Kolmatta kaipaavien tammikuu 2011

mymosa: Mä noudatan tuota myös vähähiilarisen rinnalla.

"Tietyt ruoka-aineet voivat kohottaa tai alentaa vain tiettyyn veriryhmään kuuluvien, eivät muiden painoa. Liiallinen laihtuminen on merkki aliravitsemuksesta, joka heikentää immuunijärjestelmää. On muistettava, että lopullinen tavoite on terveyden ja suorituskyvyn optimoinen, joten painon, pituuden ja vartalotyypin on oltava tasapainossa.


O-tyyppi

* lihansyöjä
* vahva ruoansulatuselimistö
* ylivilkas immuunijärjestelmä
* sopeutuu huonosti ruokavalion ja ympäristön muutoksiin
* selviytyy stressistä parhaiten rasittavan toiminnan avulla
* tarvitsee tehokkaan aineenvaihdunnan, jotta pysyisi hoikkana ja vireänä

Pahin lihomista aiheuttava tekijä on gluteeni, jota on vehnän alkioissa ja vehnätuotteissa. Vain poistamalla vehnän ruokavaliostaan moni laihtuu nopeasti. Jotkin pavut ja muut palkokasvit, linssit ja kidneypavut lihottavat. O-tyypillä on taipumusta kilpirauhasen vajaatoimintaan.

Laihduttavat ruuat:
merilevä, meren antimet, jodisuola, maksa, punainen liha, lehtikaali, pinaatti, parsakaali, hauki, kirjolohi, lohi, makrilli, silakka, silli, oliiviöljy, pellavaöljy, kurpitsansiemenet, saksanpähkinät, pintopavut, mustasilmäpavut, bataatti, jättisipuli, kurpitsa, kyssäkaali, lehtikaali, pinaatti, piparjuuri, punainen paprika, purjo, valkosipuli, luumu, viikunat, ananasmehu, cayennepippuri

Haitallisia:
hanhi, kinkku, pekoni ja muu sianliha, kaviaari, silli suola tai mausteliemessä, maitotuotteet, maissiöljy, maapähkinäoljy, cashew, kuivatut litsit, maapähkinät(voi) pistaasipähkinät, unikonsiemenet, kidneypavut, lissit, kaurahiutaleet,-lese, maissi, mannaryyni, mysli, vehnälese,hiutaleet, rouhe, grahamleipä, kauralesemuffinit, sekaleivät, kukkakaali, avokado, herkkusienet, mustat oliivit, peruna, ruusukaali, valkokaali, appelsiini"

lähde: http://www.eu.gw.com/laihis/vryhma.html
 
Mädchen olikin jo ehtinyt vastata tuohon mymosan kysymykseen. :D
Susittelen lainaamaan kirjan, jos asiasta kiinnostuu. Siinä on pitkät listat erittäin hyödyllisistä, neutraaleista ja haitallisista ruoka-aineista.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa: Ei ole kokemusta kys. testistä. Testasitko?

Mädchen: Kiitos! Kurkkasin sinne. Aika lyhyt lista oli AB ryhmälle ja niistäkin suuri osa aika erikoisia eli eipä taida minua auttaa valitettavasti.

Käytiin juuri mun vanhemmilla syömässä. Aaaargghhh... sorruin syömään kermaperunoita aikamoisen määrän, kun maistui niiiiin hyvältä ja tietenkin jälkiruoaksi äiti tyrkytti suklaata... Sentään sen kohdalla pystyin kieltäytymään. Olisi vaan pitänyt jäädä kotiin ettei tulisi niitä houkutuksia vielä tässä vaiheessa, kun ei ole kunnolla alkuunkaan päässyt. :stick:
 
:attn: NIMENHUUTO!

Niina22, Calumet, Orwokki, Criminal Mind, Taikawiitta, VauvaHai , PieniTytönTylleröinen, tuoli, punkku, Harmaana, Nipsu87, olkkis74, Nume

Mikäli vielä seuraat listaa, ilmoittele itsestäsi. Ei ole tarkoitus ajaa ketään pois vaan seuraamme ketkä oikeasti vielä seurailevat listaa ja haluavat olla mukana taustajoukoissa. Nimenhuuto jatkuu tammikuun loppuun asti ja kaikki kenestä ei ole mitään siihen mennessä kuulunut, poistetaan taustalistalta. Sinne pääsee toki takaisin, jos nyt tämä nimenhuuto menee jostain syystä ohi.
 
huomenia...
Miul voi päivittää kp1/27 yk2...ainakin tuhruttaa pikkusen nyt....kumma kyllä ei harmita paljoakaan,kun olin varautunut tähän...saapi nähdä mihin suuntaan tästä kun mies aloittaa taas opiskelukauden torniossa....toimii ainakin tuo luonnollinen ehkäisy ja minä saan syventyä tutkimaan kiertoani...kyllähän se mies sieltä kotonakin käy,mutta käykö oikeisiin aikoihin. Tilaan kotiestiltä noita ovistestejä ja seurailen kiertoani,jotta opin sen tuntemaan..
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Mä oon nyt kolme kertaa:ashamed: testannut noilla liuskoilla, eilen oli se kolmas kerta.. enkä ole saanut muuta kuin tyhjän testin, ei viivanpaikkaa eikä edes sitä viivakuoppaa.. Ja takuulla olen tarkkaan katsellut myös testiajan jälkeen. Eilen tein illasta, varmaan tunnin pissasta ja laitoin testin kaappiin oottaa, unohin sen sitten sinne ja kun menin kattoo (tunnin päästä ehkä) niin siinä oli selvästi joku haamuinen, en tiiä oliko lie väriä vai ei, sen verran haamuinen oli, mutta pomppas silmiin kuitenkin. Nyt se ei enää näy kuin tihrustamalla..
Siks kyselen, että onko noissa viivanpaikkaa sitten kuitenki.. Kerran tällasen saanut (davidin 10 herkkyys ja laitoin kuvanki, osa näki siinä sillo väriä) ja se ei ainakaan tarkoittanut plussaa.

Ovistesteissäkin on viiva haalennut.
 
mymosaaa: Kylläpäs kuulin! Joo, on niissä ääärrrsyttävä viivanpaikka....MUTTA mulla wondfon 25 näytti ekana haamun dpo 10 iltana testiajan jälkeen, noin 2 h testin tekemisestä. Oli erilainen paksu mielestäni väritön aivan haalea viiva. Seuraavana aamuna oli jo David:in 25 puikollakin nähtävissä väriä ja Wondfollakin sain jo haalean haamun (jota mies ei juurikaan tietenkään nähnyt).
Jospa sullakin...? :p Ovistesti (David-paska-paska-paska-liuska......jne.) ei näyttänyt plussaa kun vasta silloin, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ja r-testeissä oli melkein yhtä vahvat viivat kuin controlli-viiva.

Aikaisemmissakin kierroissa sain kyllä viivanpaikkoja näkyviin wondfoilla. Mutta se ON herkkä. Näytti paljon aikaisemmin kuin nuo toisen 10 miu/l herkkyyksiset. Niitä muka-herkkiä tilasin englannista (kunhalvallasain):ashamed:





Tässä ne dpo 10 kuvat testiajan jälkeen. Moni ei niissä mitään näe, eikä niitä ollut helppo edes kuvata kännykällä, mutta tiedän, että täällä on tarkkoja testisilmiä, eli tästä haamujen esiäidistä tuli plussa. Anteeksi iso koko...
 
Viimeksi muokattu:
Lasihelmi: :'( Olet erittäin tervetullut tänne taas kuumeilemaan, kun vain itse jaksat taas sitä ajatella. :hug:

Eevaliisa: Pahoitteluni tädistä :hug: Onko vuoto yltynyt? En vielä muuta kiertopäiviäsi tuhrun vuoksi... jos kuitenkin...

mymosa: Voi kumpa.... Tee vielä uusintatesti muutaman päivän päästä =)

Olen vähän ihmeissäni nyt tuon lämpökäyrän vuoksi... Lämmöt pysyttelevät sitkeästi 36 paikkeilla (alkukierrosta alle ja nyt vähän päälle). Tarkoittaako tuo sitten että nyt ei ole mitään yritystäkään tärppiin vai sitä, ettei ovista tapahtunut ollenkaan? Viime kierrossa käyrä oli ihan erillainen. Aloitin vasta silloin mittaamisen eli sikäli voi tietysti olla joku outo juttu jommassa kummassa, kun en vielä tarkkaan tiedä miten käyräni käyttäytyvät. Mielestäni maanantaina oli selkeät oviskivut ja TCOYF laskurin käyrä myöskin kohdisti oviksen sille päivälle (pieni lämmönnousu + kivut). Näiden matalien lämpöjen lisäksi ihmetyttää jatkuva limailu tai jotain sen tapaista sieltä ainakin tulee... Osa on tietty ollut siimahäntävuotoa, mutta ei tuo kaikki sitä ole... Onko teillä ollut jatkuvaa limailua ovuloimattomissa kierroissa? Tuntuu, ettei sitä kuivaa kautta tule nyt ollenkaan. :confused: Edellisissä kierroissa olen bongannut oviksen kp 10-13 ja nyt on jo kp 16. Limailukin on jatkunut n. viikon ja yleensä sitä on n. 4 päivää ja sen jälkeen selvä kuiva kausi. Kaipa tässä pitäisi vaan antaa mennä eikä ihmetellä oireita niin paljon, mutta en näköjään voi itselleni mitään... :stick:
 
mymosa


Tässä tää mun, tänään kuvattu joten ei todellakaan näy.. eikä väriä. Mutta eilen siinä ehkä aavistus oli. En tiiä.. katellaan.. ärsyttää kun yhteen tulee viivanpaikka ja toiseen ei. Saati ettei ole edes eka kerta, eri testi vain.
 
Heippa,
Mahtuisko yksi uusi mukaan? :)
Olen 29-vuotias kahden lapsen (-07 ja -09) äiti ja kolmas olisi toiveissa. Imetyksen lopetin syys- lokakuussa ja menkat alkoivat viime elokuussa. Ehkäisyä ei ole ollut käytössä tässä välissä lainkaan. Todellinen yritys alkaa kuitenkin vasta nyt ensi kierrosta. Molempien lasten alulle saantiin on tarvittu pientä apua, joten saa nähdä miten tällä kertaa käy.
Tällä hetkellä mulla on aika mielenkiintoinen tilanne. Nyt on kp 29/28-33. Kp:stä 23 alkaen on tullut jotain minimaalista vuotoa (max kerran päivässä). Tänään aamulla enempi joka tosin loppui siihen. Tuhrutellut on aiemminkin muttei näin kauaa ja toiseksi se on ollut ruskeaa, ei hailakan vaaleanpunaista. Testata en halua/viitsi vielä. Ehkäpä ne menkat alkavat tänään tai lähipäivinä.
 
Lasihelmi :hug:

AB-tyypistä poimintoja linkin listan lisäksi: tofu, meren antimet (poisluettuina katkaravut, osterit, ravut ja silli), maitotuotteet, vihreät vihannekset ja ananas edistävät painon alenemista. Punaista lihaa pitäisi välttää (poikkeuksena lammas), mutta myös siipikarja on kiellettyjen listalla kalkkunaa lukuunottamatta. Myös vehnää pitäisi välttää kun tavoitteena on painon pudottaminen. Haitallisista hedelmistä ja kasviksista mainittakoon appelsiini, banaani, kookospähkinä, mango, raparperi, avokado, artisokka ja paprika.
 
Äidin onni: Kiitos! Tuota on hieman hankala yhdistää karppaukseen, jos lihat on kiellettyjen listalla (tuskin teen lammasta...). Tietty voi lisätä kalan osuutta. Noista ainakin ananas ja vehnä ovat ihan selkeitä varmaan useimmille... siis vehnä lihottavana ja ananas poistaa nestettä. Täytyy siis popsia enemmän niitä vihreitä kasviksia ja tosiaan kalaa ainakin =)

miranda-81: Tervetuloa! Lisäsin sinut tuonne ketjun ensimmäisen sivun listaan. Lisään vielä lasten sukupuolet, jos haluat =) Nyt laitoin vain syntymävuodet.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :)

-07 poika ja -09 tyttö.

Oon vielä ihan ulkona teidän keskusteluista mutta eiköhän se tästä ajan kanssa. :) Laihduttaminen teillä ainakin on tässä jotenkin mukana. Itekin ole elokuusta asti tiputellut painoa ja se onkin tippunut jo n. 9kg.
 

Yhteistyössä