kolmas raskaus ja täysin erilaiset oireet kuin aikaisemmissa, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmas"

Vieras
Siis tosiaan kolmas raskaus ja mietityttää, kun haluisin kysyä teiltä joilla useampia lapsia, niin onko sellaisesta kokemusta, että ne raskausoireet vaihtelee paljon raskauksien välillä?

Mulla on kahdessa ensimmäisessä raskaudessa, etenkin ekassa, oli kamalaa oksentelua ja pahoinvointia. Toisessa raskaudessa en oksentanu mutta kuvotusta ja rankkaa pahoinvointia oli ja nyt tässä kolmannessa ei ole lainkaan pahoinvointia...? ...muita oireita kyllä löytyy :D

Mun kaikki 3 raskautta on olleet erilaisia niin pahoinvoinnin määrän kuin "laadunkin" suhteen, mielitekojen suhteen, yms.

Sen verran yhteistä on tässä kolmannessa & ekassa raskaudessa kuitenkin, että epäilen tulokkaan olevan tyttö.

Tämä kolmas raskaus on ollut tyystin erilainen kuin ekat. Ensimmäisessä voin pahoin ja oksentelin jonkin verran alussa ja toisesta oksentelin itseni sairaalaan. Kolmannessa oli 'vain' kolmisen kuukauden verran yletöntä kuvotusta koko ajan ja aivan totaalinen väsymys, ei oksentelua ollenkaan, mistä olen sentään tyytyväinen. Kaiken kaikkiaan olotila on tyystin erilainen kuin ekoissa odotuksissa, ikävä kyllä myös migreenii vaivaa, joka oli ekoissa odotuksissa kokonaan poissa.

Kaikki kolme raskautta olleet erilaisia. Ensimmäinen tosi helppo, toinen helppo, kolmas vaikea ( en kuitenkaan ole oksentanut tai voinut pahoin yhdessäkään raskaudessa ) ovat kuitenkin olleet erilaisia. Kolmannessa vaan oli kaikki "ongelmat" kuten RD jne.

on eka ja kolmas raskaus olleet aika samanlaisia, eli suhteellisen helppoja, ei pahoivointeja juurikaan, painoa ei tullut paljoakaan. Toinen raskaus oli sitten oireiltaan hankala, eli paljon pahoinviointia, selkä särkyjä, ennenaikaisia supistuksia, paino nousi paljon jne. Eka ja toka olivat poikia, kolmas tyttö. Sinänsä hauskaa, että nimenomaan niistä eniten toisiaan muistuttavista raskauksista tuli eri sukupuolta olevat vauvat :) Viittaan lähinnä siihen, kun usein mietitään tyttö- ja poikaraskauksien eroja.

Niin mäkin olen kerennyt jo miettiä, että onko tää nyt sitten poika, kun on niin erilainen ettei pahoinvointia juuri ole ja kahessa aikasemmassa sitä oli reilusti.. Mutta ei sitä sitten tiedä :) Hyvähän se tietenki on ettei ole pahoinvointia, mutta tässä miettii jo kaikenlaista ja kerkeää huolestumaan kun on niin erilainen olotila ilman pahoinvointia..

Yhteistyössä