis ja lujaa sitten kun tippuu :ashamed:

Janita Voi, ihanaa synttäripäivää...*ottaa mielellään palan kakkua* :p Toivotaan sulle sitä parasta mahdollista lahjaa:)
Mullakin on synttärit tän kuun lopus =)

Jennyli Toivotaan kumminkin että sielä masus se pieni kellisi
:heart: :hug:

Mulla on jalka kipeä :kieh: Eilen vaihdoin olohuoneeseen järjestystä kun tuli uusia huonekaluja. Yritin potkaista johtoa sohvan taa piiloon niin potkaisin verhontakana olevaa patteria |O B) :ashamed: :xmas: Nyt siinä on hirmuisen kokoinen mustelma :/

Isänpäivän aikoihin pitäisi päästä testailemaan. Huomenna pitäisi olla ovis. Se mulla on yleensä joka kierron16pv. Joten katotaan miten käy =) Olishan se tosi kiva antaa isäinpäivän lahjaksi plussa.

Muakin mietityttää tuo talouspuoli...mutta ei kai täs pikkulapsivaihees se kolmonen rahallisesti muuta oikeestaan mitään. Mä oon ollu kotona vuoden -06 alkupuolelta. Tuolla kh- tuella ei kyllä juhlita mutta kyllä me sillä ollaan hyvin pärjätty tähänkin asti. Mun äippäloma loppuukin Joulun jälkeen.

Odottaako muut Joulua? :xmas: Voi, mä niin rakastan Joulua ja kaikkea siihen liittyvää. Nyt kun tuo esikkokin jo siitä jotain ymmärtää niin sekin tuo siihen oman jännityksensä. Pian päästään leipomaan yhdessä pipareita.
Nyt pitäis kyllä jo kovasti noista ale- myynneistä ostaa lahjoja ettei menisi viimetinkaan sinne järkyttävään ryysikseen :/

Mutta nautitaan päivästä vaikka vettä sataakin =) Mä meen pusuttamaan mun tyttöjä :heart:

J84
Huomenta :wave:

aamukastetta Täältä löytyy yks jouluhöperö. Kohta vaihtuu marraskuu ja rupeen ukolta "salaa" kuunteleen ihania joululauluja ja sit me kuopuksen kans tykitetään noi kaikki joulupiirretyt mitä on tullu vuosien varrella hommattua. Mä en kyllästy niinhin ikinä ja siitä onkin muodotunut joka vuotinen juttu :D Toinen on jouluruokien tekeminen..aah mikä tuoksu niistä lähtee ja sit kaikki muu hössötys päälle. Yritän aina tehdä kaikki jo hyvissä ajoin valmiiks, että ei tarvi sit kun tyyliin näyttää imuria aatonaattona eli joulusiivotkin oon alottanu jo tossa marraskuussa, et varmasti jää aikaa rauhoittumiselle ja varsinkin lahja ostoksille :p Viime vuonna olikin talo niin puhdas, kun olla ja voi. Odotin kuopusta silloin ja LA oli 12.12 niin kyllä tuli hammasharjan kanssa jynssättyä nurkkia, alakerrassa pesin saunaosaston ja mattojakin hinkkasin mummulleni puhtaiksi mäntysuovalla. Neljä päivää meni yli ja joulua odoteltiinkin sitten aivan rauhassa, kun ei tarvinnut kuin ruokia laittaa. Se oli ihanaa. Tänä vuonna aion mennä joulukuun alussa opettamaan laatikoiden tekoa ystävälleni nyt, kun hänelläkin on perhe ja halusi oppia itse tekemään joulun ruoat pöytään. Aah kohta se alkaa..tämä joka vuotinen hössötys, jolla saan ukoltakin melkein järjen päästä. Hän ei ole nimittäin mitenkään joulu ihminen...varsinkin, kun hän inhoaa joulumusiikkia jota itse niin rakastan.

Jeps..heippa taas :wave:

:flower: Kakku syöty,mulla oli eilen synttärit :D kahden suklaan kakku,nam.Isännälle tein tilauksen,kahvitauolla kiikuttaa mulle testejä... :ashamed: Joulua me jo suunnitellaan :xmas: laulut soi yms. :ashamed: Anteeksi oma napa ja kiire.... mukavaa päivää kaikille!Ja +++++++++++ tuulia :wave:

Onnea Janitalle synttäreiden johdosta!
Ja tervetuloa uusille!

).( pikaisesti omaa napaa töiden lomasta..
Testasin tänään negan sillä sensitive vilja-testillä. On vähän outo olo kun olin jo aika varma raskaudesta... En tiedä sitten mitä nämä masu-ja alaselkäkivut ovat?? Lämmötkin ovat olleet korkealla jo viikon verran. Mutta siis tätiä odotellessa ja nokka kohti uusia tuulia B)

palaan paremmalla ajalla kirjoittelemaan.
Mukavaa päivää!

mie oon kanssa jouluihminen. lahjoja oon jo ostellu ja kaikille on lahjat mietittynä eli ei tarvii ku käydä ostamassa. jouluruuat ostan melki kaikki valmiina. joitain teen vaan itse. joulusiivous tehdään joulukuun alussa, mut mä teen koko syksyn aina jättisuuria siivouksia eli kaapit yms on siivottu jo ennen joulua.

meil on joulu aika tarkkaan ain suunniteltu eli menee ain samallla rytmillä eli joulu aattona on aamusta sauna, sit puuro ja sit käydään haudalla ja sit onkin jo pikku lounas, päikkärit, sit kunnon ruokailu ja sit onkin jo lahjojen avaus ja siin se sit onkin, muina joulupäivinä kierrellään sukulaiset. niin ja sit aattoiltana miehen kans käydään viel yösaunassa ja juodaan pullo viiniä.

hellu77...................................kp 11/30-35
tiitukka84...............................kp 12/30
päärynärouva.........................kp 13/28-35.......................K-KS
L3nen....................................kp 15/24-26.............yk 5
syksyinen...............................kp 15/28
mervi-elina..............................kp 15/59
aamukastetta.........................kp 16/28-31
Unelma3.................................kp 18/28-30............yk6......TYKS
Neitokeiju...............................kp 18/29
Pakanamaan kartta................kp 19/30
Hiljaisuus................................kp 21/32.............yk 3
snowangel..............................kp 25/26(28)
janita......................................kp 26/28-33
Katta2.................................... kp 30/26-29
Elriina......................................kp 33/34........................KOKS
Jennyli.....................................kp 35/32..............yk 3
Tikruliini..................................kp 36/37-51.......yk3
marihoo..................................kp 40/28-32............yk 9
Piijuska-78.............................kp 50/28-33
Danya..................................... kp 67/28
Peipi80....................................kp 73/25
äiti 07.....................................kp 80/28-30
Tete.......................................kp 92/35
Seamrog.................................kp 96/?
Perhoinen84...........................kp 113/28..........
Vilijonkkis...............................kp 130/28.............
linneaborealis........................kp 187/32-36.......

[/color]

Haamuilijat

Elriina

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin
Mantelinkukka
Valon kantaja
Vanttu80
tinni
rakkaimpani

Käärme, Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta

janita paljon onnea synttärisankarille ja kiitos kakusta. Maistuu vielä näin iltapalaksikin. :flower:

Jennyli kylläpä on jännittävä tuo sinun tilanne. Peukut pystyyn... :heart:

Joulusta: Olen kyllä jouluihminen. Pidän siitä tunnelmasta, valmisteluista ja lasten onnesta ja riemusta. Haluan askarrella joulukortit. On todellinen nautinto, kun pääsen suunnittelemaan, mitä herkkuja teen joulupöytään. Joulupöydässä pitää olla niitä perinteisiä juttuja, mutta aina täytyy sitten keksiä jotakin uutta. On ihana polttaa kynttilöitä ja kuunnella joululauluja. Joulukuussa alan laitella joulukoristeita; suunnittelen ulkovaloja, ostan tai teen koristeita. :heart: Mutta näin lokakuussa en vielä osaa olla joulutunnelmissa.

Jennyli.....................................kp 1/32..............yk 4
Elriina......................................kp 2/32........................KOKS
hellu77...................................kp 12/30-35
tiitukka84...............................kp 13/30
päärynärouva.........................kp 14/28-35.......................K-KS
L3nen....................................kp 16/24-26.............yk 5
syksyinen...............................kp 16/28
mervi-elina..............................kp 16/59
aamukastetta.........................kp 17/28-31
Unelma3.................................kp 19/28-30............yk6......TYKS
Neitokeiju...............................kp 19/29
Pakanamaan kartta................kp 20/30
Hiljaisuus................................kp 22/32.............yk 3
snowangel..............................kp 26/26(28)
janita......................................kp 27/28-33
Katta2.................................... kp 31/26-29
Tikruliini..................................kp 37/37-51.......yk3
Piijuska-78.............................kp 51/28-33
Danya..................................... kp 68/28
Peipi80....................................kp 74/25
äiti 07.....................................kp 81/28-30
Tete.......................................kp 93/35
Seamrog.................................kp 97/?
Perhoinen84...........................kp 114/28..........
Vilijonkkis...............................kp 131/28.............
linneaborealis........................kp 188/32-36.......

[/color]

Haamuilijat

Elriina

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin
Mantelinkukka
Valon kantaja
Vanttu80
tinni
rakkaimpani

marihoo....................taustalla

Täällä vaihtui kp 1/32 ja yk4 :ashamed:
No pää pystyssä kohti uutta kiertoa!! Osasin kyllä menkkoja odottaa mutta harmittaa että Terolutit pidensi kiertoa useamman päivän :kieh:
Tänään soittelen uutta poliaikaa ja sitä jään odottelemaan seuraavaksi...mahdollisen oviksen lisäksi ;)
Täytyy sanoo että nyt usko horjuu sen suhteen että tänävuonna enää plussaisin!!

Mukavaa viikonloppua kaikille :hug: Mä pääsen huomena nollaamaan pääni :whistle: :saint: :D

Ensiksi Jennylille kovasti :hug: Toivottavasti tästä kierrosta nyt tärppäis. Mukava kun pääset vähän juhlimaan ja niinkuin sanoit nollaamaan. Mukavaa huomista iltaa!

).( Minä täällä vapaa päivää lasten kanssa vietän. Ei saapunut täti vielä tänä aamuna. Hirveää tämä odottaminen. Onneksi tänään on kaikenlaista puuhaa, ettei tarvitse koko ajan miettiä vauvajuttuja.

G: Jos meille pikku kolmonen suodaan, pitää kyllä sitten vaihtaa auto isompaan. Nykyiseen ei mahdu taakse keskelle turvaistuinta/kaukaloa.. Nyt nuo tyttöjen turvaistuimet vievät ison osan takapenkistä.
Asuntoa ei tarvitse vaihtaa, kun asumme ok-talossa.
Joulusta tykkään tosi paljon, vaikken olekaan mikään kokki kolmonen. Tykkään kyllä leipoa jouluherkkuja ja koristella kotia, sekä askarrella ystäville kauniita kortteja.

Mutta nyt tiskien kimppuun lähtee hän :D Lupsakkaa viikonloppua!

snowangel kp 26/26-28 yk 1

tulin kertomaan että täällä mennään nyt kp2/32 :/ Muussia ja uunimakkaraa tekemässä.Pääsen mahdollisesti töihinkin...ajatukset muualle hieman,josko tärppi kävis paremmin :| Muutama yö valvottu ja itketty :'( Laskin että tuo yk on 11? Alkuvuodesta pääsee lääkäriinkin jos ei ala haikaraa kuulumaan!Jennyli: :hug: Ja Snowangel : ++++++ tuulia! Niinkuin kaikille!! :wave:

Elriina pahoittelut :hug:

Snowangel toivottavasti saat pian iloisia uutisia+++++++++ :heart:

Itsellä melkoiset menkkajomotukset kehissä ja vuotoakin tulee ihan reippaasti :x Oli niistä teroluteista siis johonkin eli kasvattamaan limakalvoa ;)
Soittelin poliaikaa ja ensikeskiviikkona pitäisi mennä! Ruiskuttavat kohtuun keittosuolaliuosta ja katsovat onko viimekerran löydös polyyppi :/ Siispä tämä kierto menee ehkä välikierroksi jos tomenpide vaikuttaa esim. negatiivisesti ovulaatioon! Ja itse polyyppi taas saattaa vaikeuttaa raskautumista joten jos sellainen on niin se ilmeisesti poistetaan?!
Toivottavasti kaikki tapahtuisi kuitenkin pian että pääsisi jatkamaan yritystä positiivisemmalla mielellä.
Alkuvuodesta hakeudun luultavasti yksityiselle inseminaatiohoitoon!

Heipähei kaikille! Minä olen taustaillut täällä, alkaa olla niin epätoivoinen olo.... Nyt kp 10/28-32 ja yk. 10. Me päästään tutkimuksiin tän kuun lopulla ja luulen että menee reippaasti ensi vuoden puolelle ennenkuin päästään hoidoissa tositoimiin.

Kiva että täällä on haikara käynyt kylässä monella, itse taidan jättäytyä kokonaan taustailemaan kunnes jotain tietoa on edes siitä olenko jo täysin maho lehmä. Kaikille hyvää syksyä, toivottavasti plussatuulet puhaltavat täällä ahkerasti :)

Yhteistyössä