***KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT***

mehiläinen
Ajattelin niin tuossa, että ovistestejä meille ei hankita. ja kuinka ollakaan tänään tupsahti postilaatikosta paketti niitä :LOL: kohtahan niitä sais sit ruveta testaamaan...äh mitä sitä kiertelemään jo se yks piti koittaa ihan vaan testimielessä että kuin toimii :whistle: jännittää kyllä että koska niissä rupee näkymään jotain jos rupee...
 
Kiva saada lisää porukkaa kirjottelemaan!:wave:

Mulle sattui lauantaina aivan tosi outo juttu.
Kävin juokseen koiran kans 4km, ei mitään ongelmaa juoksussa.
Tulin kotiin ja siinä samassa mun olo meni ihan totaaliheikoksi,palelsi ja huimas.
Mun oli pakko jättää kylppärin ovi auki että mies näki ja kuuli mut. Luulin nimittäin pyörtyväni siihen paikkaan.. Suihkusta ku pääsin alko mahassa kiertämään ja oksettamaan,eiku vessaan,
ei oksennusta mutta maha tyhjeni kyllä nopsaan.
Puolisen tuntia istuin sohvalla ja olo taas normaali. Ei ymmärrä :/
Muutenki oon palellu useamman päivän,lämmöt yli 37c..
Nyt tässä alkaa jo reppana luulemaan että on raskaana. Tullaankohan sitä ens vkonloppuna kovaa ja korkealta alas maanpinnalle :ashamed:
 
Mä liityn kans tänne joukkoon... Meillä homma on ihan alkutekijöissään. Mulla ollut ehkäisyinjektio ja se on viimeksi pistetty huhtikuussa. Nyt sitten päätettiin, että pikkiä ei enään pistetä ja kolmas saa tulla (toivottavasti), jos on tullakseen.
Ehkäisyinjektio on aika tehokas ehkäisykeino, koska voi mennä viimeisimmästä pistoksesta jopa 9kk, ennenkuin keho on "normaali".

Meillä on kaksi lasta ennestään, poika -02 ja tyttö -05.
 
Mies on töissä tällä hetkellä, pääsee yhdeksän maissa. Hän soitti muutama tunti sitten ja puhelimessa läväytin että illalla sitten puhutaan (päätin että tänään puhutaan se vauva-asia tai sitten ei koskaan). En kertonut siinä että mistä. Hän sitten yritti tekstiviestein nyhtää tietoa irti minusta mutten sanonut mitään. :lol: Sitten hän soitti ja kysyi että ai seksistäkö on asiaa? Ei. Vauvasta? Joo. Ai vauvanteosta? Joo. Aijaa, miksi? Siksi. Jaa. Eikä kuulostanut ainakaan miltään negatiiviselta hänen äänensävynsä.. Sitten totesi vain että soittelee kun pääsee töistä. Ainakin jopa kuulosti minusta hiukan kun hän olisi sillä puhelimen toisessa päässä lievästi hymyillyt.. ;)
 
Täällä ollu pahaa oloa ja sitten rinnat tuntuneet raskailta,,,pissillä käydessä pyyhkästessä tullut verta paperiin hiukan,epäilenä että täti tulee kylään muutaman päivän sisällä,,,silti toivon vielä kuitenki että nää "oireet" ois muuta,mutta aika näyttää :)
 
Tervetuloa Mii-Sa! :flower: Ja SEAMROG: Tsemppiä juttu tuokioon! PIIJUSKA-78: Toivottavasti olis tulossa plussa uutisia! Toivotaan et täti pysyis pois hus hus.... Omaa: Olin sit tosiaan kuumeessa yhden yön?! outoa... nyt olo ihan ok! välillä ihan pientä kuvotusta todella pientä... mut katsotaan kuinka käy tässä kierrossa!! Plussia! ++++
 
Tiistai 8.7.2008[/b][/color]


Mehiläinen..............................kp 11/28......
Oinas74..................................kp 16/33.............
Leitz.......................................kp 18/34..............
Unelma3.................................kp 19/29.............yk.2......TYKS
Tete........................................kp 20/41.............yk.4......TYKS
Tanjusha82............................kp 22/30- ........yk.8......TYKS
Marihoo..................................kp 22/29-30........yk.6
Vilijonkkis...............................kp 23/28.............
Piijuska-78.............................kp 24/29.............yk.3
TaikaWiitta.............................kp 25/22-30.......
Perhoinen84..........................kp 32/28.............
Elriina.....................................kp 40/29-31........
poppaliina..............................kp 60/26-30.......
linneaborealis........................kp 80/32-36.......
Peipi80...................................Yritys alkaa elokuussa
Ssihinä...................................Yritys alkaa syyskuussa
MammaRoi..............................
Seamrog.................................
Mii-Sa......................................
[/color]


Haamuilijat



[color]




Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
mymmyryy
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping







mervi-elina..............................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Käärme, Belle76, TMK, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Swiss, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta


MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA![/quote]





 
kiva kun saadaan uusia joukkoon! Minä olen viettänyt kesälomaa maalla ja siellä ei ollut nettiä eli en tänne päässyt kirjoittelemaan. ja muutenkin tuo "tekeminen" on vähäistä kun oli koko suku koolla ja ovis osui juuri siihen, mut ensi kuussa sit jos ei tänään tärppää. Täytyy houkutella mies pois TV:n äärestä katsomasta Jurasic Parkia. hiljaa hyvää tulee on projektin motto. Ja varsinkin kun lueskelin et täälläkin jo pohdittiin et miten mahtua autoon ja olisko sittenkin helpompaa näiden isojen kahden lapsen kanssa ei vaan kyllä kolmas tulee sitkun on tullakseen.
 
Sellaisen tiedon sain miehestä irti että hän ei täysin taida olla pikku kolmosta vastaan, koska kun otin asian puheeksi, hän sanoi että pitää miettiä ennen kuin voi keskustella kunnolla. Sovittiin myös että alle parin viikon sisään puhutaan asiasta (ennen kuin mies lähtee esikoisemme kanssa mökille, sanoin että mökkireissua ei tule ellei tätä asiaa puida kokonaan ennen sitä. Ehkä hiukan ilkeää mutta hänelle mökkireissu on henki ja elämä, minulle vauva-asia eli tasoissa ollaan!).
 
Plääh! Täällä iski flunssa päälle, ja tietysti vapaapäivänä :/
Ja kaikenlisäks tuo meidän kuopus sai eilen antibioottikuurin, eikä suostu sitä ottamaan. Eilen väkisin kaksi kertaa annoin, ja sylkäs kaikki pihalle.
Jätin just soittopyynnön lääkärille.

Uskomatonta kuinka tää vauvakuume vaan nousee. Mä oikeesti vannoin ja vakuutin kaikille ja itelleni, että ei enään ikinä!
Mutta niin se vaan takaisin tulee... Mun kaveri kuumeilee neljättä, mutta siellä mies ei kuumeile yhtään.
 
Huomenta :)

Täällä myös Flunssassa koko sakki :snotty: ! Todella kurja olo :/
Nyt on yritystä ollu kovasti, kierto vaan on heitelly, niin ei ole oviksesta mitään hajua.
Ja koirakuume täällä vaan nousee, varattiin eilen pentu, menee varmaan ens vuoden puolelle(kuulema suosittu rotu), hyväähän kannattaa odottaa =) !

Uusille Tervetuloa mukaan :flower: ja plussia kaikille, puuuhpuuuh :whistle:
 
Tänään olen koko päivän ajatellut vauva-asiaa asiaa ja äsken puhelimessa taisin pimahtaa miehelle. :lol: Vaahtosin että vittuako siinä, mun jaksamistahan siinä enemmän kysytään, minähän se lasten kanssa kotona olen päivät ja mies käy töissä! Sanoin että itse en näe mitään estettä kolmannen lapsen tuloon, ja kysyin näkeekö mies. Kuulemma ei. Niinpä sanoin, että mitähän väliä sillä sitten on jos kerta minä sitä lasta kovasti tahdon ja miehellä ei sinänsä ole mitään sitä vastaan, niin miksi muka ei. Eli koska minä olen pääasiassa vastuussa lapsista ja pääasiassa hoidan niin minua periaatteessa pitää enemmän kuulla tässä asiassa, jos ymmärrätte mitä meinaan. Suht myöntyvästi se siellä langan toisessa päässä ynähteli eikä suuttunut vaikka aika tomerasti marmatin, olisko hyvä merkki.. Puhelu loppui lyhyeen koska miehellä loppui tauko mutta sanoi että puhutaan myöhemmin lisää. Ja perkele, tänään aion saada jotain vastausta, mitä miettimistä tässä enää on.
 
mehiläinen
Tän päivän testit tehty ja ei jälkeäkään mistään tulevasta oviksesta millään tavalla....sitä odottaa niin malttamattomana että näkyis siihen liuskaan edes ihan himmeänä kakkosviiva, mut ei mitään..No eipä tässä ole mennyt vielä kuin pari päivää. Odottavan aika on pitkä, ja turhaa viel hötkyillä tässä. Ainoa mikä nyt mietityttää niin on se, että tarkastuksessa tuossa havaittiin molemmissa ovarioissa cysta simplex-muodostelmat halkaisijaltaan 2,5 cm..No lekuri sanoi, että joskus saattaa vaikeuttaa tätä vauvaprojektia jos on niitä paljon Tässähän on sit pitäny kahlata netti läpi, että mitä noista sanotaan missäkin. Nyt kun sitä pikkuista ihan oikeasti suunnitellaan ja yritetään niin ei tuollaisia uutisia kyl taho lainkaan. Onko muilla näistä nesterakkuloista millaisia kokemuksia?
 
Miten usein te teette niitä ovistikutuksia? Jos meinaan kierrosta ei mitään hajua.
Mun nyt tietty ei sellasta vielä kannata tehdä, täytyis odotella, jos tää ehkäisyn vaikutus lakkais..
Mun kaveri tuli raskaaks n. 5kk viimeisimmän ehkäisyinjektion pistoksesta. Että täytyy toivoa vaan, jos tärppäis. Tosin sit ei kierroista kyllä mitään hajua. Mutta eipä ole noista kahdestakaan ollut. Ultralla pakko kummastakin katsoa laskettuaika...
 
Tänää sitte se inholla ootettu tätsä tuli sitten kylään,,,kp ykkösen voi mulle laittaa. Harmittaa niin vietävästi mutta jälleen suunta ylöspäin,,,tuntuu vaan niin turhauttavalta,,,kaikelle teille plussatuulia puhaltelee hän,,,
 
Heipat kaikille! Ei oo ehtiny sitten mitään pitkilleen kirjoittamaan. Mulla siirtyi ovis yht`äkkiä venyneen kierron takia ja jyystettiin kyllä sitten taas tärppipäivinä, ovis oli viime tiistaina, mutta olen aivan satavarma, ettei tullut vauvaa tästäkään. Ja kaveri kertoi eilen olevansa raskaana. Olen tosi onnellinen sen puolesta ja samaan aikaan vituttaa kuin pientä oravaa tämä oma meininki. Miten vaikeeta voi olla oikeesti tehdä yksi vauva?! Herramunjee, miten voikin olla tiukassa!
Ei pysty ymmärtämään :headwall:

Pahoittelut tätivierailusta muillekin, minä alan vuotaa kuin teurassika sitten ensi viikon alussa ellei taas heitä kierto...

Kovasti vauvauutisia toivon kaikille, peitot heilumaan siskot ja plussia kehiin :D
 
Joo,ton tytön kaa tärppäsi heti ja aattelin (idiootti ja tyhmä minä) että joo tässä sitä sitte tehään heti vauva,,,hölmöö ees ajatella niin :/ marihoo: kyllä tää sisko ainaski pelmuuttaa peittoja seuraavan oviksen aikana varmuudeksi koko vkon ajan :) hammastapurren perkele =) toivon kaikille plussia ja kunnon oviksia :hug:
 
Moikka! Halit Piijuskalle pahoittelut tädistä! Ensi kierrosta sitten!! Seamrog: Hyvä kun sait avauduttua miehellesi ja ei kun vauvan teko hommiin... ;) Mehiläinen: Noista rakkuloista en tiedä sen enempää... muuta kuin itselläni oli joku aikaa sit yhdessä kierrossa sellanen rakkula mut se oi selleinen et kuivui itestään pois! piti vaan käydä gynellä tarkastus käynillä että oli varmasti hävinnyt! Marihoo: Samaa täällä kuinka voi olla niin hankalaa... ja Tete: Paranemisia sinne! mut eiköhän me kaikki vielä plussata TOIVON niin paljon plussia tähän pinoon!!! ++++++
 
Keskiviikko 9.7.2008[/b][/color]


Piijuska...................................kp 2/24...........
Mehiläinen..............................kp 12/28......
Oinas74..................................kp 17/33.............
Leitz.......................................kp 19/34..............
Unelma3.................................kp 20/29.............yk.2......TYKS
Tete........................................kp 21/41.............yk.4......TYKS
Tanjusha82............................kp 23/30- ........yk.8......TYKS
Marihoo..................................kp 23/29-30........yk.6
Vilijonkkis...............................kp 24/28.............
TaikaWiitta.............................kp 26/22-30.......
Perhoinen84..........................kp 33/28.............
Elriina.....................................kp 41/29-31........
poppaliina..............................kp 61/26-30.......
linneaborealis........................kp 81/32-36.......
Peipi80...................................Yritys alkaa elokuussa
Ssihinä...................................Yritys alkaa syyskuussa
MammaRoi..............................
Seamrog.................................
Mii-Sa......................................
[/color]


Haamuilijat



[color]




Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
mymmyryy
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping







mervi-elina..............................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Käärme, Belle76, TMK, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Swiss, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta


MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA![/quote]





 
Mehiläinen: Minulla eskoista odottaessa niskaturvoke ultrassa huomattiin kaksi isoa cystaa (halkaisijat 6cm ja 4cm). Jouduin seurantaan ja sain kontrolliajan, että jos eivät olisi siihen mennessä puhjenneet ja itsestään poistuneet olisi pitänyt ne poistaa. Olisi kuulemma voinut haitata sikiön kasvua. No olivat sitten kontrolli aikaan mennessä itsestään puhjenneet ja hävinneet. Joten meillä ei ainkaan vaikuttanut raskautumiseen.

Piijuska78: Meillä sama homma, molemmista tärppäsi ekasta yrityksestä, joten nyt sitten kun elokuussa kun yritys alkaa niin tietenki odottaa että heti tärppäis :ashamed: Vaikka eihän sitä noin voi ajatella :headwall: Joten kyllä varmasti turhautuisin aika helposta jos ei heti alkumetreillä tärppää :ashamed: :headwall:

Itsellä tuo hormoonitoiminta on säännöllistä, enkä tupakoi tai ole ylipainoinen, joten ehkä silläkin on voinut olla merkitystä kun on ollut aikaisemmin niin helppo raskautua.
Huin enää kahdet kuukautiset ja sitten tositoimiin :heart:

Seksielämästä: Miten teillä muilla, kuinka aktiivista on?
Minulla halut onollu pari vuotta aika lailla hukassa :ashamed: Liekö sillä, että kaksi lasta tullut niin peräkanaa ollut vaikutuksensa. Mutta nyt jotakin kummaa on tapahtunut parin kuukauden sisään, kun halut ovat palanneet :LOL: Ja välistä itseäkin tämä muutos vielä yllättää :LOL: Mieskin eilen sanoi, että nyt seksi yhtä hyvää kun seurustelun alkuaikoina. Ja minä olin tietenkin ihan otettu ;) En olis kyllä vielä puoli vuotta sitten tätä uskonu
 
peipi80 ensimmäisen lapsen "tekoon" meni 8kk,mutta lulen että se vaikutti ku olin syönyt 10vuotta e-pillereitä,tyttö tärppäsi heti eka kerrasta ja tää nyt taas antaa ootattaa,,,ekan synnytyksen jälkeen seksihalut olleet aika minimissä,mutta nyt sitten alkaa taas olemaan ihan paranemaan päin. Sen olen oppinut että e-pillereihin en enää sekaannu,koska aiheuttaa minulle haluttomuutta ja olen todella kärttynen. En myöskään tupakoi,mutta painoa on kertynyt kummastaki raskaudesta :ashamed:
 
mehiläinen
Jaahas, mitääs tää ny oliskaan ku lonkan kohilta särkee ja päätä särkee :/ ties vaikka se täti sieltä ilmoittelis tuloansa. Eihän tuon kierukan oton jälkeen nyt tietty heti ole säännöllinen kierto. Viikonloppuna olis sitten meillä laskuireiden mukaiset :heart: -päivät. Pitää heilutella peittoja sitten ahkerasti mikäli ei ole tätiä kylään ilmaantunut ;) Ihan tosi väsynyt olen ollut nyt tässä. Aina iltapäivällä tekis mieli nukkua pienet tirsat ja aamulla kun herää niin on edelleen ihan väsynyt...ens viikolla onkin meillä lapsukaiset mummolassa niin voidaan rauhassa harjoitella tuota peiton heilumista :whistle:
 
No niin nyt sitten mies sanoi, että antaa kolmannen tulla vaan ja aletaankin jo yrittään, apua :eek: Eli siis kuukautiset pitäis alkaa 17pv ja sitten sen jälkeen. Eli jos tärppäis tulis la aika huhtikuulle :heart:

Mutta sitten alkoivat kaikki ajatukset päässä pyöriä :ashamed: Kannattaako otta vielä uutta riskiä kun kaksi tervettä lasta ollaan jo saatu? Toisella lapsista puuttuu yksi sormi ja asiat mietityttää :( Että mitä jos seuraavassa käykin huonompi onni (tuo sormen puuttuminen kun ei ole vielä mitään)ja saataisiin vaikeasti kehitysvammainen. Kun sillä ajatuksellahan sitä lähdetään, että tulee mitä on tullakseen ja kaikki otetaan vastaan :attn: Ja nyt sitten jo kaikki huolettaa :ashamed: Onko muita joilla mahdollisesti samanlaisia ajatuksia?
 
[peipi80 lainaus:
Mutta sitten alkoivat kaikki ajatukset päässä pyöriä :ashamed: Kannattaako otta vielä uutta riskiä kun kaksi tervettä lasta ollaan jo saatu? Toisella lapsista puuttuu yksi sormi ja asiat mietityttää :( Että mitä jos seuraavassa käykin huonompi onni (tuo sormen puuttuminen kun ei ole vielä mitään)ja saataisiin vaikeasti kehitysvammainen. Kun sillä ajatuksellahan sitä lähdetään, että tulee mitä on tullakseen ja kaikki otetaan vastaan :attn: Ja nyt sitten jo kaikki huolettaa :ashamed: Onko muita joilla mahdollisesti samanlaisia ajatuksia?[/quote]

Noita samoja ajatuksia on mun päässä pyörinyt ja aikaisemmissa raskauksissa en käynyt missään ylimääräisissä tutkimuksissa esim. verikoe josta olis tutkittu jotain... niskaultrassa kävin mut en ollut ajatellut kuinka pitkälle olisin valmis menemään jos jotain olis ilmaantunut. Nyt olen vanhempi "odottajana" ja ajatukset laukkaa mitä jos on kehitysvamma tai joku vakava sairaus tai synnytyksessä tulee jotain jne. Eli kaksi tervettä on ja tervettä tietenkin toivotaan. Mutta aina nämä ajatukset vaivaa.
 
peipi80: Meillä on nyt suunnilleen tässä ollut että vähintään joka toinen päivä, voisin kyllä haluta useemminkin.. :D Välillä vaan on niin väsynyt että nukkuu mieluummin kun sekstailee.

Juteltiin illalla tuon ukon kanssa ja edelleen sanoi sitä että pitää miettiä ja fiilikset on vähän sekavat.. Ja tosiaan pari päivää sitten sanoi että kortsua käytetään nyt ainakin aluksi ja arvatkaas miten kävi eilen illalla juttelun jälkeen? :D Ukko raahas mut makkariin eikä meillä mitään kortsua ollut..
 

Yhteistyössä