Kolmas - miten saada puoliso ajattelemaan asiaa positiivisesti?

Mulla on ollut vauvakuume viimeiset 5 vuotta. Nyt meillä on ihanat pojat, 5- ja 6-vuotiaat.

Viimeiset 2 vuotta olen puhunut kovasti kolmannen puolesta, mutta mies kokee ettei resurssit riitä.

Taloon mahtuu, auto menisi ehkä vaihtoon ja meillä molemmilla on vakityöt. Omasta mielestä koen, että vielä kolmas mahtuisi.

Kuinka teillä on lopulta päädytty kolmanteen? Onko puoliso ollut aluksi vastahankaan, mutta muuttanut mieltään?

Asia on niin vaikea, kun kompromissia ei oikein voi tehdä. Mitään kiristys tai uhkailukeinoja en tietenkään halua, kunnioitan ja rakastan miestäni ja meillä on hyvä ja avoin parisuhde. Puhummekin asiasta melkein päivittäin, mutta mies ei tunnu mieltään muuttavan.

Mies kokee, että kolmas lapsi pilaisi onnemme. Tuttavapiirissä on muutamalle tullut kolmannen lapsen jälkeen ero. Mutta eihän niin käy kaikille? Lisäksi hän pelkää ettei lapsi olisi terve.

Tilanne on ahdistava itselleni, haluan lapsen ja sitä olisi yritettävä nyt tai ei koskaan iän puolesta.


Miten pääsitte kompromissiin päätöksestä kolmannen lapsen suhteen? Oliko päätös mielestänne oikea vai kadutteko kolmatta?
 
vierailija
Meillä vähän sama, lopulta pitkien keskustelujen jälkeen puoliso taipui, koska tulimme (minä tulin, hän kai alistui) siihen tulokseen, että perhe on tärkein, ei ne materiaaliset asiat. Nyt luovumme varmaan joka vuotisista etelän matkoista, ei varmaan ole aikanaan varaa luin yhteen harrastukseen per lapsi jne. Mut tehdään sit halvempia asioita ja nautitaan siitä, että meitä on viisi. Ehkä, ei oo vielä tärpännyt ja pelkään että aika ikkuna meni umpeen, ikää 36. Semmosen myönnytyksen jouduin tekemään, että koska puolisolla uusi tärkeä työ ja uran luominen nytvaudissa, että yövalvomiset painottuu nyt mulle. Sillai vähän hirvittää, että onkohan tänä kuitenkaan aidosti yhteinen projekti vai taipuiko kumppani vaan kun tajus etten anna periksi... Mut onnellinen oon yrityksestä kuitenkin, koska luulen että olisin jäänyt asiaa vatvomaan ja kaiveleen, jos ei oltais annettu kolmannelle mahista.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuttelituu

Yhteistyössä