* Kolmatta kaipaavien TAMMIKUU *

  • Viestiketjun aloittaja Sunflower11
  • Ensimmäinen viesti
Parin viikon sykleissä mennään täälläkin, vähän eri tavalla vaan kuin normaaleissa kierroissa. Ensin 2 viikkoa vuotoa, sitten 2 viikkoa ovikseen, sitten 2viikkoa odottelua kuinka kävi. Toiveissa olisi että saataisiin tuo ensimmäinen 2 viikkoa pois ja vuodon alusta olisi vain se 2 viikkoa ovikseen..

Tänään on alkanu aika paljon nippailemaan munasarjoja. Pää on tullut kipeäksi ja vatsa mennyt kovalle. Vähän elättelen toiveita että ensi viikon lopulla päästäisiin vihdoin ovuloimaan. Tai viimeistään seuraavalla viikolla. Verivuotoa ei ole ollut kolmeen päivään ja limat alkaneet lisääntymään, sinänsä näyttäisi hyvältä mutta ei vielä nuolaista.. Nyt sitten mahdollisuuksien mukaan jtp-hellyyttä ja helmikuuta odottelemaan.

Melko rennosti mennyt loppupeleissä tämä kierto. O-testejä en kyttää niin tarkkaan kuin aiemmin, siitä kun näkee heti 30sek sisään onko nega vai plussa. Lämmöt mittaan aamuisin mutta pitkin päivää en, tiedän että ne näyttää mulla aina päivisin yli 37 oli kierto missä vaiheessa tahansa. Enkä seksinkään suhteen ole yhtä skitso kuin aiemmin. Välillä jopa itse lykkään hommia huomiselle jos ei touhut huvita, melkoinen muutos kun pari kiertoa sitten vedin itkupotkuraivareita jos mies ei jaksanut touhuta. Alkaa realisti kuoriutumaan esiin vauvantekohommien suhteen. Tulee jos on tullakseen, panikointi ja stressaaminen ei auta mitään.
 
Täällä mennään nyt mitä ilmeisimmin oviksen jälkeistä elämää. Oireista päätellen ovis oli siis tossa viime viikolla ja se on kyllä hyödynnetty. Mutta nyt sitten ilmeni eilen sama ongelma kuin viime kierrossa eli verinen vuoto seksin jälkeen. Ihan vaan siis semmonen, että heti seksin jälkeen tulee vähän verta, mutta ei mitenkään vuoda enää sen jälkeen. Viime kierrossa oli sama. Ja tätä vaivaa ei ollut nyt ollenkaan viime menkkojen jälkeen ennen ovista vaan nyt eilen oli eka kerta tässä kierrossa. Voisko tämä nyt vaan olla jonkinlaista vuotoa limakalvoilta? Oviksen jälkeen jotain muutoksia tapahtuu ja limakalvot on niin herkkinä että vuotavat vähän seksin jälkeen? No täytyy varmaan nyt odotella vaan kuitenkin, mutta jos en nyt ala raskautumaan niin varmaan vois lääkäriin sit vaikka mennä tsekkaamaan tilanteen.

Pari viikkoa siis taas odottelua ja sit testailua jos ei menkkoja kuulu. Toiveet ei oo kovin korkealla kyllä ollenkaan, varsinkin toi eilinen vuoto mietityttää.
 
Meille tuli aika polille, 2.2. jo :O ei siihen oo enää kuukauttakaan.. laskeskelin että mulla on silloin varmaan uusi kierto alkamaisillaan, kp41 olisi tuolloin. Nyt sitä ovista odottelen kp30 asti ja sitten varmaan terot kehiin että saisi kierron loppumaan ja pääsee antamaan verikokeet kp3.. sen tiedän ettei ovis ole lähipäivinä tulossa, siihen suuntaan ei näytä tikut eikä limat.
 
Bamboo81: Minulla oli samatyyppistä vaivaa joskus nuorempana. Eräänä kauniina päivänä aloin vuotamaan verta joka ikisen yhdynnän jälkeen. (Erona tosin se, että söin tuolloin e-pillereitä, joten ei liittynyt ainakaan ovulaatioon.) Joskus sitä tuli ihan vähän, joskus hieman runsaamminkin, mutta mitään kipuja siihen ei liittynyt. Lääkärissäkin kävin asian tiimoilta. Gynekologi sanoi, ettei vaiva ole nuorilla naisilla mitenkään harvinainen. En enää muista sanatarkasti, mutta joidenkin verisuonten päät olivat siellä ultrallakin katsottuna sen verran pinnassa, että saattoivat alkaa yhdynnässä herkästi vuotamaan.

Minulla tuo vaiva parani jossain vaiheessa itsekseen. Erottuani silloisesta poikaystävästäni, minulla oli yli vuoden tauko etten ollut yhdynnässä. Nykyistä miestäni varoittelin etukäteen että tällaista saattaa sitten ilmetä. (Ettei säikähtäisi.) Nähtävästi vaiva oli sillä välin kuitenkin hävinnyt, koska varoitteluni osoittautuivat turhiksi.

Mitä tämän hetken tilanteeseen taas tulee, niin jännitys sen kuin kasvaa. Eilen oli DPO 7, ja sekä alavatsassa, että toisen munasarjan suunnalla tuntui pieniä nipistelyjä. Olisipa tämä nyt sitä itseään... Vilunväristyksiäkin on pariin otteeseen ollut - mikä ei tietysti näillä pakkasilla ole mikään ihme. :LOL:
 
Laitan vielä tännekin kuvasen o-tikusta kp17, oon ilmeisesti ottanut erävoiton jatkuvasta tasavahvojen o-testien putkesta. Tässä kierrossa testailtu tämmöistä

Aijaa.com - 9332281.jpg

Viimeisimmät kierrot tosiaan jatkuvaa tasavahvaa ja parit valeplussat ennen oikeaa ovulaatiota. En tiedä mitä noi selkeät negat tässä kierrossa nyt loppupeleissä meinaa, sen tarina kertoo tulevien päivien kuluessa. Mutta on noita kivempi katsella kuin joka päiväisiä tummia viivoja ilman ovulaatiota ;)
 
Bamboo: minullakin vuotelee silloin tällöin seksin jälkeen, mutta ei joka kerta. En ole keksinyt mitään erityistä syytä sille, miksi joskus tulee ja joskus ei.

Täällä olis tod. näk. dpo 6 ja lupaavasti vihloo alavatsan seudulta yhdestä kohdasta. Jännää, vaikka oli tarkoitus olla kyttäämättä ja stressaamatta tämä kierto :saint:
 
Näin siinä sitten kävi eli tänään ultrassa huomattiin sykkeiden loppuneen alkion koon mukaan eilen :'( Ei tule meille siis vauvaa elokuussa eikä varmaan kolmatta ollenkaan. Ei riitä voimavarat enää käsittelemään näitä keskenmenoja, joten tarkassa mietinnässä yrityksen lopettaminen vaikka lupasivat kromosomi ym tutkimukset...
 
morebabies: Voi ei, olen todella pahoillani :'( Paljon jaksamisia teille ja voimia päätöksen tekoon yrityksen jatkamisen suhteen :hug:

sunflower: Voi pahuksen menkat :( Iso :hug:

pikkuinen: Loistavaa että saitte niin nopeasti ajan =) Toivottavasti ovis löytyisi pian!
 
morebabies voi ei, paljon voimia surun keskelle :hug: Olen jonkin verran miettinyt että mitenköhän teidän raskaus etenee, kun alussa jätätti viikoissa niin paljon. Pari kertaa tullut netissä vastaan vastaavia tapauksia joissa raskaus oli kuitenkin edennyt loppuun asti hyvin. Toisinaan alkion kehitys jostain syystä jää junnaamaan tiettyyn vaiheeseen mutta onnistuu kuitenkin korjaamaan itsensä ja raskaus jatkuu. Olen tosi pahoillani teidän puolestanne, toivon että päädytte perheellenne sopivaan ratkaisuun kolmannen lapsen suhteen.

moonchaser loistavaa on joo kun aika saatiin mutta mua jännittää tosi paljon, hyvällä tavalla onneksi. Tai no, aukiolotutkimus ja mahdolliset piikitykset sun muut vähän pelottaa mutta enköhän mä kestä ne kuin nainen ;) Miten sun raskaus etenee, onko oireita jo tullut?

Tervetuloa uusille :wave:

Tosta seksin jälkeisestä verivuodosta vielä. Mulla se liittyy raskauteen, eli luteaalivaiheen loppupuoleen kemiallisissa raskauksissa ja kuopuksen odotuksessa tuli paljon vaaleanpunasta vuotoa seksin jälkeen joskus 24 viikoilla, lääkärin mukaan johtui tulehduksesta ja sain antibiootit. Eli limakalvot vuotelee esim. hiivan, bakteerivaginoosin tai muuten vaan ärtyneisyyden vuoksi (esim. jos tulee harrastettua paljon seksiä vauvan teon yhteydessä ja alapää on kovilla.. ). Mulla raskaudet aiheuttaa poikkeuksetta joko hiivan tai bakteerivaginoosin, valitettavasti myös kemialliset raskaudet ja aina vuodon alettua joutuu vetelemään myös hiivakuurin ja/tai maitohappobakteeria.
 
Voimia morebabies suureen suruun! hyvin ymmärtää että mieli on maassa... :hug:

on: ovista olen metsästänyt ja nyt on kahtena päivänä viivat selkeästi tummempia, mutta ei ymmärtääkseni riittävän tummia. Jos vaikka huomenna olisi plussa, niin eikös se olisi sitten dpo -1. Dpo 0 olisi jo kiertopvä 16/25... taitaa kierto käydä liian lyhyeksi. Jostain jo ennätin lukaista että alle 9 päivän luteaalivaihe on liian lyhyt raskauden alkamiselle. Ei hyvältä näytä...

Tervetuloa mukaan Emmy!
 
Suuren suuret pahoittelut täältäkin morebabies! Voimia päätöksen tekoon ja sen takana seisomiseen.

Oliko Pikkuinen vasen viiva siis testiviiva. Todella hieno plussa siinä tapauksessa. Ei kun hyödyntämään vain.

Bindille pahoittelut negasta ja Emmylle tervetuloa.

Jännää Liljan Kukka ja Emmaliini.

Omasta navasta sen verran, että osasinpa helpottaa elämääni. Käyttämällä mustia alkkareita ja välttämällä viimeiseen asti tiirailemasta vessapaperiin ei tarvitse tietää tuon taivaallista tuhrutteluista. Voi vaikka kuvitella, että ei tuhruttele ollenkaan. :)
 
Pettunia negatesti tuo oli, mullahan koko viime kierto oli jatkuvasti melkein plussaa tai plussaa joten nyt ilakoin selkeistä negoista :) Ei tarvii jokatoinenpäivä kuvitella ovuloivansa väärien testiplussien takia..
Mitä tuhruttelua sulla on, menkkoja edeltävää vai millaista? Mullahan alkukierto on yhtä tuhrua ollu jo monta kuukautta. Siksi varmaan ovuloinkin tosi myöhään.

ON. Tänään on tullut kovia menkkatuntemuksia vasemmalle alaselkään ja alavatsaan, en tiedä mistä mahtaa johtua. O-testi ei plussaa mutta limoja on paljon. Saas nyt nähdä tulisiko vielä yksi ovulaatio ennen helmikuuta vai mikä tuolla pistää jomottamaan näin kovasti.
 
pikkuinen: juttelin maanantaina lapsettomuuslääkärin kanssa ja hän oli sitä mieltä, että alkio ei jätättänyt viikoissa vaan oli vaan kiinnittynyt myöhään. Ultrien mukaan kasvua seurataan ja se meni oikein, uktrassa koko oli 7+3 eli kasvoi ihan oikein. Voi kuulemma kuulemma kestää 14 päivääkin että kiinnittyy, mutta joka tapauksessa näin nyt kuitenkin kävi taas...

).( lääkärin mielipide oli, että ongelma olisi vanha tuttu eli verikokeissa on todettu minulla vasta-aineiden olevan koholla. Keho käytännössä taistelee vierasta kudosta vastaan, kiinnittyminen onnistuu mutta huonosti ja siksi sykkeet aina loppuu. Onnistuneissa raskauksissa kortisoni on aloitettu oviksesta, mutta 2 spontaaniin km:n päättyneissä ei lääkitystä ole ollut ja toisiski viimeisessä lääkitys aloitetiin vasta rv 5-6 ja sykkeet loppui 2 pvä lääkkeen lopetuksen jälkeen. Viimeisessä sitä ei ollut ollenkaan tuota lääkettä. Nyt on sitten vaan miettitävä tarkkaan omaa jaksamista... Kiitokset lohdutuksista!
 
pikkuinen: Uskon että jännittää. Minulla on neulakammo, joten kaikki piikitykset verikokeista lähtien saavat minut pyörtymisen partaalle :ashamed:
Oireita on tullut muutamia lisää. Viime viikolla alkoi pahoinvointi, joka kyllä syömällä pysyi aisoissa. Tänään vaan taas heräsin tunteeseen, ettei siellä mitään ole. Nännikipu loppui eilen kokonaan, eikä tänään ole olokaan ollut läheskään niin huono, mitä aikaisemmin. En vieläkään ole uskaltanut varata varhaisultraa enkä neuvolaa. Minulla on vaan vahva tunne siitä, että kaikki ei ole niinkuin pitäisi, on ollut koko ajan. Toivon kovasti että olisin väärässä ja että tämä epävarmuus olisi vain se aikaisemman km syytä.
 
Kylläpä on taas melkoista vuoristorataa nämä kuulumiset. En ole vähään aikaan ehtinyt käydä lukemassa ja nyt riittää sulateltavaa.
Niin toivoisi, että vihdoin nämä vastoinkäymiset tässä pinossa olevilta loppuisivat!!! Jälleen :hug: jokaiselle sitä tarvitsevalle!

Moonchaser km jälkeen seuraava raskaus oli minullekin vaikea. Sitä epäili ja pelkäsi onko oikeasti raskaana, onko kaikki hyvin, epävarmuus tuli uniin. Toivottavasti sinun odotusaika sujuisi mahdollisimman stressittömästi ja kaikki menisi hyvin loppuun asti!

ON: Edessä olisi jälleen se negatestin tekeminen. Nyt olen lykännyt sitä, kun testien tekeminen tuntuu ihan rahan tuhlaamiselta. Mutta järki sanoo, että parempi se on tehdä niin tietää milloin ei ainakaan ole ollut vielä raskaana, jos nyt sattuisi raskautumaan ennen kuukautisten alkua.
 
Prolaktiini eli maitohormoni vaikeuttaa raskautumista jos sitä on yli viitearvojen, 500 on raja. Mulla se oli 128 eli ei korkea. Prolaktiini estää ovulaation eli siksi imettäessä ei yleensä tulla raskaaksi. Arvot voi kohota myös siitä että liikaa tutkii ja puristelee rintoja, siksi kannattaa jättää aika vähälle ovulaation jälkeen rintojen kipeysasteen testailut ;)

moonchaser eihän noille peloille mitään oikein voi, päivä kerrallaan vaan eteenpäin. Mulla toinen raskaus meni alusta loppuun pelon vallassa vaikken ollut ikinä kokenut keskenmenoja tai mitään. Käytiin parikymmentä kertaa ultrassakin koko raskauden aikana... Kohta oot jo tukevasti raskaana, ehkä sitten osaat jo vähän nauttiakin tilanteesta.

Vähän epäilen että mulla ovis kolkuttelee kohta ovella, petipuuhat sattui jonkin verran munasarjoihin. Saa vähän ajatuksia pois polikäynnistä kun keskittyy välillä miettimään tämän kierron kohtaloa :)
 
morebabies: Voi ei, näitäkään uutisia en olisi toivonut kuulevani. :hug: Voimia päätöksen tekoon, mikä se sitten onkaan.

Omaa napaa: Tänään ilmeisesti DPO 10, ja vilunväristyksiä ollut tänäänkin. Peilistä myös tullut jatkuvasti syynättyä missä kunnossa kasvojen iho on. Yleensä vähän ennen menkkoja finnejä alkaa pukata, mutta vielä ovat pysyneet poissa. Ennen taannoista keskenmenoa iho oli tosi hyvässä kunnossa, mutta heti kun vuoto alkoi, ilmestyivät myös finnit. Piinailijan päivät ovat pitkiä. Kädet kyynerpäitä myöten ristissä että vihdoin olisi onnistanut...
 
Liljan kukka: täälläkin ollaan kädet ristissä teidän puolesta!! Päätöksen teko on niin hankalaa, tai siis eilen se oli tosi helppoa vannoa etten ikinä enää halua kokea yhtään raskautta eli siis keskenmenoa, mutta yön pimeinä tunteina valvoessa se mieli vaan alkaa muuttua...
 

Yhteistyössä