***KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT***

Onpas tämä ketju hiljainen, onkohan kaikki kesälomalla vai onko tämä koko ajan ollut näin hiljainen?
Joo, laitoin ihan yhden aloituksenkin tuossa eräänä päivänä, mutta siihen ei kukaan vastannut, joten koitetaan jos täältä saisi kaikua :) Eli onko kukaan teistä miettinyt sen enempää, että miten kolmas lapsi muuttaa asioita? Eli tavalliseen hlöautoonhan ei edes mahdu kolmea istuinta vierekkäin (isoimpiin kyllä, mutta kun ei ole sitä isointa) niin mitäs sitten tehdään? Kun en millään tahdo karsia isompien lasten turvallisuudesta vauvan takia.

Lisäksi mietin ihan taloudelliselta kantilta kun ruoan hintakin koko ajan nousee, olenko ihan yksin ajatusteni kanssa vai onko joku muukin miettinyt näitä ja mistä on tullut se päätös, etä kyllä, me tahdomme vielä sen kolmannen vauvan?

Kyllä mä tahdon kolmannen ja kauhea vauvakuume on päällä :) ja tuskin me ehkäisyäkään oltaisi pois jätetty jos kolmas olisi kauhea katastrofi, mutta en mä silti voi sille mitään, että mietin noita asioita.

 
Heippa! :wave:
Leitz Kyllä mäkin mietin ihan samoja asioita =)
Rahallisesti kun on nyt jo tiukkaa niin mites sitten kun kolmas tulee, pärjääkös sitä olleskaan sit :/ Autoa ei meidän perheessä ole olleskaan, mutt kyllä se ajankohtaiseksi sitte tulee kun on lapsiakin enemmän! Ja mites se kulkeminen 3 lapsen kanssa, kauppareisut ja kyläilemään, on siinä oma "rumbansa"! :) Eiköhän ne kaikki sitte kohdalleen loksahda kun on siinä tilanteessa? 3 olisi enemmän kuin Tervetullut meidän perheeseen :heart:
 
Perjantai 27.6.2008[/b][/color]


Oinas74..................................kp 5/33.............
Leitz.......................................kp 7/34..............
Unelma3.................................kp 8/29.............yk.2......TYKS
Tete........................................kp 8/41.............yk.4......TYKS
Tanjusha82............................kp 11/30-35........yk.8......TYKS
Marihoo..................................kp 11/29-30........yk.6
Piijuska-78.............................kp 15/29.............yk.3
TaikaWiitta.............................kp 16/22-30.......
Elriina.....................................kp 29/29-31........
poppaliina..............................kp 49/26-30.......
linneaborealis........................kp 69/32-36.......
Peipi80...................................Yritys alkaa elokuussa
Perhoinen...............................
[/color]


Haamuilijat



[color]




Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
mymmyryy
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping







mervi-elina..............................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Käärme, Belle76, TMK, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Swiss, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta


MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA![/quote]






 
Mä olen samaa mieltä et kyl siihen sitten tottuu kun on se 3 lasta! Vaikka se onkin isompi vähti lähteä joka paikkaan... Meille kans kolmas olis enemmänkin kuin tervetullut!! Leitz: Mulla kanssa niin kaamea vauvakuume että!! Tänäänkin Raision myllyssä lindeksillä oli ihan pakko vähän hiplailla ja katella niitä vauvan vaatteita!!! mut plussia kaikille tosi paljon!
 
Tanjusha, mikäköhän siinäkin on että täytyy niitä vaatteita hiplata? Mä olen ihan samanlainen, unelmoin mitä vaatteita pukisin ja niitä "pehmoja" ihastelen, mitä unikaveriksi ja millasia pulloja ja tutteja... =) Ja mä tahtoisin kaikkea uutta uudelle tulokkaalle, mutta raha ei taida niihin riittää!!(saahan sitä unelmoida :p ). Vaunut me kyllä tarvittaisiin. Jospa mies niihin suostui, käyttettynä kyllä nekin hankitaan, se on niin pieni aika se vaunuaika :/ !
Hyvää Yötä Mammat ( nyt katsomaan jalkapalloa(mie taidan seota...!! :whistle: ). :flower:
 
Niin, eiköhän siihen kolmanteen sitten totu :LOL: mut on se jo aika lauma :) Meidän pitäisi ostaa kolmannelle KAIKKI tarvikkeet ja noh, minä en ikinä osta mitään käytettynä, joten kalliiksi tulisi, meillä on lähinnä vaatteita jäljellä ja sitteri mut ei muuta. Tai on nuo vaunutkin, mutta ne on jo homeessa niin ei niitä voisi enää vauvalla käyttää, sitten pitäisi ostaa turvakaukalo ja istuimet ja totesin, ettei normi henkilöautoon mahdu kolmea istuinta vierekkäin, ei ole helppoa ei. Mutta toisaalta, on vauva sen kaiken arvoista.

Vauvanvaatteilla kyllä on ihan uskomaton vetovoima, mä en yksinkertaisesti pysty kävelemään vauvanvaateosaston ohi pälyilemättä niitä ihanuuksia :) Sitten mietin kovasti, että ottaisiko äitiysavustuksen rahana vai ottaisiko äitiyspakkauksen :D ekassa se pakkaus oli ihan ehdoton, mutta kakkosen kohdalla otin rahana ja kolmannen kohdalla varmaan se raha myös veisi voiton, kun nuo vaatteet on vielä tallella.

Ihanaa kun vihdoin näyttää kesäkin pilkistelevän :) Eilen sentään sain viikon sateen jälkeen leikattua ruohon, puolet vielä jäi leikkaamatta kun tonttia on niin paljon, etten oikeasti jaksa leikata kaikkea, kun siihen menee reilusti yli 2h kun sitä rupeaa tahkoamaan, alkoi kyllästymään.
Mut nytkin ulkona on niin upea auringonpaiste, voi kun sinne pääsisi.
 
Leitz: Kyllähän sitä itekin on viimeaikoina kaikenlaista miettiny. Lähinnä, että mitenkähän sitä jaksaa kolmen pienen kanssa :| Jos elokuussa tärppäis niin ikäeroa tulis 2v vajaat 2kk toisen ja kolmannen välille ja vanhin lapsista olis 3v5kk. :eek: Mutta toisaalta sitä ajattelee, että tähän samaan härdelliinhän se menee :LOL:
Mitään tarvikkeita ei tarvitsisi ostaa kun esikoselle ostettiin kaikki uutena ja olen todella hyvin pakannu ja säilöny just sitä varten että jos vielä itse tarvin. Ainut, että turvakaukalon laitan uuden semmosella isofix kiinnityksellä ja myyn aikaisemman pois. On sitten kolmen kanssa näppärämpi kulkea.
 
anteeksi tuppautumiseni ketjuunne :wave: olen tuolta pikkukakkosta toivovista.
ajattelin teiltä kokeneemmilta kysyä, että esikoisen jälkeen, oliko vaikeuksia saada toista lasta? jos niin millaisia? mikä auttoi tilanteesen? millainen ikäero lapsillenne tuli?

olette ehkä näistä asioista täällä keskustellet, mutta minulle saa vastata jos haluaa, olisin kiitollinen :)

itselläni esikoinen tärppäsi heti, mutta nyt vaan ei enää mikään tunnu toimivan ja olen miettinyt suodaankohan meille ikinä pikkukakkosta :(

hyvää kesää kaikille!!!!!!! :flower: :flower:
 
Hani Meillä esikoista "yritettiin" 5 kk ja tätä kakkosta 8 kk!
Muistaakseni joku mainitsi minulle silloin, että greippimehu auttais. No miehän sitä sitte join mutt en nyt tiiä auttoiko!? Meidän lapsilla on ikäeroa 2v4kk.
Kyllä se vielä sinullekin tärppää usko pois =) Onnea ja ++++++puhureita :whistle:

Mites te Mammat muuten asutte? Me asutaan ihan vuokralla kerrostalossa, 3h+keittiö, 75,5 neliötä! Kaikille +++++++++++tuulia :whistle: , ja uusille Tervetuloa =)
 
Lauantai 28.6.2008[/b][/color]


Oinas74..................................kp 6/33.............
Leitz.......................................kp 8/34..............
Unelma3.................................kp 9/29.............yk.2......TYKS
Tete........................................kp 9/41.............yk.4......TYKS
Tanjusha82............................kp 12/30-35........yk.8......TYKS
Marihoo..................................kp 12/29-30........yk.6
Piijuska-78.............................kp 14/29.............yk.3
TaikaWiitta.............................kp 17/22-30.......
Elriina.....................................kp 30/29-31........
poppaliina..............................kp 50/26-30.......
linneaborealis........................kp 70/32-36.......
Peipi80...................................Yritys alkaa elokuussa
Perhoinen84...............................
MammaRoi..............................
[/color]


Haamuilijat



[color]




Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
mymmyryy
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping







mervi-elina..............................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Käärme, Belle76, TMK, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Swiss, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta


MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA![/quote]




 
sununtai 29.6.2008[/b][/color]


Oinas74..................................kp 7/33.............
Leitz.......................................kp 9/34..............
Unelma3.................................kp 10/29.............yk.2......TYKS
Tete........................................kp 10/41.............yk.4......TYKS
Tanjusha82............................kp 13/25- ........yk.8......TYKS
Marihoo..................................kp 13/29-30........yk.6
Piijuska-78.............................kp 15/29.............yk.3
TaikaWiitta.............................kp 18/22-30.......
Elriina.....................................kp 31/29-31........
poppaliina..............................kp 51/26-30.......
linneaborealis........................kp 71/32-36.......
Peipi80...................................Yritys alkaa elokuussa
Perhoinen84...............................
MammaRoi..............................
[/color]


Haamuilijat



[color]




Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
mymmyryy
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping







mervi-elina..............................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Käärme, Belle76, TMK, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Swiss, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta


MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA![/quote]



 
Nosto :attn: ettei ihan valua hävöksiin =)

Nyt mulle iski koira"kuumekin" vielä päälle!
Onko täällä muita jolla on jo koira? Miten se arki sujuu lasten ja koiran yhteiselolla?
Meillä kun on jo 2 kissaa joten taitaa koira jäädä haaveeksi tällä erää :/

Hyvää yötä ja plussia taas :whistle: puhallellaan.
 
Moikka! Mulla aina välillä pukkaa sellanen koira kuumekkin... mut se menee yleensä ohi kun käydään ystävän luona kylässä ja niillä 2 pientä koiraa ja kaks pientä lasta.... ei mikään herkku yhdistelmä! Mut niilläkin on koirat ollu ennen lapsia!
 
Viikonloppuja :)

Kauhea vesisade taas, masentaa jos koko kesä on taas tätä :( On tullut ostettua kaikkia ihania kesävaatteita ja ne on kyllä saaneet olla ihan rauhassa vaatekaapissa, onneksi heinäkuun lopulla on edessä etelän matka niin siellä luulisi ainakin olevan käyttöä :)

Tete: meillä on koira, meillä oli 2 koiraa, mutta toinen niistä kuoli viime joulukuussa, lisäksi meillä on 3 kissaa. Kyllähän nuo koirat vaatii paljon ja niin, enää en ottaisi koiranpentua kun lapset ovat pieniä, toinen koiramme siis tuli ennen lapsia ja sitten toinen otettiin kun meillä noi lapset jo oli. Oma riesansa siitä on ja koira kuitenkin vaatii PALJON aikaa, että sille saa edes peruskoulutuksen. Kissan kanssa pääsee huomattavan paljon helpommalla!

Hani: meillä esikoista tehtiin liki vuosi ja toinen sitten tärppäsi ekasta kierrosta, eli kovasti oli eroa :) Meillä lapsilla ikäeroa 1v7kk Saas nyt nähdä, että kuinka nopeasti kolmonen ilmoittelee tulostaan, kun sitä ei "tekemällä tehdä" kuten kakkosta vaan lähinnä tjot meiningillä, nyt on ainakin sellanen fiilis, ettei niin haittaisi vaikka se plussan tulo menisi tuonne syksymmälle.

Me asutaan omakotitalossa, 3h+k+s eli ahdasta on, mites te Tete ajattelitte selviytyä ahtaissa oloissa kun teillä neliöitä on aika paljon vähemmän kuin meillä? Meillä on edessä talon laajennus ja se toteutuu ennen kolmosen syntymää, jos meille sellainen suodaan :)
 
maanantai 30.6.2008[/b][/color]


Oinas74..................................kp 8/33.............
Leitz.......................................kp 10/34..............
Unelma3.................................kp 11/29.............yk.2......TYKS
Tete........................................kp 11/41.............yk.4......TYKS
Tanjusha82............................kp 14/25- ........yk.8......TYKS
Marihoo..................................kp 14/29-30........yk.6
Piijuska-78.............................kp 16/29.............yk.3
TaikaWiitta.............................kp 19/22-30.......
Elriina.....................................kp 32/29-31........
poppaliina..............................kp 52/26-30.......
linneaborealis........................kp 72/32-36.......
Peipi80...................................Yritys alkaa elokuussa
Perhoinen84...............................
MammaRoi..............................
[/color]


Haamuilijat



[color]




Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
mymmyryy
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping







mervi-elina..............................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Käärme, Belle76, TMK, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Swiss, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta


MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA![/quote]





 
perhoinen84
mä voisin kanssa kertoa hieman itestäni.Elikkäs kohta on ikää hurjat 24v. kaksi lasta ennestään poika 4v ja tyttö 2v. Kolmatta kuumeilen kovasti,mutta ei ole mikään yritys päällä.Syön pillereitä mutta kovasti toivon että kohta ne voisi jättää pois kokonaan.
Kolmannesta lapsesta on puhutta mutta saas nähdä milloin sellainen tupsahtaa meille.
Kierrosta en osaa sanoa koska takana on keskeytys joka sotki kierron totaalisesti.
Mutta Toivossa on aina hyvä elää että jossain vaiheessa se kolmas meillekkin tulee. :D
voisin taasen ilmoitella lisää itestäni tänne kun saan miehen puhuttua ympäri ja saan jätettyä pillerit :p :whistle:

Tosin pakko lisätä että hieman mokailin tuossa pillereiden kanssa koska eka levy menossa ja en ole vuosiin syönyt niin uhotuu helposti.
Parina peräkkäisenä päivänä unohtui pillerit ja ja ahkeria on oltu tuolla sängyn puolella,nyt vähä jännittää että mitäs jos olis tapahtunut vahinko :ashamed:
 
Joo, eli meillä on mies ollut todella paljon kolmatta vastaan, kun minä olisin ollut siihen valmis jo vuosi sitten. Lopulta mies pehmeni, että kyllä hänkin tahtoo, mutta sitten peräännyttiin molemmat ja asia jäi siihen, puhuttiin vain, että onneksi ei tärpännyt.

No, nyt olen taas vauvasta puhunut ja sanonut miehelle ihan suoraan, että yrittämällä ei yritetä, mutta saa tulla jos on tullakseen. Mies ei ole siihen juuta eikä jaata sanonut, kerran sanoi, että kyllä hän tietää, että se kolmas olisi aivan yhtä rakas ja ihana kuin kaksi edellistäkin eikä se olisi mikään katastrofi jos kolmas nyt tulisi.
No kuitenkin, viikonloppuna sitten saunoimme miehen kanssa ja mies alkoi puhumaan, että menee autokauppoja kiertelemään, että jos ostaisi isomman auton (menisi siis nimenomaan isompia katselemaan) kysyin sitten, että mihin me isompaa autoa tarvittaisiin niin mies totesi, että jos sitä tarvitaan (ollaan puhuttu, että auton pitää olla isompi jos kolmas tulee) eli kyllä silläkin taitaa vähän vauvakuume vaivata :LOL:

 
perhoinen84
leitz on ne miehet sellaisia.ne vähän kiertelee ja kaartelee noiden asioiden kanssa :whistle:
Vitsi ku meidänkin ukkoon iskis joku kuume,vaikka se on kyllä kaikki pinnasängyt yms halunnut säästää vauvaa varten :D
 
Tää vois kans ilmottautua tähän ketjuun :wave:
Kolmas muksu haaveissa, kotona pojat '05 ja '06.
Poikien lisäksi jaloissa pyörii vielä kaks paimenkoiraa joten touhua riittääpi.
Kotona olen ollut alkuvuodesta '05 ja kyllä vähän hirvittää, teenkö hirveästi hallaa kun venyy tämä kotonaoleminen näin pitkäksi...
Tällä siis meinaan sekä työ-että koulujuttuja. Toisaalta lapset on vaan hetken pieniä ja haluan itse hoitaa omat lapseni(kun se kerran on jotenkuten rahallisesti mahdollista) ja seurata heidän kehitystään :heart:

Eilen oli ovis ja tulihan sitä touhuttuakki ;)
Eli tänään kp 15/28.
Molemmat pojat saivat aikanaan alkunsa tosi nopsaan, esikoinen ekasta ja kuopus toisesta kierrosta. Saas nähdä päästäänkö vielä kolmattakin kertaa yhtä "helpolla" :heart:
Auto asiaa oon miettinyt, mahtuukohan tuohon farkkuun 3istuinta takapenkille.. On kyllä niin mieluinen auto ettei mielellään alettais edes vaihtamaan :/ Koirakärry varmaan joutuu kuitenkin hankintalistalle.. :whistle:
 

Yhteistyössä