KOLMATTA LASTA KAIPAAVAT JOULUKUUSSA

Tutuilta tuli aamusta uutisia, tyttö oli tullut :heart:

Mulla on menkat johonkin unohtunu, ois pitäny jouluna alkaa, mut eipä näkynyt, jotai pientä tuhruu. Vaikka toi horminikierukka onkin niin mulla on ihan säännölliset viikon menkat aina :kieh: Voiks ne noin yht'äkkii sitte kierukan kanssa loppuu? Oon kyl kuullu et hormonikierukalla ei tuu menkkoja mut että tolleen seinään loppuvat? No jooh, jos pääsis koko härpättimestä eroon lähiaikoina...

Meijä vauva täyttää viikon päästä 1v :heart:
 
Kunnon menkkajomotukset alavatsassa ja eilen myös alaselässä. taitaa se penteleen tätsy sieltä taas tunkea kylään...
No saapahan sit uutenavuotena vähän juhlia, jos muksut vaikka sais johonki hoitoon! (tuskin)

tätiä odotellessa...

:whistle: :whistle:
Onnea ZiiliZeijan vaaville! :flower:
 
Onnea vaan, kyllä se vauva on viel'!
Muilla on niin pieniä, meillä kun tuo nuorimmainen on jo reilun viisi...
Mutta menee siis eskariin (tai ekaluokalle, jos tämä tästä venyy) kun vauva syntyy. Saa sitten aamupäivän rauhassa oleskella kotona, eikä hänenkään tartte koulun jälkeen enää hoitoon mennä. Että sikäli hyvä ois nyt uuden vauvan tulla taloon.

Mulla tosiaan nyt jo 14 kp, eikä ovisplussaa näy. Olen samoilla linjoilla Poni06. Ei taida mulla näkyä testeissä. Testailen nyt testit loppuun ja katson, mutta epäilen. Aiemmin jo halpiksilla testannut ja viiva vahvistui, mutta selkeää plussaa ei vaan tullut...
Toivotaan, että tässä nyt silti osataan oikeina päivinä olla aktiivisia, eiköhän se plussakin jossain vaiheessa pärähdä mittariin. Plussatuulia kaikille muillekkin tulee tässä.

++++++++++:whistle:

Älä Orwokki vielä luovuta, menkkaoireethan on tyypillisimpiä raskausoireita myös. :)
Ja tosiaan, on siinä hyvätkin puolensa.

Tässä raskautumisen suunnittelussa on vähän se huono puoli, että kaikki muu jää vähän odottelemaan. Itse suunnittelin itseni kiinteyttämistä (Wiillä, tuli joululahjaksi) ja jopa zumbaa, mutta ei kehtaa nyt, kun joutuu heti lopettamaan jos pamahtaa paksuksi. Ja kuntohommelinkin muuttamaan venyttelyiksi ja muuksi. Vaatteiden ostamisen kanssa sama juttu. Ei viitsi ostaa, kun tietää, ettei ne oo kivoja sitten enää kahden vuoden päästä, kun ne menee taas uudelleen päälle.

Ps. Shhh! :p Älkää kertoko mun miehelle, mutta ostin pari tuubitoppia (vyötäisille) ja olen suosinut tunikojen ostoa viime kuukausina. Tällä kertaa aion olla kivoissa vaatteissa myös raskaana.
 
Moikka :wave:

Täällä ollaan nyt ihan ihmeissään?!? Tein tänään kp 26 raskaustestin, sellaisen protectorin, jonka pitäisi havaita raskaus jo 4 päivää ennen kuukautisten alkamista. No siihen ilmestyi 5 min aikarajan sisällä sellainen haalea viiva, jota ei tarvitse edes tihrustaa. Lisävarmuudeksi tein clearbluen digitaalisen testin, joka näytti negatiivista! En tajua! Ollakko vai eikö? :|

Yksi testi odottaa kaapissa, joka täytynee tehdä joku toinen päivä...
 
Tee kuule heti huomenna toinen ja mieluiten herkkä. :D Emme jaksa odottaa.
Eiköhän se plussa ole kuitenkin! Jännää, varovasti onnee!!! :flower: :flower: :flower:
Harvemmin testi erehtyy plussaa kuin miinusta näyttämään noilla kP:llä...
 
Mulla on yk1 menossa, ja lopetiin siis pillerit tuossa joulukuun alussa.
Eikös nyt pitäisi alkaa odotella kuukautisia tai sitten testata..?
Kuinka pässi voikaan olla.. :ashamed:

Ei kyllä oikeen mitään oireita ole ollu suuntaan eikä toiseen, pahoinvointia on sen ylenmääräsen joulumässäilyn takia ollut paljonkin, mutta se tuskin tähän liittyy :D..
Vatsa on tosi kipee, mutta en tiedä onko se kuukautiskipeä vai raskauskipeä.. Mitähän muuta.. en kyllä oireita keksi vaikka kuinka yrittäisin, ehkäpä pitää odotella vielä muutama päivä, ja kattoa sit että pissiikö tikkuun vai ei.. =)
 
Jännää..muutosta iso plussapuhuri testiisi, vaikka varmasti plussaa näyttää, koska haamun olet jo saannut. Eikä niin tyhjästä tule!

Täällä ei mitään oireita. No väsy kyllä, mutta se tasan joutuu 15 h työpäivästä. Vähän venyi päivä, kun lähdettiin yhtä varsaa viemään pihattoon niin autosta meni kytkin. Onneksi saatiin laina-autolla reissu tehtyä. Ei vaan ollut kovin kivä keli ajella.
Nyt petiin.
 
Olenkohan mä ihan vainoharhanen jos ihan varuiks tekisin raskaustestin? Luulen kyl et tää vauvakuume tekee sen et kuvittelee kaikenlaista (plus et flunssa? päällä ja lämpöö ja nenä tukossa jajaja) :p Ja sitten vielä kadonneet menkat ni johan pääsee hulluus irti :LOL:

Tarkse: Mä jätin pillerit pois (silloin kun kuopusta alettiin yrittää) niin tyhjennysvuodon jälkeen ootin 28päivää ja testasin. Haamu tuli siitä ja sitten viikon päästä tein uuden testin niin selvä plussa.
 
Jännät ajat siis monella menossa :)
Toivotaan paljon plussia.

Itsellä nyt kp 28/28. Menkat ei ole alkanut, mutta ei oireita suuntaan tai toiseen.
Ei menkkaoireita eikä raskausoireita.
Varmaan tarttis testata mutta jänskättää ja aattelin odotella vielä uudenvuoden yli.
Sit jos ei oo menkat alkanut niin testaan.

 
wandii heh, täällä etelän suunnalla yli 1,5h matkat on pitkiä :p Harvemmin sitä tulee ajateltua että pohjoisemmassa lähimpään "kaupunkiin" voi olla satoja kilometrejä :)

Omanapa ei oo mitään raportoitavaa.

muoks. lämmöt on kyl pysyneet nyt "korkeella" eli se oletettu ovis tod.näk. oli oikeestikin ovis :) jee!
 
Moro!

Tein uuden predictor ( eilen kirjoitin väärin ) testin ja wola, siihen ilmestyi haalean vaaleanpunainen viiva!!! :D Yritin ottaa kuvan testistä, mutta ei se onnistunut, jotta viiva olis näkynyt. Menkkojen pitäis alkaa huomena, joten odotellaan nyt "rauhassa" jos ne kuitenkin tulis ja mikäli pysyvät poissa testaillaan uudestaan. Kovin epäileväinen olen vielä.

Vatsassa menkkamaista kipuilua, välillä painon tunnetta ja keskellä kohtua nipistelyä. Hmm.. Jännää!!! :whistle:
 
KESKIVIIKKO 30.12.2009

jenmo...................................kp 93/26-29............................yk 4
Ilmatar..................................kp 62/26.................................yk 3
mirvab..................................kp 46/23-29............................yk 5
syksyinen..............................kp 36/35-36............................yk 1
Orwokki.................................kp 34/32.................................yk 8
gammi....................................kp 33/32.................................yk 2
puupi.....................................kp 32/30-35.............................yk 10
mussu81................................kp 30/31?...............................yk 1
Lotskuliini...............................kp 28/28..................................yk 2
Mädchen.................................kp 27/38.................................yk 2
MarjaPorkkana.......................kp 27/28-30............................yk 3
Muutosta................................kp 27/28-29............................yk 1
Ella-83....................................kp 26/24-61.............................yk 13
äitx2.......................................kp 26/27-31.............................yk 2
memmiliini...............................kp 26/27-40.............................yk 11
höperö75................................kp 26/28..................................yk 18
Minttis81.................................kp 24/25-35...............................yk 4
UuTeEnNoUsUUn.....................kp 23/28.................................yk 7
Poni06.....................................kp 22/28 ...................................yk 2
Sssalla.....................................kp 21/32.....................................yk 7
unikeiju...................................kp 19/30-33...............................yk12
TaikaWiitta..............................kp 18/20-30...............................yk ??
Wandii.....................................kp 15/28-36.............................yk 2
snowangel...............................kp 15/27..................................yk 18
Frutti........................................kp 11/27-28...........................,..yk 5
Lasihelmi..................................kp 8/30...................................yk 13
Summergirl...............................kp 3/25...................................yk 9


satukirjan sankari...................kp ??/32-38..........................yk 1,5v
fantasy....................................kp ??/??................................yk 1
Black Adder.............................kp ??/??.................................
P123........................................kp ??/??................................
Laurelias..................................kp ??/??.................................
kekkis......................................kp??/??........................ ...........
ankanpoikanen........................kp ??/??..................................
ZiiliZeija....................................kp ??/??............................
Tarkse.....................................kp ??/??............................




Taustalla


Miuskipa
Kirppu81
pikku 3
Kynsilakka
Hirsimökin Hulda
maini76
Silmäterä
onlydream
Rhiannon


Haamut




Vuoden 2009 plussat


Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose
Lypy
petronella09
Tillintallin
tatomira
Vaahtera-82
jonttu79
maamin82
Punaposket82
ärrieri
SMSM
punakaneli
Sintyli
JosMäOisinSä
Erka


Plussaonnea!!

Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja lopusta kaikki ylimääräinen Plussaonnea!! jälkeen. Tää on sovittu, että kuka vaan voi tehdä tätä, eikä ole vaikeaa!
[/quote]

 
Muutosta: Varovaiset onnittelut!

Mulla kans ihan täys menkkaoireet oli maanantaina. Mutta ei mitään tapahdu! Teen huomenna aamupissasta testin, että tietää taas saanko nautiskella viiniä vaiko enkö. Kyllä kai se nyt näkyis jos on näkyäkseen.
mulla oli selkeä ovis (n.kp12) kipuineen ja limoineen. Sit tossa jokuaika sit tuli rusehtavanpunertava tuhru. Toivottavasti oli kiinnitystuhru!!!! :LOL:

palajan ku tiiän tilanteen!
 
muutosta täältä myös onnittelut vielä kuiskaten...

Wandii ei liikkumista tartte raskauteen lopettaa jos kunto vain sallii. Ekaa odottaessa en paljon sauvakävelyä parempaan pystynyt, mutta tokan raskaudessa kävin vielä kuukausi ennen laskettua aikaa juoksemassa vaihtelevasti 5-10 km lenkkejä ja liikuin muutenkin tosi paljon (työnantaja kustantaa kaks salikertaa viikossa ja ne käytän kyllä yleensä joka viikko). Meille myös pukki toi Wiin ja fit plussaa olen opetellut nyt viikon ajan käyttämään :)

).( mulla se alkuviikon viiru jäi siihen ja vielä ei ainakaan täti ole paikalle pyyhältänyt. Fiilikset aika sekavat, kun toisaalta ei uskalla toivoa ja sit ei osaa olla toivomatta. No huomenna aamulla Orwokin tapaan testaan ja se siitä. Tietää sit millä meillä juhlistetaan uutta vuotta (skumppa vs. vauva) :LOL:
 
ajattelin huomenna myös testata, kun en ovista pongannut mutta se pieni vuoto tuli pari päivää peittojen heiluttelujen jälkeen. siitä on nyt pari vkoa, eli voisiko nyt edes näkyä vielä?
tosi monessa kierrossa oviksen oon pongannut kp 9-11 välillåä
 
TORSTAI 31.12.2009

jenmo...................................kp 94/26-29............................yk 4
Ilmatar..................................kp 63/26.................................yk 3
mirvab..................................kp 47/23-29............................yk 5
syksyinen..............................kp 37/35-36............................yk 1
Orwokki.................................kp 35/32.................................yk 8
gammi....................................kp 34/32.................................yk 2
puupi.....................................kp 33/30-35.............................yk 10
mussu81................................kp 31/31?...............................yk 1
Lotskuliini...............................kp 29/28..................................yk 2
Mädchen.................................kp 28/38.................................yk 2
MarjaPorkkana.......................kp 29/28-30............................yk 3
Muutosta................................kp 28/28-29............................yk 1
Ella-83....................................kp 27/24-61.............................yk 13
äitx2.......................................kp 27/27-31.............................yk 2
memmiliini...............................kp 27/27-40.............................yk 11
höperö75................................kp 27/28..................................yk 18
Minttis81.................................kp 25/25-35...............................yk 4
UuTeEnNoUsUUn.....................kp 24/28.................................yk 7
Poni06.....................................kp 23/28 ...................................yk 2
Sssalla.....................................kp 22/32.....................................yk 7
unikeiju...................................kp 20/30-33...............................yk12
TaikaWiitta..............................kp 19/20-30...............................yk ??
Wandii.....................................kp 16/28-36.............................yk 2
snowangel...............................kp 16/27..................................yk 18
Frutti........................................kp 12/27-28...........................,..yk 5
Lasihelmi..................................kp 9/30...................................yk 13
Summergirl...............................kp 4/25...................................yk 9


satukirjan sankari...................kp ??/32-38..........................yk 1,5v
fantasy....................................kp ??/??................................yk 1
Black Adder.............................kp ??/??.................................
P123........................................kp ??/??................................
Laurelias..................................kp ??/??.................................
kekkis......................................kp??/??........................ ...........
ankanpoikanen........................kp ??/??..................................
ZiiliZeija....................................kp ??/??............................
Tarkse.....................................kp ??/??............................




Taustalla


Miuskipa
Kirppu81
pikku 3
Kynsilakka
Hirsimökin Hulda
maini76
Silmäterä
onlydream
Rhiannon


Haamut




Vuoden 2009 plussat


Suzu1981
Emmama
Sonja R
aamukastetta
Jennyli
mamx2
Jessie
kujakatit
pojatx2
mervi-elina
Äityli30
Pikkarainen
mammamia82
pingviini100
nasumasunen
Varanikki
äiti0509
miljoonakala
Heikunkeikun86
Äiti0408
BornToLose
Lypy
petronella09
Tillintallin
tatomira
Vaahtera-82
jonttu79
maamin82
Punaposket82
ärrieri
SMSM
punakaneli
Sintyli
JosMäOisinSä
Erka


Plussaonnea!!

Päivittämiseen tarvitaan LAINAA-näppäintä sen jälkeen poistellaan viime päivttäjän nimi alusta ja lopusta kaikki ylimääräinen Plussaonnea!! jälkeen. Tää on sovittu, että kuka vaan voi tehdä tätä, eikä ole vaikeaa!


 
Moikka

Hyvää uutta vuotta 2010 myös täältä!

Olinpa reipas! Putsasin auton lumesta, kolasin hieman ja hain halkoja 3 pulkallista ja kannoin ne sisään :) Pojat nukkuu, joten sain touhuta ihan rauhassa.

Oma olo on hyvä. Ajattelin tehdä uuden testin tänään, jotta ei tarvitse pähkäillä vaan pääsis iloitsemaan mahdollisesta raskaudesta tai odottamaan tätsyn tuloa.. Tulen ilmoittamaan, miten kävi. Voin kertoa, että hätäpäissäni menin tekemään ovulaatiotestin aamulla kun niitä kaapissa oli ja siihen pärähti heti viiva! Tiedän, että mittaa eri hormoonia, mutta hössö mikä hössö :ashamed:
 
Muutosta Onnea haamuilusta :heart: Kiva kun tulet raportoimaan viivojen vahvistumista :)

Orwokki ja mussu Mitä testit näytti? Toivottavasti upeita viivoja :heart:

Ella pahoittelut negasta :hug:

Täällä on nyt dpo 7. Eilen olin ihan tyynen rauhallinen ilman yhtään oireen oiretta, mutta illalla tilanne muuttui. Alavatsaa vihloi ja jomotteli koko illan. Tänä aamuna alkoi paha olo, sellainen kuvotus ja outo maku suussa. Sitten vielä kaiken lisäksi, kun pesin hampaita veri tirskui ikenistä. Olen kerran nauranutkin raskauden aikaisessa hammastarkastuksessa ettei minun tarvi raskaustestejä tehdä, kun ienvuodosta sen tietää. Ihan kamalan pelottavaa nyt, koska ovista emme ihan kympillä hyödyntäneet, että kuinka korkealta tipun, jos en raskaana olekaan. Sunnuntaina ajattelin herkän testin tekaista. Miten kestän sinne asti. Onneksi voi tänne purkaa tuntojaan. Niin lisäksi on kuuma ja kylmä, armoton väsy, huimaus ja päänsärky..kääk.
 
Puhdas nega täältäkin :( harmitti tietty kovasti, mutta kyllä fiilis vähän parani kun kävin pinkomassa 12 km lenkin kympin tuntivauhtiin. Jäi murheet tuonne kinttupolkujen varteen.

No tänään korkkaan skumpan ja juhlistan Uutta Vuotta kahden ihanan pojan ja maailman parhaan aviomiehen kanssa :LOL:

Poni06 kuulostaa hyvältä. Peukkuja pidän kovasti!
 
Muutokselle varovaiset onnittelut :flower:
Ellalle ja mussulle pahoittelut :hug:

Itse hätähousuna tein tuommoisen liuska testin johon sitten tuli haamujen haamu! Lauantaina apteekista hakemaan kunnon testi ja sunnuntai aamuna testailua. Ei tiedä miten päin olis siihen asti! Toisaalta ois ihanaa, mut toisaalta hirvittää kun mulla on se kierukkaki ja se pitäs sit poistaa, oisko kellään kokemusta tämmösestä? Ja voihan se olla vaikka kohdunulkonen raskaus tai vaikka mitä :ashamed:
Ja lämmöt on ollu jo jonkin aikaa siell 37,5-38, johtuisko tuosta?

Mutta nyt ei murehdita, nyt vietetään rauhallisesti Uusi Vuosi miehen kanssa kahen :heart: Onnes en muutenkaan paljon ota niin ei tee tiukkaa nytkään olla ottamatta!

Oikeen ihanaa Uutta Vuotta kaikille! :flower:
 
Onks sulla ZiiliZeija vielä kierukkakin sisällä? Nyt kyllä arvaisin, että väärin näyttää testi (tai sulla on silmissä vaaleansinipunaiset vauvasilmälasit, niinkuin mulla usein kun katson testiä), vaikka kierukkaraskauksiakin tapahtuu, niin harvemmin kuitenkin. Vai ymmärsinkö väärin...

Voi harmi taas miinuksia, mutta yksi plussakin. Kyllä se nyt plussa on Muutosta. Elä enää turhaa testaile. Neuvolaan hus siitä! :D

mussu81 Oot kyllä ihan oikeessa. Ei kuntoilua tarvi lopettaa, mutta esimerkiksi zumbaamaan ei oteta raskaana olevia, kun kaikki liike on kerkivartalolla. Itselle ei ole juoksu enää sopinut parinkymmenen viikon jälkeen, mutta tosi paljon kyllä kävelin koirien kanssa (kuten normaalistikin), ei raskaus kyllä sitä hidastanut yhtään. TAi muuta arkiliikuntaa. Tosin vatsalihasten ja keskivartalon treenaus, joka olis mulle se ykkösjuttu, on sitten vähän vaikeeta. Mutta pitää vaan löytää jotain muita juttuja, millä pitää kuntoa yllä. Jo synnytyksenkin takia.

Mekin ollaan täällä etelän ihmemaassa huom! kekkis 14 tunnin ajomatkan jälkeen... :LOL: Lapset näkee raketteja ja itsekin meinataan käydä leffassa ja kylästelemässä ja kaikkea muutakin mukavaa.

Hyvää uutta vuotta kaikille!! :wave:
 

Yhteistyössä