***KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT***

mie kans oon lopettanu tupakoinnin aina ku oon saanu plussan testiin, paitsi esikoisesta poltin muutaman viikon ennen ennen ku lopetin kokonaan( vähensin kyl silloin rankasti et ei menny kuin muutama tupakki pvässä) nyt tavoitteena olis lopettaa ennen raskautta, oon nyt jo vähentänyt ja saatan polttaa vasta illalla ekan tupakan... no katsotaan...

tääl edelleen odotellaan tätiä....

Vieläkös tänne mahtuis mukaan???
Elikkäs meillä ois tilanne semmonen et esikoinen täyttää kuukauden päästä 5v ja kuopukselle tulee ens viikolla ikää 7kk ja samalla tavalla tästä jatkettiin ku esikoisen jälkeenki et saapi tulla jos on tullakseen,no tota kuopusta sit oikeesti tehtiin 3v ja siit tais tulla jo loppuvaihees aika pakkomielle jo,mut sit vaan päätin unohtaa koko lapsen teon ni johan tärppäs ja nyt täällä taas odotellaan tärppiä,toivottavast ei ihan yhtä kauaa menis aikaa :/ sanoisinko nyt sit et on menos yk1,ku on ollu vast kahet menkat eli tiedänpä sen et kierto on 28 ja nyt siis menossa kp27/28 ja sairaala on KOKS.

Heippa kanssasisaret! Nytpä tarvitsen neuvoa ja mielipidettä tallaseen asiaan... Pe. mulla selkeä ovis, ainakin testin ja limojen mukaan. No, pe. ja la. sitten peitot sai kyytiä :whistle: Testasin ovistikuilla vielä su ja ma. ti ja vielä tänään ovista. Aina vaan testi näyttää plussaa :eek: :eek: Mistä vois johtua?? Onko testeissä joku vika vai ? Semmoistakin kyllä että munasarjoista nippailee vähänväliä... Ei kait ole mitään tulehdusta?
Tää ovistes metsästys on sinällään uusijuttu, kun aiemmista en ole moista harrastanut.

Perhoinen84
Alkuperäinen kirjoittaja hellu77:
Heippa kanssasisaret! Nytpä tarvitsen neuvoa ja mielipidettä tallaseen asiaan... Pe. mulla selkeä ovis, ainakin testin ja limojen mukaan. No, pe. ja la. sitten peitot sai kyytiä :whistle: Testasin ovistikuilla vielä su ja ma. ti ja vielä tänään ovista. Aina vaan testi näyttää plussaa :eek: :eek: Mistä vois johtua?? Onko testeissä joku vika vai ? Semmoistakin kyllä että munasarjoista nippailee vähänväliä... Ei kait ole mitään tulehdusta?
Tää ovistes metsästys on sinällään uusijuttu, kun aiemmista en ole moista harrastanut.
mä oon kuullut että toi ovis tikku voi näyttää raskaudenkin,jospa olis sitä sitten eikä ovista?

Tervetuloa uusille :flower:

Hellu mitkä kiertopäivät sulla on? Ja onko käytössä jotku netin liuskatestit?
Mun gyne ei suositellut ollenkaan sellaisia koska on kuulemma niin paljon kokemusta siitä (lapsettomuushoidoissa huomattu) että näyttävät joko aina negaa tai aina plussaa!! :eek: Mutta ei tietenkään voi yleistää,kyllä ne toisilla toimiikin!! ;) Kaikista luotettavin olisi clearbluen digitesti mutta se on kovin kallis!!
Vieläkö sulla on limoja? Tuli vain mieleeni että koska sulla on vielä nipistyksiä niin voisiko ovis olla tuloillaan vasta nyt?! Ei muutakuin peittoja vielä heilumaan ;)
Mulla iselläni nimittäin ovisnippailut kestää reilu viikon!

Täällä oli myös tupakanpoltosta puhetta! Valitettavasti minunkin on tunnustettava että poltan :ashamed:
Tai sanotaanko että oon sellainen on-off polttaja ja lopetellut parikertaa muutamaksi vuodeksikin. Välillä oon poltellut vain viihteellä mutta nyt polttelen kyllä päivittäin,tosi vähän kyllä mutta kuitenkin. Raskaana en polta ja pojista kun positiivisen testin tein niin siihen loppui savuttelu!! Samoin teen myös nyt että heti lopetan ja olen myös päättänyt että sitten en enää ikinä myöskään aloita!! Toivottavasti päätös pitää :saint:

).( Kp 13 ja eilen aloin testata ovista kun on nippailut alkaneet. Negaahan se vielä enkä ovsta edes odota kuin vasta viikonloppuun tai ensiviikolle (jos edes ovuloin). Mutta sellaisen päätöksen tein lääkäriäni uhmaten että en aloita Teroja kp15 koska silloin en ainakaan ovuloisi!! Yritän siis nyt bongata ovista ja jos sen löydän niin aloitan lääkkeet vasta sitten ;) Tosin jos mulla alkaa tuhruttelut nyt (niinkin voi käydä ) niin sitten alan lääkkeet koska silloin tiedän kierron olevan ovuloimaton!
Vaikeeta kun ei kierrot pelaa niinkuin normaali ihmisellä :ashamed: :headwall:
Välillä masentaa niin pirusti,toisaalta taas positiivista mieltä saan clomeista jotka aloitan ensikierrossa.
Olen myös iloinen siitä että isännän kanssa taas juteltuani sain vahvistusta tähän yrittämiseen ja hän yritti tsempata minua sillä että kun nyt saadaan kierto/ovis kuntoon niin kyllä se siitä vielä tärppää =) :heart:

uusille kovasti tervetuloa :flower: :flower:

ovista bongaaville paljon tsemppiä ja toivottavasti pääsette sen hyödyntämään.

omaa napaa: tääl alko tänään menkkakivut eli ei paljon toivoa ole enää... tosin kn ei ole vielkään muuttunut kovaksi vaan on ollu pehmee oviksesta lähtien.. outo ei taida siihen olla luottamista.

Täällä on hyödynnetty ovista ahkerasti, viimeksi aamulla klo 6. Juu, lapset ja työt, sillon on touhuttava kun kerkee. Aamulla oli vielä vähän tuntemuksia, oikealla puolella, mutta nyt ei enää mitään. No illalla vielä hommaillaan, mutta kuinkahan kauan tätä sarjajyystöä kannattaa vielä harrastaa?

Joo kyllä se jossakin vaiheessa alkaa siltä tuntumaan. Esikoista tehdessä bongasin oviksen ja kerettiin näkeen miehen kanssa suurinpiirtein oven raossa niin että vähän kerkesin hameen helmaa nostaa ennen bisnes illallista :LOL: ..

No kerettiin me pikaisesti makkarin puolella käydä. Mutta tuossa se tulos hyppii sängyllä :D

Todella raivostuttavaa tämä "piinailu". Ukko ei aina oikein jaksa ymmärtää ku ressaan tästä. Tjaa-a, no, eihän se hän ole jonka kropassa sit jotain alkais tapahtua ja ehkä me naiset sit ollaan vain toivottavan malttamattomia...siksi sitä aina eksyy takaisin näille sivuille ja huokaa helpotuksesta, että onneks on muitakin, yhtä malttamattomia.

Mut ny kyl olen todella ressannut, jos niin voisi sanoa kun erehdyin mittaamaan lämpöjä taas, olikin jääny pari kiertoo välistä.......milloin vain olen ton lämmön mittaillut, nii 37 ja risat se näyttää, eikä se minulle ole ollenkaan normaalia. Samoin kaikki tädin merkit eli pms- oireet on hukkateillä, ainot mikä tädistä puhuisi on hiukan pehmentynyt kn. plah...alkais vaik heti huomen vuodot jos on alkamassa. :headwall: Ei tarvis enää ainakaa pidempään ressailla. Sit, ratsastamas kävin tänää taas, sain alavatsani todella kipeeks, sitäkään ei kyl ole tapahtunu aijemmin, mietinkin sit, että ehkä se olis siit että täti on juuri tuloillaan..tai sitä vain liiaksi seuraa omaa kroppaansa ja sen tuntemuksia.

Teille jotka ovista ongitte! =) Onnea kalastukseen... :D

L3nen....................................kp 3/24-26.............yk 6
Hudjuke..................................kp 6/28..................yk 2
Hiljaisuus................................kp 8/27-32.............yk 4
snowangel..............................kp 12/26-28
Jennyli.....................................kp 14/32..............yk 4
Elriina......................................kp 15/32........................KOKS
P123........................................kp 16/?................yk 1
mum84....................................kp 17/25-35.......yk 1
hellu77...................................kp 25/30-35
ElämänIlo3.............................kp 26/26-28.........yk 6
päärynärouva.........................kp 27/28-35.......................K-KS
kujakatit.................................kp 28/28..............yk 1........KOKS
syksyinen...............................kp 29/28
mervi-elina..............................kp 29/59
aamukastetta.........................kp 30/28-31
Unelma3.................................kp 32/28-30............yk6......TYKS
Pakanamaan kartta................kp 33/30
Piijuska-78.............................kp 64/28-33
Danya..................................... kp 81/28
Peipi80....................................kp 87/25
äiti 07.....................................kp 94/28-30
Tete.......................................kp 106/35
Seamrog.................................kp 110/?
Perhoinen84...........................kp 127/28..........
Vilijonkkis...............................kp 144/28.............
linneaborealis........................kp 201/32-36.......
MammaRoi..............................
Mii-Sa......................................
sonja R....................................
Perhoinen84...........................

[/color]

Haamuilijat

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin
Mantelinkukka
Valon kantaja
Vanttu80
tinni
rakkaimpani
Katta2
Neitokeiju
Käärme

Allunmamma.............taustalla
Tanjusha82...............taustalla
ssihinä......................taustalla
tuittunen..................taustalla
Jellona84..................taustalla
marihoo....................taustalla
Tikruliini....................taustalla
janita.......................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta

MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA!

Sarjajyystöstä sen verta, että esikoisia "tehdessä" meni se vuosi ja sängyssä puuhailtiin sen vuoden aikana noin 340 kertaa. Eli vuoden jokaisena päivänä, miinus 4 menkat sen vuoden aikana, että... :whistle: Lopputulos oli kyllä sen jyystämisen arvoista! :heart:

Minä olen tupakoinut viimeksi noin 15 vuotta sitten, yläasteella, joten ei oikein ole lähiaikojen tuntumaa tuohon tupakan himoon.

ovistikuista..mulla ton kuopuksen aikaan näytti myös raskauden.tai niin mä ainakin päättelin.
tupakoinnista.ennen esikoista poltin.lopetin heti kun sain plussan.siinä välissä polttelin viihteellä ollessa.nyt toisen raskauden jälkeen on taas juodessa tullu polteltua eikä muuten.eli ei oo mitään ongelmaa olla polttamatta,eikä kyl tee ees mieli ilman sitä olutta...
mä kuumeisesti täällä odotan et alkais menkat1kun mehän ollaan aateltu vasta alkaa yrittään kolmosta tossa vuodenvaihtees.mut nyt on kauhee ressi et jos se ei oo ees mahdollista vielä sillon. :/

:LOL: Wau minunkin puolestani Mervi Elinalle. Te kyllä ansaitsette jonkinlaisen jyystö aateloinnin :D

Me pidämme yllä joka 3. päivä tahtia.Oviksen aikana sit joka 2. pvä tai joka pv. Oviksen jälkeen voi pitää pienen selibaatin.

Minäkin olen viihde polttaja joten tupakoinnin lopettaminen ei tule olemaan ongelma.

Meidänkin oli tarkoitus aloittaa yrittäminen vasta joulukuussa, mutta ihan mahdotonta! Pakko saada nyt! =)

P123 yk1 kp16/?

Alkuperäinen kirjoittaja P123:
:LOL: Wau minunkin puolestani Mervi Elinalle. Te kyllä ansaitsette jonkinlaisen jyystö aateloinnin :D

Peesaan =)

Meillä on tarkoitus vinguttaa jousia tasaisesti joka toinen päivä koko kierto, mut ei vuodon aikana. Saas nähdä onnistuuko ;)
Mä poltan tupakkia kyl ihan säännöllisesti ja vähän jänskättää miten lopettaminen onnistuu :ashamed:

Koko päivän on jomottanut alamahaa ja tuntunut painetta. En tosiaankaan siis kuvittele että olisi mikään raskausoire kun oviskin oli vasta kaksi päivää sitten. Varmaan johtunee tästä kauheesta jyystämisestä, johon en ole tottunut, siis tällä 2 kertaa päivässä tahdilla. Nyt pidetään kyllä vähän taukoa.

Minä siirryn taustalle.
Kierrot niin sekaisin, että apuja tarvitaan ilmeisesti niiden tasoittamiseen.
Nyt vuotanut puoli kuukautta, lääkäristä pikainen lähete gynelle ja mahdollisesti myös progestroni-lääkitys. Onko kenelläkään tuollaisesta kokemusta?
Mutta menen ensin ultraan ja sitten lääkitään, olisin voinut valita toisinkin, eli pelkän lääkityksen. Olisikohan se ollut parempi vaihtoehto kuin odottaa ensin se gyne.

Mutta itku on iso, valitettavasti. Ei tule elovauvaa meille, eikä ihan lähi kuukausien siitäkään. Lasken toivoni marraskuuhun seuraavaksi. :) Jos siihen mennessä selviäisi.

Palailen kyllä sitten, kun saan kierrot kohdalleen.

Piti vielä toivottamani plussa tuulia teille muille. :)

Irmeli09.................................kp 1/25-29.............yk 4...TAYS
L3nen....................................kp 4/24-26.............yk 6
Hudjuke..................................kp 7/28..................yk 2
snowangel..............................kp 13/26-28
Jennyli.....................................kp 15/32..............yk 4
Elriina......................................kp 16/32........................KOKS
P123........................................kp 17/?................yk 1
mum84....................................kp 18/25-35.......yk 1
hellu77...................................kp 26/30-35
ElämänIlo3.............................kp 27/26-28.........yk 6
päärynärouva.........................kp 28/28-35.......................K-KS
kujakatit.................................kp 29/28..............yk 1........KOKS
syksyinen...............................kp 30/28
mervi-elina..............................kp 30/59
aamukastetta.........................kp 31/28-31
Unelma3.................................kp 33/28-30............yk6......TYKS
Pakanamaan kartta................kp 34/30
Piijuska-78.............................kp 65/28-33
Danya..................................... kp 82/28
Peipi80....................................kp 88/25
äiti 07.....................................kp 95/28-30
Tete.......................................kp 107/35
Seamrog.................................kp 111/?
Perhoinen84...........................kp 128/28..........
Vilijonkkis...............................kp 145/28.............
linneaborealis........................kp 202/32-36.......
MammaRoi..............................
Mii-Sa......................................
sonja R....................................
Perhoinen84...........................

[/color]

Haamuilijat

[color]

Plussanneet

äippä 84
stoppis
nasu79
AnnaManna
kukikas
Isabel81
Narya
juska
Noomi
Äitee2
jontturi
Tintta80
sarbba
perämaan emäntä
aurinkoenergiaa
Adeliina
triine
Luminalle
Liina81
Silleri
Taotao-
Onnimanni84
mutzi81
Kielo81
Kukkahattu
Tulentyttö
Red Dragon
maitooo
äippä-80
MissMaisa
Pamu k
Jännä
CitrusHeights
TähtiTaika
aurinkomamma
sarabi
mammakoo
Mivi
Nonna-79
daizz
Niiskunen
leofis
Luppana
Mammutti-Mamma
sleeping
Iitanen
oinas74
Mehiläinen
Vaavimasu
enkeli05
Matonen
Tassutin
Mantelinkukka
Valon kantaja
Vanttu80
tinni
rakkaimpani
Katta2
Neitokeiju
Käärme

Allunmamma.............taustalla
Tanjusha82...............taustalla
ssihinä......................taustalla
tuittunen..................taustalla
Jellona84..................taustalla
marihoo....................taustalla
Tikruliini....................taustalla
janita.......................taustalla
Hiljaisuus.................taustalla

Näiltä nimimerkeiltä odotetaan päivitystä:
Belle76, Kaksonen 74, ritsukka, peppi7, hömpänpömppä, Riemurasia, salmiska, MiksiSiksi, mami-03, huhkuu, samppa77, Vanilja, hulluriitta

MUKAAN LISTALLE KYLLÄ PÄÄSEE KUNHAN TULE PÄIVITTÄMÄÄN OMAN TILANTEENSA!

[/quote]

Tuosta jyystöstä vielä... Eli parempi oli jyystää varmuuden varalle, kun tuolloin ei ollut hajuakaan mistään oviksesta ja muutenkin kun kiertojen välit oli pitkiä. Mutta nyt sitä on hiukan viisastunut ja tietää enempi omasta kehosta. Niin, että ei meillä enää ole sellaista maratoonia tiedossa. :p

Irmeli09

Pääsisinkö minäkin mukaan joukkoon oivaan. Meillä pojat 12/03 ja 11/06. Nyt olisi kolmas toiveissa ja juuri alkoi yk 4. Eli kp 1/25-29. Esikoinen sai aikoinaan alkunsa kolmannesta kierrosta ja pikkukakkonen tuli täytenä yllätyksenä noin vuosi ajateltua aikaisemmin :D . Tätä kolmatta on siis jo nyt tekemällä tehty kauemmin kuin kahta edellistä yhteensä vaikka ei nuo yk:t vielä kummoiset ole. Suurissa toiveissa olisi kyllä, että kolmas saisi tulla niin että ikäeroa tuohon kakkoseen jäisi alle sen strategiset 3 vuotta ettei tarvitsisi mennä välissä töihin. Voisin jatkaa tätä kotiäidin elämää vielä jokusen vuoden. Synnytyssairaalana TAYS.

Olipas tänne tullut kovasti kirjoituksia sitten viime käynnin =) Mukavaa!

Hiljaisuus: :hug: Toivottavasti saat pian kierron kuntoon ja palaat tänne turisemaan.

Mervi-Elina: täytyy kyllä munkin teille titteli antaa. Meillä kun tahtoo olla aktiivista vain pari viikkoo kuukaudesta

).( niin, kävin tosiaan tällä viikolla siellä gynellä. Itse kun epäilin kystaa tai vastaavaa, mutta kaikki oli niin kuin pitääkin. Nyt sitten heilutellaan peittoja loppu viikko ja pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että pikkiriikkinen masumatkaaja sais alkunsa. Kunpa osaisin olla stressaamatta liikaa, se kun tuskin on hyväksi.

tääl ei näy tätiä...
voiko ovulaation jälkeen mennä yli 16 pvä että menkat alkaa??? mulla on tänään dpo 15.
ovulaation oli kierron 14 pvä.
ei uskalla testata kun vasta huomenna kun mulle käy aina niin et ku testaan negan niin seuraavana päivänä saapuu täti.
tää on taas ihan kamalaa...

Yhteistyössä