Kolmas raskaus. Kuinkahan kauan uskaltaa odottaa kotona supistusten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oon miettiny kanssa ihan samaa.. kolmatta odottelen rv 35. itsellä edellinen synnytys kesti kyllä 6 tuntia, mut sairaalassa oltiin vaan 2 tuntia ennen ko syntyi.

Mullaki kolmas raskaus menossa. Viimeisin synnytys kesti puolitoista tuntia ja oon ihan stressissä sen takia. Pelkään, että tällä kertaa en ehdi ees sairaalaan asti...

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Mullaki kolmas raskaus menossa. Viimeisin synnytys kesti puolitoista tuntia ja oon ihan stressissä sen takia. Pelkään, että tällä kertaa en ehdi ees sairaalaan asti...

Ohoh. Jopas on ollut nopsa. Eikö ois turvallisempaa kysyä lääkäriltä käynnistys päätös, niin ainakin ois varma, että vauva syntyy sairaalaan, eikä kotio?

Mulla keskimmäinen tuli 3,5tunnissa ja stressasin kans tota, kun sairaalaankin oli matkaa reilu 50km. Soittelin sitten kohta, kun supistukset alkoi hiukan yltyä synnärille ja sanoivat, että kannattaa tulla mieluummin vaikka turhaan. Synnytys kesti jotain vajaa 5tuntia lopulta.

MUllakin kolmas raskaus ja 2 vkoa laskettuun aikaan ja pelottaa myös. Viime synnytys kesti 2,5h ja syntyi ambulanssiin. Tällä kertaa lähen heti sairaalaan ku alkaa kipeät supistukset..... katson korkeintaan tunnin jos uskallan......

Mulla kuudes tulossa rv 34 ja samat mietteet.. hirvittää. Mä oon käyny ihan pelkopolilla asian vuoksi ja on sovittu että lähden matkaan heti kun supistukset alkavat.

Voi kun osaisisin sanoa, koskaan en itsekään tiennyt. 3 synnytys kesti 2,5h ja neljättä menin ensin liian aikaisin synnyttämään, yön nukuin sairaalassa ja aamulla maitojunassa takaisin. Illalla lähdinkin sitten lanssilla, kun pelkäsin taasen meneväni liian aikaisin. 5 lähdin mielestäni ihan ajoissa synnyttämään ja noh, kyllä mä sairaalaan ehdin, joten toisaalta mitä sitä turhan aikasinkaan sinne... ainakin, jos luomusynnytys kelpaa.

mulla ollu vähän ihmeellisiä ne supistukset.. viime synnytyksessä lähettiin sairaalaan ko sattui niin paljon vaikka supistukset ei ollu ees säännöllisiä!! tuli 8-15 min välein. sairaalaan ko ajeltiin (matkaa 60km) tuli kokonaiset 3 supistusta!! toisen supistuksen jälkeen jo miehelle sanoin et jossain kyllä pyöritään niin kauan ko supistukset tulee säännöllisiksi, et en kyllä uudelleen synnyttäjänä vielä kehtaa mennä!!! no sitte ko se kolmas tuli nii itkua tuhersin ja sairaalaan mentiin. no istuin sitte käyrillä 20 min ILMAN supistuksii!! kotiinha ne meinas passittaa ilman et kattoo ees kohdunsuun tilanteen. no sit vihdoin ja ONNEKS se supistus tuli, ja ne näki et olin oikeesti kipee, ni ne suostui kattoo kohdunsuun. olin 4 senttiä auki. vasta ko kylpyyn menin ni supistukset alkoi tulemaan säännöllisesti 5 min välein. ja 2 tuntia sit kesti synnytys siitä ko sairaalaan mentiin. et siks nyt vähän mietityttää tän kolmannen kanssa et kuin kauan niitten epäsäännöllisten suppareitten kanssa kotona uskaltaa olla.. ko ei taas kehtais käyrillä montaa kymmentä minuuttii istuskella tyhjän panttina. =D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja km:

Ohoh. Jopas on ollut nopsa. Eikö ois turvallisempaa kysyä lääkäriltä käynnistys päätös, niin ainakin ois varma, että vauva syntyy sairaalaan, eikä kotio?

Mulla on vielä kaks edellistä syntyny etuajassa. Elikkä jos saisin käynnistyspäätöksen nii pitäis käynnistää jo viikolla 38 viimeistään ettei ehdi käynnistyä itse, mikäli tulee yhtälailla etuajassa ku edelliset...

Mulla kaksi synnytystä alkaneet vesien menolla. Ekassa alkoi supparit heti ja saman tien lähdettiin näytille. Hyvä niin, kun sairaalassa oltiin tunti niin vauva syntyi. Tokan kanssa oli sitten paniikki, mutta supparit eivät alkaneetkaan heti. Sairaalassa odotettin pari tuntia suppareita. Kun ne alkoi niin tunnissa vauva syntyi. Nyt kolmannen kanssa olen levollisin mielin ja kattelen mitä tulemaan pitää. Viimeksi pelosta huolimatta oli kiva mennä sairaalaan suht rauhassa omalla autolla.

mulla 4 tulossa

edellinen 1h55min ja sitä edellinen 2h30min

ja mietityttää kans koska uskaltas lähtee .oon kuullut että sairaala johon meen synnyttään niin käännytetään helposti takasin jos ei kunnolla supistelekkaan.

kaverini ajoi 120km kipeitten supistuksien kärsimänä sairaalaan sairaalassa ei supistellut ja hätistivät kotiin vaikka matka pitkä ja viikkoja 41+4

myös toinen samanlainen kertomus sukulas äidistä.. häädetty kotiin 60km mutta 2 tunnin päästä oli taas mennyt ja lapsi syntynyt

Yhteistyössä