Kolmatta kuumeilevien KESÄ 2013

Kettula: Pahoittelut keskenmenosta...varmasti on ollut kovin rankkaa.Toivottavasti teillä tärppää pian ja kaikki menisi hyvin loppuun asti!

Mun kaveripiirissä on kaikilla lapsia ainakin kaksi. Ja kaikki kyllä tietää,et me halutaan kolmas,parille lähimmäiselle ystävälle oon kertonut,et ollaan nyt yritetty ja kaikki on ollut ilolla mukana =) Ainoa,joka ei ole kovin kannustava tässä asiassa on äitini. En ymmärrä hänen asennettaa tässä asiassa...eihän se häneltä ole pois jos meille tulee lisää lapsia??Itse ollaan aina lapsemme hoidettu,että ei luulis siitäkään kiikastavan. Viimeks sanoi mulle,että ei enää yhtään lasta plaa plaa...pikkasen tuntu raivostuttavalta. Jos kerrankin sanoo samaa,niin täräytän kyllä takas,et mitä se sulta on pois? Ollaan läheisiä enkä voi ymmärtää hänen asennettaan. Rakastaa meidän lapsia ja ikävöi niitä aina kun ei nähdä.

Pikkupeikko85: Mullakaan ei ole edellisissä raskauksissa rinnat kasvaneet,vaikka olisin niin toivonut :LOL: Ekassa raskaudessa oli jossain vaiheessa tissit kyllä niin kipeet,et niihin ei voinut yhtään koskea,tokassa ei ollut mitään. Ja nyt tisseistä ei enää ole paljon muuta ku nännit jäljellä imetyksestä johtuen :LOL:
Mää pidän nyt pääni ja en osta raskaustestiä vasta kun menkat on reilusti myöhässä,jos siis niikseen käy. Kun mulla ei kummiskaan testissä näy mitään,vaikka menkat päivän kaks myöhässä.Ainakin ennen näin.

Tsemppiä hei kaikille tähän vauva"projektiin"...kyl tää valtaa mielen ja järjen :LOL:

Hyvää jussia,itse olen osittain töissä,mökillekin kyllä kerkeän välillä =)
 
Heissan jälleen :)

Juu toivotaan että tää nyt on sitä itteään. Tänä aamuna eka kertaa oikeasti saakelin paha oloki, ja kahvi (jota rakastan!) yökötti enkä pystyny juomaan... Toivottavasti ei jatku kovin pitkään, muuten tuun hulluksi :D.
Vielä ois muuan päivä ennenku saan testailla, kyllähän tässä jo jänskät paikat alkaa olemaan. Jotenki silti tosi rauhallinen olo ku tuntuu niin vahvasti siltä että vauva masussa ois. Nähtäväksi jää.

Tuosta liian aikaisin testailusta, täytyy omalta kohdaltani sanoa että sillä ei saa ku harmaita hiuksia aikaan ja pahan mielen jos näyttääkin negaa koska hormoneita liian vähän. Kantsii siis ootella ihan suosiolla sinne menkkojen oletettuun alkamispäivään niin voi olla varmempi vaikka nega tuliskin.

Tosi harmi että läheinen ihminen suhtautuu ikävästi vauvahaaveisiin, luulisi tosiaan että ei se keneltäkään pois ole jos itse haluatte ja tiedostatte olevanne valmiita kolmanteen tulokkaaseen.
Mulla myös hiukan pelottaa kun sen aika tulee että on tärpännyt, kertoa lähinnä miehen puolen sukulaisille. En ole vielä edes päässyt tapaamaan mieheni vanhempia. Syynä se että asuvat toisella paikkakunnalla.
Oma perheeni suhtautuu hyvin ja ex-miehenikin tietää jo meidän vauva-aikeista ja otti sen hyvin :).

Onhan se varmasti iso ylläri miehen vanhemmille ja sukulaisille. Meillä tämä liitto kuitenkin suhteellisen tuore vielä. Mutta mitäpä sitä jossittelemaan jos on oikeasti varma asioista ja molemmat sitä kovasti haluaa.

Ohhoh, nyt tuli kyllä omaa napaa aika paljon, pahoittelut siitä :/.

Mutta oikein antoisaa juhannuksen aikaa kaikille! :)

ja listasta uupui nuo miun poikien syntymävuodet, eli -09 ja 10
 
Viimeksi muokattu:
Mä olen kertonut tasan yhdelle ihmiselle vauvatoiveesta, parhaalle miespuoliselle ystävälleni. :D En halua kertoa muille, ennen kuin saan kertoa että hei meille tulee vielä yksi. Kait mä sitten jotenkin suojelen itseäni, en halua missään tapauksessa että kukaan pääsee sanomaan mielipiteensä vielä tässä vaiheessa. Sinänsä kummaa kun mä olen kauhea hölösuu, ja yleensä selostan kaikki asiani lähimmille, varsinkin omalle äidille. :) Nyt en ole sanonut hänellekään mitään.

Oli miten oli, musta on TODELLA törkeää arvostella toisten lapsilukua. Voisko kuitenkin olla, että siihen on syynä huoli jaksamisesta tms. eli periaatteessa eivät tarkoita pahaa?

Äippyli_81, terkka nimenomaan sanoi ettei hänellä ole mitään ns. tieteellisiä todisteita tuosta keskenmenoriskistä kuparikierukan poistoon liittyen, vaan ainoastaan oma vuosien kokemuksensa. Me sitten ajateltiin että ei riskeerata. Olis ikävää miettiä mahdollisen keskenmenon sattuessa, että aiheutinko sen itse...

Meillä nuorempi sanoi silloin kun mies oli just suostunut kierukanpoistoon että "pitäiskö sun äiti kysyä iskältä voiko se tehdä yhen vauvan sun kanssa". :heart: Mikäli lie lapsenvaisto kyseessä! En sitten kommentoinut siihen mitään, on minusta aika iso asia 4-vuotiaan sekaantua siihen. :LOL:

Täällä dpo5/kp19, ja yritän ajatella välillä jotain muutakin.
 
Juhannus aamupäivät kaikille!!

Mä nyt testasin tänä aamuna, Dpo siis 11 tänään ja kp 28/26-28 ja en kyllä ainakaa mitää selkeää plussaa saanu, nega se taitaa olla.. olen näkevinäni viivan nyt siinä kyllä, mitä aijemmi ei ole siis tullu noihin testeihi lainkaa, mut kyllä se o ni haamujen haamu jos se siinä on etten sen varaan kyllä lähtis luottaa :/

joko se pitäs näyttää se plussa jos se plussaa olis?? vai onko nyt ni ko odotettava se pari pvää vielä et menkat on 2pvää myöhässä sit, et saa sen haalean plussan jos se on tullaksee?

No niin tai näin, illaks töihin.. Ipanat taas vaihteeks lämpöilee, et se niistä ihmeemmistä juhannus suunnitelmista isännän kohdalla,et saunois,kävis kokolla jne.. meillä on oltu kipeinä nyt ni hirveesti et en tiiä mistänäitä riittää enää :(
 
Kettula Voimia sinulle! Itse olen joskus kaksi keskenmenoa käynyt läpi, joten uskaltaisin sanoa tietäväni sen tunteen!

Mä olen nyt hiljalleen alkanut siirtyä tuonne odotuspuolelle, pieni pelko persiissä toki. Mua vähän helpottaa se, että tämä raskauden alku muistuttaa enemmän niitä, joista olen lapsen saanut. Eilen 3+6 illalla digi näytti raskaana 2-3 ja olen vakavasti harkinnut, että nyt 4+0 voisin lopettaa testaamisen ja siirtyä tuonne odotuspuolelle kokonaan. Eli tulkaahan perässä, kun kerkiätte.
 
Mahtuisikos tähän ryhmään vielä mukaan? Eli kolmatta kuumeillaan täällä. Itse täytän ensi kuussa 32v. ja kaksi poikaa on ennestään (-05 ja -09 syntyneet). Vauvakuume on vaivannut jo suurinpiirtein kolme vuotta välillä lievempänä, välillä kovempana, mutta miestä en ole saanut suostutelluksi mukaan, ennenkuin nyt.

Meillä on tavallaan nyt ensimmäinen yrityskierto meneillään, tai ollaan nyt aluksi vähän sellaisella ns. tjot-meiningillä. En siis nyt edes tarkkaan tiedä, mikä kiertopäivä on meneillään, mutta luultavasti ovis oli tässä 1-2 päivää sitten. Mulla on säännöllinen kierto ja aiemmat raskaudet on tärpänneet helposti, eka ekasta yrityskierrosta, toinen toisesta yrityskierrosta, mutta koskaanhan ei tiedä, miten nyt käy. Jännittää tietysti ja olo on aika malttamaton, koska näin kauan ehdin kuumeilla, ennenkuin päästiin yrittelemään vauvaa. Mutta katsellaan, mitä tuleman pitää. :)

Hyvää juhannusta kaikille! :)
 
No mullekin saa päivittää
saraheinä.......kp 7/27-30.......yk1.......29......2/11,10/12 :)

Ovistestejä en käytä enkä tunne ovista eli katotaan miten käy, osuisko talletukset sattumalta oikeaan aikaan=) Mutta eipä meillä niin kiire olekaan, ainoa että toivoisin kevät-kesä-alkusyksyn vauvaa mieluummin näin alkuun, kun molemmat on syntyneet pimeään aikaan.

Kettula pahoittelut keskenmenosta, todella ikävää:hug:

pikkupeikko85 kyllä vielä toivoa on, varmaan monella näyttää kunnolla plussaa vasta kun kuukautiset on myöhässä:)

sydäntähti onnea odotukseen=)
 
saraheinä no ku ne tuttuun kiertoon 26-28pvää on nyt myöhässä, tänään kp29. mutta ovulaatio oli myöhään eli sillo ööh kp17 ni voiko kierto nyt sit venyä pidemmäksi vaikkei tärppi olisi käynytkään?

no siis yhteenveto :D menkat: ei näy, menkka jomotukset: löytyy jo pari pvää testi tuloksia: kaksi haamu viivaa :O ni mene ja sano sit tässä :D dpo 12 tänään ja kp 29 siis.. merkillistä piinaamista tää oma kroppa :D:D
 
Moikka! Pääseekö mukaan? Meillä on tyttö 07/09 ja poika 07/11 ja nyt kolmas haaveissa :) Yk 1 on nyt menossa, molemmat edelliset ovat tärpänneet ekasta kierrosta, mutta tämä tuskin, ainakin nyt jo ovulaation mentyä tuntuu sille. :D
 
pikkupeikko85 Jos oot jo haamuja saanut niin hyvällä mallillahan sulla on:) Kunpa vahvistuis pian! Luulisin että jos ovis on myöhään niin kiertokin on pidempi. Ja eikö ole niitäkin jotka saa plussan vasta kun kierto saattaa olla viikonkin jopa myöhässä... Omaa kokemusta ei valitettavasti ole, luulen että mulla on ovis aina aika aikaisin, oon kummallakin kerralla saanut selvän plussan jo paria päivää ennen menkkoja. Ja laskettua aikaakin on muutettu aikaisempaan vaikka kierrot on ollut sen 30pv. Mutta en mä sinuna heittäis kirvestä kaivoon vielä ollenkaan, päinvastoin:)

Onpa kiva kun tänne tulee paljon uusia kuumeilijoita!=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja saraheinä;28641372:
pikkupeikko85 Jos oot jo haamuja saanut niin hyvällä mallillahan sulla on:) Kunpa vahvistuis pian! Luulisin että jos ovis on myöhään niin kiertokin on pidempi. Ja eikö ole niitäkin jotka saa plussan vasta kun kierto saattaa olla viikonkin jopa myöhässä... Omaa kokemusta ei valitettavasti ole, luulen että mulla on ovis aina aika aikaisin, oon kummallakin kerralla saanut selvän plussan jo paria päivää ennen menkkoja. Ja laskettua aikaakin on muutettu aikaisempaan vaikka kierrot on ollut sen 30pv. Mutta en mä sinuna heittäis kirvestä kaivoon vielä ollenkaan, päinvastoin:)

Onpa kiva kun tänne tulee paljon uusia kuumeilijoita!=)
siis oon nyt kaks haamua saanu, tää claire testi mitä kyselin kokemuksia on näyttäny iha puhdasta negaa aijemmin, ni siinä oli sillo par aamua sit se hailakka haamu, ja siihe ei ole tullu siis testiajan jälkeenkää YHTÄÄN MITÄÄN NÄKYVIIN, vaikka kuinka on tiirannu ja kahtellu :D Pregcheck muute oon testannu ni mä en jostai syystä nyt luota siihen ku paljon puhutaa niistä viivan paikoista ja oon saanu itekin siihen sellaisen sillo aijemmin.. :/ mut viivat on kuitenki sellaiset et mieskin ne on erottanu ja eikös miehet o niitä jotka ei näitä meidän olemattomia haamu viivoja näe vaikka kuinka kahtosiivat? xD

(.) eli nyt mennää dpo 13 ja kp 30/26-28 en tiiä millaista testiä nyt ostaisin ens viikolle, että ois oikeesti joko iha viiva tai ei mitää, osaako kukaa neuvoa mkä olisi herkkä testi ni tulis tämä asia selväks :D toi Pregcheck:hän taitaa olla jotain 25 herkkyyksinen.. Mammaksin testillä sillo aikanaa testasin noista kahdesta niillä herkillä.. Noista pregcheckeistä mietin et näyttääkö niistä kaikki haamuviivaa/viivanpaikkaa testiajan jälkee, ku ite en sit taas ole saanu mitää niillä näkyvii aijemmin,jos ei tätä yhtä aijemman kerron 1/2h jälkee saatua viivanpaikkaa lasketa..

Nyt en kyllä testaa ennen ku vamaa tiistaina, sillo on dpo 15 ni eiköhä luulis sit näkyvä jotai jos näkyy?

En tiiä miten sitä voi olla _NÄIN_ hukassa näide asioiden kanssa, et miten on 5vuodessa unohtanu kaikki asiat tätä koskien :D tänää jomottanu alamahaa kunnolla ja takareisiä, eli hyvät menkkojen oireet olisi.. Jäädään kuulostelemaan, eihän siinä muu auta..
 
Täällä tänään kp 28/ 28-30 ja tärisevin käsin tein apteekin oman testin. Hailakka haamuhan siihen tuli. Huhhuh :) Jotenkin silti vielä epäilyttää, täytyy käydä aamulla ostamassa herkempi niin varmistuu.
Mulla aina nuo apteekin omat on olleet hailakoita viivoja, toinen testi jota voin suositella on First Signalin kasettitesti. Yliopiston apteekki ainakin myy.
Sillä tein noista molemmista pojista menkkojen oletettuna alkamispäivänä ja ihan selkeät plussat pärähti ruutuun heti. Siinä herkkyys 10, kun apteekin testin 25. Tuon First signalin meinaan itse hakea ja palaan huomenissa taas asiaan. :)
Suosittelen sullekin pikkupeikko 85

Ihana kun tein tuon testin ja mies nukkui, kävin kuiskaamassa korvaan että kyllä susta taitaa nyt isi tulla niin voi että mikä hymy sieltä tuli :heart:

Oireita on vaikka muille jakaa, selkein niistä monta päivää kestänyt välillä tosi kovakin alavatsakipuilu. Minusta voimakkaampi kuin menkoista. Ja aamuisin etoo, kahvi maistuu paskalle ja jotenkin aivan euforisen onnellinen olo. Hih :)
 
Onpas täällä monella lupaavat tilanteet päällä! Kivaa. :) Ja uusia ryhmäläisiäkin, sekin on mukavaa niin saadaan vilkasta keskustelua aikaiseksi.

Juhannuksetkin tuli juhlittua. Itse juhlin tekemällä 60 km pyörälenkin, ai vitsit mikä nautinto. Töihin meno huomenna ei kiinnosta kyllä yhtään, oi kesäloma saavu jo. :whistle:

Pikkupeikko ainakin mietiskeli herkkyyksiä. Mulla on kaapissa apteekista ostettu Predictor Early, paketissa lukee että voi testata 4 päivää ennen oletettua menkkojen alkamispäivää ja herkkyys olisi 12,5. Ajattelin sillä testata huomisaamuna vaikka sillon onkin vasta kp 23/26 ja dpo9. Mutta ku minen kyllä kestä enää yhtäkään päivää. :D Tosin ei ole yhtään sellainen olo, että tärppi ois käynyt. Mutta testaanpa nyt sit kumminkin niin saa sen pois mielenpäältä...
 
Täti se kurvas kylään, en muistanukkaa miten huojentunu voi siitäkin olla, et tietää kroppansa kuitenkin toimivan :D Toki hitusen harmittaa ettei tämä suunnitelmallinen 3 lapsi olekaan niin helppo operaatio kun edellinen, mutta mitäs tässä ihmettelemään, uutta matoa koukkuun :p

mulle vois siis päivitellä etusivulle:
Pikkupeikko85........kp 1/26-30...............yk 3.............28............-07, -09

nyt kyllä varaudun seuraavaan kiertoon ihan jollain muulla kun pregcheckin liuskoilla testaamista varten.. Taidan noita mammaksin herkkiä tilailla, ovulaatio testinä oon kyllä tykänny noista pregchekeistä,et katotaan otanko niitä vai mammaksin ovulaatio testejä.. Onk kokemuksa täällä kummat on parempia...?
 
pikkupeikko85 no voi harmitus mut ei ollut kyllä varmasti yhtään kivoja tollaset turhaa toivoa antavat testit... Parempaa onnea enskiertoon:) Mä oon tainnu käyttää mammaksin raskaustestejä joskus ja turhaa viivaa en ole saanut. Mammaksin testejä näyttää nytkin olevan vanhoja tuolla kaapissa, muissa on päiväys ensivuodelle mutta yhdessä 8/13, voikohan sitä enää käyttää? Enpä kyllä usko että elokuussa plussaisin. Mut voihan tuon testin huvikseen tehdä jos menkat ei ehdi ennen alkaa kun vanhaksi menee kuitenkin.

cassyput toivotaan positiivisia uutisia=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja saraheinä;28643876:
cassyput toivotaan positiivisia uutisia=)
Toivotaan. Eniten toivotaan kuitenkin sitä että maailman kärsimättömin ihminen (ette arvaa kuka) pysyis tässä jotenkin jäjissään. :whistle:

Tää teidän on pakko kuulla. Mä oon kyllä mun mielestä aika hyvässä kunnossa kaikin puolin, mutta vajaa 4v. on hiukan eri mieltä. Keskustelu tänään äidin mennessä suihkuun:

Lapsi: "Äiti, kyllä sun tissit roikkuu."
Äiti: "Mulla on ihan tavalliset tissit."
Lapsi: "Ei kun ne on roikkuvat."
Äiti: "Tissien ulkonäköön voi kyllä vähän vaikuttaa se, että oon ruokkinu niillä sua ja siskoasi ja ne on olleet täynnä maitoa."
Lapsi: *kiertää äitin toiselle puolelle* "Onko pyllylläkin ruokittu?"

:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Kettula
Tervetuloa uudet mukaan! =)

Ja sparklingfun: Paljon onnea plussasta!! =)

pikkupeikko85: Höh,ei sit tärpännyt tästä kierrosta,toivottavasti ens kierrosta sitten!! Luulen,että tuun sun perässä kohta...oviksen jälkeenhän olin satavarma,et tärppäs :LOL: Nyt on niin pms oireet ilmoilla,kun olla ja voi.Vituttaa,hikoiluttaa ja maha kipee välillä. Nyt kp29. Mullahan oli ovis vasta kp 20/21,joten tässä voi mennä pari pv ennen kun menkat alkaa.Ja kun tää on eka luomukierto,niin en tiedä varmaksi kierron pituutta. Ennen se on ollut 28-32. Sillä fiiliksellä mennään,et käy miten käy!

Musta digitestit on ihan parhaita,muita en aio edes ostella. Ei tarvii sitten arvuutella niistä viivoista,et onko plussa vai ei.Digi kertoo onko raskaana ja jos on,niin montako viikkoa =)
 
No niin, ja puhdas negahan se dpo9 dippi oli. Uskon kyllä että olisi jo näkynyt, vaan eihän siitä varma voi olla. Olen nyt kumminkin, jos pessimisti ei vaikka pettyis. :D

Mun tarvii sitten parin päivän sisään siirtyä taustailemaan heinäkuun ajaksi, me ollaan miehen kanssa eri maissa kriittisellä hetkellä kun hän on koko viikon pois. Tulee kotiin dpo1 iltana, jei... Eli elokuussa sitten vasta uusi yritys. Toi onkin ainoa mikä kunnolla ottaa päähän, seuraavaa jännäystä pitää odottaa 2kk. : /
 
Sparklingfun, lämpimät onnittelut plussauksesta, toivotaan viivan vahvistumista mahdollisimman pian! :)

Pikkupeikko ja Cassyput Voi harmi :/ Uskon että Cassyput ottaa päähän, varsinkin kun on tuollainen kuukauden paussi tulossa.

Jännä juttu, miten sitä plussaa odottaa, vaikka tästä kierrosta se aika mahdoton ajatus onkin. Ja vaikka sitä luulee olevansa tosi löysin rantein hommassa, niin ehkeii sitten kuitenkaan ole :D
 

Yhteistyössä