Kolmas olisi sitten näköjään tulossa... APUA :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunenharmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja ne toisten puheet on kyllä pienin juttu mistä kannattaa stressata :hug:

Meillä on tässä vielä melkein täysi tukiverkottomuus, minä joudun minimiäitiyspäivärahalle ym. ym. Mutta kun päättää että pärjätään niin pärjätään, ulkopuoliset saattavat kauhistella mutta, no, se onheidän henkinen helvettinsä :D

Muoks. ainiin, meillä on myös ajan kanssa täysremontti taloon edessä, meillä on talossa vain yksi huone ja 70 neliötä (kauhistuttavaa :D)... Ja mitähän vielä... No, enivei, asenne ratkaisee :D Kun ajattelee vaan kovasti hyviä asioita, se vaikuttaa mieleen ja sitä kautta stressi ei ole niin kova ja siitä seuraa se että asioita on helpompi hoitaa jne. (Pikku positiivisuushörhö tässä hei :D)

kiitos positiivisuudesta :) Antaa hieman toivoa itsellekin :) Kyllä mä haluan tästä selvitä ja niin haluaa mieskin! ei maailma tähän kaadu, mutta aika veikeetä tulee vissiin olemaan... :D

Mun mielestä ei muuta,tarkoitan lähinnä sitä että kyllähän 5 mahtuu tavisautoon ihan ok,mulla on ollut pienessä a-mallin mersussakin kolme lasta ihan sulassa sovussa takapenkillä. Ihan pienet eivät kaipaa jokainen omaa huonetta ja onhan teillä molemmilla mahdollisuus kartuttaa perheen tulotasoa,elämää on vauva-ajan jälkeenkin paljon jäljellä.:)

meillä ei mahtunu kun kaikilla 3 piti olla turvaistuin. oli pakko ostaa iso farmari.

kiitos positiivisuudesta :) Antaa hieman toivoa itsellekin :) Kyllä mä haluan tästä selvitä ja niin haluaa mieskin! ei maailma tähän kaadu, mutta aika veikeetä tulee vissiin olemaan... :D

Ei ainakaan tuu tylsää :saint:

Ja jos vaan onnistuu niin yrittäkää pitää ne negatiivisuutta valavat ihmiset mahdollisimman kaukana teistä (kokemusta vastaavasta todellakin on). Se on teidän elämänne, ei kenenkään muun :)

sama kävi minullakin eilen mielessä, multa tai mieheltä piuhat poikki. En ole pahemmin perehtynyt, mutta voiko ne katkaista naiseltakin niin, että saa taas joskus entiselleen jos haluaa?

Eipä kannata mennä sterilisaatioon, jos takaraivossa on ajatus "saahan ne sit entiselleen jos haluaa". Sterilisaation pitäisi olla lopullinen päätös siitä, ettei lapsia enää hankita.

Minkä ikäinen sä sitten olet, jos vielä tämän kolmannen lapsen jälkeen ajattelit ehkä hankkia lisää? Ilmeisesti aika nuori. Siksi sterilisaatio ei kannata, jos ei ole satavarma haluaako vielä joskus lisää lapsia.

no eihän ny kolme lasta paljo oo. Meillä niitä on sentäs seitsemän. ;)
Ja miksi antaa mitään arvoa sille, mitä toiset ajattelee. Kertoo äärimmäisen huonosta itsetunnosta.

Oikeasti en ymmärrä nyt tuota rahatilanteesta nurinaa. Teillä on pienet ikäerot lapsilla, vaatteet sun muut kiertää isommalta pienemmälle ja kolmas suu ruokitaan jo ihan lapsilisän voimalla. 5 henkeä mahtuu kolmioon siinä missä neljäkin. Teillä on 2 makuuhuonetta, vanhemmat olkkariin nukkumaan jos ei 3 lasta sovi samaan huoneeseen. Käsittääkseni henkilöautot on mitoitettu 5 hengelle jne. Mikä on ongelma?

Ei ainakaan tuu tylsää :saint:

Ja jos vaan onnistuu niin yrittäkää pitää ne negatiivisuutta valavat ihmiset mahdollisimman kaukana teistä (kokemusta vastaavasta todellakin on). Se on teidän elämänne, ei kenenkään muun :)

juu, ei ainakaan ole tekemisen puutetta :D Harmittaa kun olen jo ehtinyt melkein kaikki vauvatavarat myydä, mutta onneksi nekin kavereille että kai ne saisi niiltä takasinkin ostaa :D

nykyään mä yritänkin vältellä noita ihmisiä jotka antavat vaan negatiivista tunnelmaa, ei tee hyvää olla niiden kanssa kauheasti tekemisissä..

[QUOTE="vieras";25941775]no eihän ny kolme lasta paljo oo. Meillä niitä on sentäs seitsemän. ;)
Ja miksi antaa mitään arvoa sille, mitä toiset ajattelee. Kertoo äärimmäisen huonosta itsetunnosta.[/QUOTE]

kai siksi reagoin muiden mielipiteisiin herkästi, koska ovat olleet läheisiä joskus ja toisaalta edelleenkin. Ja mä nyt vaan olen tämmönen ikuinen stressaaja, mulla on aina murheita ja huolia...

[QUOTE="vieras";25941751]Eipä kannata mennä sterilisaatioon, jos takaraivossa on ajatus "saahan ne sit entiselleen jos haluaa". Sterilisaation pitäisi olla lopullinen päätös siitä, ettei lapsia enää hankita.

Minkä ikäinen sä sitten olet, jos vielä tämän kolmannen lapsen jälkeen ajattelit ehkä hankkia lisää? Ilmeisesti aika nuori. Siksi sterilisaatio ei kannata, jos ei ole satavarma haluaako vielä joskus lisää lapsia.[/QUOTE]

tänävuonna tulee 24v täyteen... Mutta 99% varma olen siitä, etten halua enempää lapsia. Ihan lasten takia ja oman jaksamisen ym.

Ymmärrän kyllä läheistesi huolen, jos olette persaukisia valmiiksi, niin ei se tilanne ainakaan helpotu. Sulla on kuitenkin mahdollisuus tehdä vielä taloudelliselle tilanteelle jotain ennen lapsen syntymää, olisko mahdollisuutta käydä töissä muutamia tunteja viikossa ja säästää?

[QUOTE="vieras";25941878]Ymmärrän kyllä läheistesi huolen, jos olette persaukisia valmiiksi, niin ei se tilanne ainakaan helpotu. Sulla on kuitenkin mahdollisuus tehdä vielä taloudelliselle tilanteelle jotain ennen lapsen syntymää, olisko mahdollisuutta käydä töissä muutamia tunteja viikossa ja säästää?[/QUOTE]

ehdottomasti haluan mennä töihin ennen äitiyslomaa, niin ei ne äitiyslomarahat jää minimiksi. Pääsisin varmasti tuolle naapurillekin töihin, tekevät saman alan töitä kuin minäkin...

Abortti jos tilanne on mahdoton.

Ei se kolmas lapsi kyllä tilannetta muuta paljoa ja tosiaan kun ikäero on noin pieni niin samat vaateet käy sit pienimmälle.
Meile on tulossa neljäs ja asutaan kolmiossa. Kyllä sopu tilaa antaa! Ja tosiaan henk.autot on mitoitettu 5 henkilölle, luulis teidänkin sellaiseen mahtuvan.
Miten voi olla kamalan huonot tulot jos mies kuiteskin käy töissä?
Meillä mies on hoitoalallla (palkka ei päätä huimaa) ja minä kotihoidontuella, silti pärjätään ihan hyvin veloista huolimatta. Nälkää ei ole tarvinu nähä koskaan ja aina on leivän päälle juustoakin saatu. ;)
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.
Kyllä asioilla on tapana järjestyä.

Meikä täällä jännittää vielä ja testi ostoksille illalla.... huh huh.. ihan ylläri kolmonen olisi tämäkin. ja ehkäisystä huolimatta. Kolmatta ollaan ajateltu mutta vasta ehkä vuoden päästä.. lapset pian 3v ja 1v 3kk.. Vähä sekavilla tunnelmilla mennään vielä.. mies innoissaan! :) Tsemppiä ja ei muuta kun hypitähän nuo negatiiviset jutut ylitse vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin;26237603:
Meikä täällä jännittää vielä ja testi ostoksille illalla.... huh huh.. ihan ylläri kolmonen olisi tämäkin. ja ehkäisystä huolimatta. Kolmatta ollaan ajateltu mutta vasta ehkä vuoden päästä.. lapset pian 3v ja 1v 3kk.. Vähä sekavilla tunnelmilla mennään vielä.. mies innoissaan! :) Tsemppiä ja ei muuta kun hypitähän nuo negatiiviset jutut ylitse vaan.

Vanha ketju,ap.lle taisi tulla keskenmeno.

Piti siis olla pieni mahdollisuus ees tulla raskaaksi? miten niinvain pieni mahdollisuus? jos kamppeet pelaa ilman ongelmia ja ilman ehkäisyä niin eikös silloin ole jo suuri mahdollisuus raskautua!!!

Onnea koko perheelle!

Yhteistyössä