Kolmatta kuumeilevien kevät/kesä 2014

Nythän mä vasta hokasin että oon tainnu laskea kiertopäivät väärin....en huomioinut ollenkaan sitä "ylimääräistä" tyhjennysvuotoa joka alkoi päivän päästä siitäku lopetin pillerit kesken liuskan. Tuosta laskien olis kierto vasta kp9 tänään ja ovis vasta tulossa viikon päästä. Oletan että kierto olis 30 mutta tosiasiassahan se voi olla ihan mitä vaan ku ekaa kiertoa mennään pillereiden jälkeen. Jos vois päivittää mulle kp9/30 ja edelleen yk1 menossa ja toivoa täynnä ku ovista vasta odotellaan. Tulispa jollekin meistä plussa pian <3 sunnuntaita kaikille!
 
Harmi, että tuli kp1 eikä II-testi, Jellybeany. Mutta nyt on ainakin selvänä se missä vaiheessa kiertoa menee :)

Hurjalle jotenki kuullostaa tuo aukiolotutkimus rimata. Tai siis kivuliaalle. Oon tässä mietiskellyt sitä, että jos sattuu niin että ei onnistu tämä raskautuminen, niin haluaisinko lähteä käymään läpi noita tutkimuksia ja hoitoja. Luulen, että mies ei ainakaan innostuisi. Vaikka vielähän tässä pitää toinen puoli vuotta vissiin yritellä ennen kuin tuommosia kannattaa edes ajatella...mutta väkisinkin käy mielessä välillä :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille :)
 
Pitäisköhän munkin liittyä joukkoon....
Voisin alottaa siitä kuka olen ja miksi täällä. Olen 30 vuotias kahden tytön äiti. Tytöt -09 ja -11. Eronnut olen lasten isästä ja kerennyt perustaa uusioperheen. Miehellä kaksi lasta ennestään, jotka ovat meillä vähintään joka toinen vkl.

Ajateltiin nyt sitte tehdä vielä yhteinenkin. Mulla oli kapselit kädessä. Toinen saatiin pois helmikuussa ja toinen viime maanantaina. Nyt menossa kiertopäivä 2/?. Lapsi siis on minulle kolmas.
 
Pikakommentointi näin ennen töihin lähtöä...
Tervetuloa mukaan uusille ja tsemppiä kaikille yritykseen :)

Miten menee loppukierrossa jännäilevillä; effemia harmeil ja Marmeli? :) Murusellakin alkaa olla viimeiset odotuspäivät käsillä....
 
Tämä nyt menikin ihan hassusti..

Olen tehnyt tänään kaksi raskaustestiä ja ensimmäinen oli juurikin sellainen "roskishaamu" ja ohjeen lukiessani 5min. on maksimi milloin sitä testiä kannattaa tuijotella, niin päätin tehdä uuden ja nyt tällä kertaa se toinenkin viiva ilmestyi 5min. sisään!

Eli kait se nyt tärppäsi :D mä en voi jotenkin uskoa tätä!
 
Iiks! Onnittelut Muruselle :D

Tervetuloa hispu!

Mä olen testaillut nyt noita ovistikkuja, mutta ei mitään merkkejä siitä (tai no viivoja on, mutta ei yhtä vahva kuin kontrolliviiva, niinku ilmeisesti pitäs olla). Kuitenki mun tuurilla se viiva löytyy sitten huomenna siihen tikkuun, kun mies on aamulla lähössä reissuun moneksi päivää |O No toivon, että tulossa olis yhtä pitkä kierto ku viime kuussa, niin ehtis mies sopivasti takas kotiin :)
 
Vau, onnea Murunen!! Joko haluat siirtyä plussanneisiin?;)

Saapa nähdä ovuloinko tässä kuussa lainkaan. Ei ole ollut mitään merkkejä; vatsannippailut, limat, jne. uupuvat kokonaan. Tosin olen aloitellut uudelleen juoksuharrastusta näin talven jälkeen...Viimeksi juoksun aloittaminen pisti kropan sen verran sekaisin, että kierto venyi yli 60 päivän.
Koitapa siinä sitten valita, että yritetäänkö saada vauvaa vai jatkaa mukavaa harrastusta, plaah :D
 
Kiitos,kiitos! :D

Voisin hengailla jonkin aikaa täällä puolen, jos se sopii? On kuites niin alussa ja jotenkin pelottaa, että nyt sitten tapahtuu jotain, jos liikaa iloitsee :)

Boomkaa: miten sulla venähtääkin noin pitkäksi kierto, jos vain alotat juokseen! Luulis että sillä olisi vaikutusta juurikin toiseen suuntaan. Onpa hankala paikka..
 
murunen isot onnittelut plussasta <3

Itellä alkamassa "kyntöpäivät" isännän kanssa ja sitten huhtikuun puolivälissä testaillaan jos menkkoja ei kuulu. Nyt taas itellä vaihteeksi semmoinen olo että natsaa sittenku natsaa, ei ressiä asiasta. Näillä mennään!
 
Ilmoittaudunpa joukkoon :) Meillä lapset -09 ja -11. Nyt kolmatta toivotaan, menossa yk 3. Edellisten raskauksien jäljiltä kohtu suhteellisen heikossa hapessa (jouduttiin erinäisistä syistä kaapimaan useaan otteeseen kummankin raskauden jälkeen). Vähän skeptisesti suhtaudun raskautumismahdollisuuksiin, mutta minkäs teet kun toiveet on korkealla :ashamed: Yritämme kuitenkin, josko onnistuisi :) Ovistikkuja tilasin juuri vauvalasta ison läjän, josko nyt saisi sen oviksen edes bongattua :D

Minut voi laittaa listalle, nyt on kp 7/30, yk 3. Ikää on 31v ja lapsukaiset -09 ja -11.
 
Tervetuloa joukkoon Ruputti :)

Täällä ei näy viivaa ovistesteissä. Ihan hyvä vaan, jos viiva tulee esiin niin tulis sitten huomenna :D

Boomkaalla kuullostaa olevan hankala valinta. Tai jospa se ei nyt vaikuttais tuohon kiertoon vaikka alotteliskin juoksuharrastusta...mutta sitähän ei voi etukäteen tietää : / Mihin suuntaan oot ite kallistumassa?
 
Tervetuloa Ruputti, lisäsin sut listoille :)

Pidän sut Murunen listoilla, ilmoittele kun haluat siirtyä eteenpäin ;)

Oon tässä miettinyt tuota liikkumista ja juoksun harrastusta. Pitää varmaan koettaa alkuun ja katsotaan miten tämä sitten etenee. Sen verran kuitenkin pidän harrastuksesta etten siitä haluaisi luopua, jos ei ole välttämätöntä. Se auttaa myös painoa pysymään kurissa; myönnän että pidän hyvästä ruoasta ja ruoanlaitosta :D
Juoksijoiden yleisimpiä vaivoja on juurikin menkkojen poisjääminen/kierron epäsäännöllistyminen.
Vähän tällanen omanapainen jorina tällä kertaa...

Lykkyä magielle oviksen bongaamiseen ja toivotaan sitä parasta lopputulosta! Ja Babylle tarrasukkia puuhailuun :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Boomkaa! :D

Se on kyllä totta, että juoksemisella saa painon tippuun tai pysyyn siinä samassa, jos tykkää syödä ihan normaalisti ja välillä vähän herkutellen :) itsellä ainakin suurin vaikutus painonpudotuksessa oli juurikin tämä joka-aamuinen juokseminen ja olen kuitenkin ollut normaalipainon rajoissa, kun aloitin.

Magielle ja Babylle tsemppiä oviksen bongaukseen ja peittojen heilutteluun! ;)

Tervetuloa Ruputti! Hienoa, että haluatte silti yrittää vaikka kuulostaa aika hurjalle tuo kaavinta!
 
Tervetuloa ruputti ja hipsu! Ruputin kanssa näyttäis olevan melko samanlaiset lähtötilnateet ku ikä sama ja lapset samoina vuosina syntyneet. Nuo kaapimiset kuulostaa hurjilta mutta eivät toivottavasti vaikuta kuitenkaan raskautumiseen. Tsemppiä sulle yritykseen!

Omaa napaa vähän. Mulla tuli eilen yhtäkkiä aivan hirveän kipeä alamaha ja tätä kesti useita tunteja. Aivankuin olis ollu krampissa, kova ja turvonnut. Hedelmälliset päivät menossa ja ovista ootellaan. Onko muilla vastaavia oireita oviksen yhteydessä? Mitä luulette, onko ovis tulossa ja munasolu irtoamassa vai jo irronnut kun tekee noin kipeää. Laskennallisesti ovis olis parin kolmen päivän sisään. Eka kierto ilman pillereitä menossa enkä oo vastaavaa aiemmin huomannut. Teki mieli ottaa särkylääkettä mutta halusin kuulostella omaa oloa josko se meinais että kroppa olis pillereiden jälkeen heräilemässä henkiin. Sen lisäksi makeaa tekee mieli ja ärjyttää tavallista helpommin. Selvät merkit vai?

Peittoa on heiluteltu täällä mutta harmiksi isäntä lähtee just reissuun ja palaa lauantai illalla vasta. Ois voinu heilutella vielä lisää ku ovisepäilyt niin vahvat. Huono ajoitus mutta minkäs teet. Pitää toivoa että ehtii kotiin ajoissa tai että jo tehdyt "talletukset" pysyvät elinvoimaisina h-hetkeen.

Raskaustesteistä vielä kysymys. Mikä olisi sellainen mahku herkkä testi jolla vois saada haamun jo aikaisin? Itellä tulossa reilun viikon päästä risteilyreissu ja tarttis tietää onko syytä valita vesilinja. Toisaalta uskon tuntevani melko varmasti jos oon raskaana jo ennen testaustakin. Aiemmissa raskauksissa kuiten melko selvät merkit mutta olishan se hyvä tietää varmasti.

Tulipa omanapaista juttua. Muttaettä plussatuulia kaikille tasapuolisesti <3

Juoksuharrastuksesta vielä boomkaalle ja muille....Riippunee miten intensiivisestä juoksuhommasta on kyse ja millä teholla mennään...Liikunta ja itsestä huolehtiminen kaikenkaikkiaan ovat hyvää juttua ja saattavat myötävaikuttaa jopa raskautumiseen. Ite esim pelaan jalkapalloa ihan sata lasissa ja käyn kuntosalilla. Enkä meinannu luopua niistä edes heti vaikka pärähtäis plussa testiin. Liikuntaelämää voi jatkaa mun mielestä aika lailla samaan malliin ku ennen raskautumistoiveita ja myös raskautumisen jälkeen. Pieni on melko lailla hyvässä suojassa siellä kuitenkin. Liikunta on myös hyvä stressinpoistaja ja saa muuta ajateltavaa. No niin, tuli liikunnan ylistys taas mutta mulla se toimii ja on yksi elämän henkireikä!! Energistä päiväjatkoa kaikille :D
 
Mulle tuo liikkuminen on myös todella rakasta puuhaa. Juoksemisesta pidän sen vuoksi, että se on tehokkaampaa kuin kävely ja jatkuvan aikapulan vuoksi lenkillä käymiseen hupenee vähemmän aikaa.
Mutta tilanne on tosiaan se, että mun kroppa reagoi pidentämällä kiertoa ja se ei kyllä edesauta raskautumista kun yrityskerrat vähenee muutamalla per vuosi :LOL:

Mulla ovulaatio aiheuttaa juurikin noita Babyn luettelemia oireita; alavatsan turvotus, kipuilu sekä "pakottava" tunne. En oo kyllä ihan satavarma tuosta vaiheesta, että mikä on menossa sillä mulla tätä jatkuu yleensä 2 päivää. Toisilla vissiin kestää lyhyemmänkin aikaa, esim. muutamia tunteja.

Ja tad-da-da-daa...!! Täällä on tänään alkanut ovisjomotukset, joten vielä ei ainakaan heitetä kirvestä kaivoon. Vähän oli jo alustavaa epäilyä, joten olen miehen kellistänyt varan vuoksi parina iltana :D Eipä siis muuta kuin toiveet korkealle ja peukut pystyyn - kohta päästään taas jännäilemään!

Ruputti teillä on kyllä aikasen hurjan kuulosta tarinaa taustalla. Toivotaan kuitenkin parasta, eihän sitä tiiä jos ei yritä :)
 
Hmm..oliskohan täälläkin sitten ovista pukkaamassa kun tuntuu että maha on aivan turvonnut...ovistikkuun piirtyi tänään vähäsen vahvempi viiva, mutta ei vieläkään ollut ihan saman värinen kuin testiviiva. Tekis mieli testata illalla vielä uudestaan kun tuon edellisen tein jo iltapäivällä :whistle: Olispa erinomainen ajoitus kyllä kun mieskin palailee tänään reissusta :) Mä en oo tuota turvotusta aiemmin liittänyt ovikseen, kipuiluakaan mulla ei tunnu (ainakaan niin että kiinnittäisin huomiota).

Baby3, täällä kun kävin viime menkkoja ootellessa apteekissa niin sanoivat siellä olevien testien olevan kaikki samaa herkkyysluokkaa suunnilleen. Olisko ollu clearblue joka väitti näyttävänsa plussaa jo paria päivää ennen ku menkkojen pitäs alkaa. En oo ihan varma.

Ja voih, mun liikuntakärpänen kuoli ja haudattiin aika syvälle tuossa talven aikana. En tiiä miten ihmeessä saisin sen heräteltyä henkiin taas. Ihastellen täällä lueskelen tuosta teidän juoksuinnosta...jospa sitä itekkin tässä kesää kohti taas alottelis jotakin :)
 
Baby3: mä olen tilannut tuolta mammaksi.fi raskaustestejä ja ne pitäis olla herkkiä. Itse testasin su ja näytti negaa ja sitten ma tuli se "roskishaamu". Ovat mielestäni edullisia ja tulevat aika nopeastikin suoraan kotiin :D

Kaikilla kuulostais olevan aika hyvin tärppipäivät käsillä! Pidän täällä peukkuja pystyssä teidän kaikkien puolesta <3
 
Mites muilla viikonloppu on sujunut? Kuten Murunen sanoi, aika monella on joko yrityspäivät tai jännäilypäivät käsillä ;)

Oon koittanut jättää mielestä päivien laskemiset jne. mutta kummasti noita ajatuksia nousee mieleen tuolla makkarin puolella. Ja se vie kyllä hieman fiiliksiä....:mad:

Aurinkoista sunnuntaita kuitenkin kaikille, eiköhän ne plussatuulet vielä puhaltele itse kunkin kohdalle =)
 
Ei olisi enää montaa päivää kun tuolla lääkärissä pitäisi mennä käymään. Rinnat on onneksi jo lakanneet vuotamasta, mutta muuten kroppa alkoikin taas tekemään omia oikkujaan. Josko tuolla lääkärillä jotain tolkkua taas tämän kropan toimintaan saisi. Pari päivää kuukautisten jälkeen alkoi taas tuo tuhru vuoto...ja nyt pari päivää sitten alkoi alamaha kipuilla ja nipistellä, sekä toinen rinta taas kipeytyä.
 
En edes tiedä mikä kiertopäivä on menossa. Yritän olla laskematta ja ottaa "rennosti". :D Yritän keskittyä kaikkeen muuhun, kuin miettimään otollisia hetkiä. Testaan vaikka toukokuussa, ehkä. Tuli joku sellainen ei-tästä-mitään-tule -fiilis. Onneksi kyllä onkin kaikkea muuta mitä ajatella, niin ei mene pelkästään hampaat irvessä yrittämiseksi.
 
Toivotaan pieni toive, että saat apuja lääkäristä. Pahinta on varmaan tuo epätietoisuus, että mistä erinäiset oireet johtuu? Tsemppiä sulle :)

Jellybeanylle puolestaan tarrasukkia puuhasteluun; eiköhän teilläkin ne otolliset päivät ala olla ihan ovella ;)

Käykäähän muutkin päivittämässä kuulumisia! Toivotaan, että näin kevään myötä saadaan oikein paljon plussatuulia tänne meidän palstalle!! :flower: :D

Ainiin, erittäin hauskaa aprillipäivää vaan kaikille......Saapa nähdä millanen päivä tulee - mua on kyllä äärettömän helppo huijata uskomaan vaikka ja mitä :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Mä taidan siirtyä tuonne odotuspuolelle. Ei kyllä pitäisi, mutta on niin malttamaton! :D Sovitaanko niin, että mahdollisimman moni muukin saa sen plussan ja voidaan laittaa kolmosten odottajille oma ketju pystyyn? en nyt kyllä huomannut, että sellainen on..

Käyn täällä välillä kurkkimassa miten teillä menee ja tsempit kaikille ja plussatuulia <3
 

Yhteistyössä